یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌بایست برای پیشگیری و مقابله با بحران‌های احتمالی فصل سرما مجهز شوند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار صبح روز شنبه بیست و دوم مهرماه در جلسه ستاد پیشگیری از حوادث و مدیریت بحران استان گفت: طبق گزارشات دستگاه‌های ذیربط احتمال بارش نزولات آسمانی از نیمه دوم پاییز جاری در حد بالاتر از نرمال بسیار زیاد است و مسئولان دستگاه‌ها باید آمادگی لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: برای آمادگی کامل مقابله با بحران‌های احتمالی دستگاه‌ها باید با هم هماهنگ باشند.
استاندار تصریح کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی استان ممکن است بحران تنها در بخش‌هایی از استان رخ دهد که در این صورت باید تمامی امکانات استان در آن بخش‌ها مستقر شوند.
زیویار با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی در بروز کمترین خسارت جانی در جریان سیل سال ۹۸عنوان کرد: اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های جمعی و به صورت چهره به چهره نقش بسیار مهمی در همراهی مردم برای پیشگیری از وقوع خسارات در زمان بحران دارد که در سال ۹۸ به خوبی انجام شد.
وی تأکید کرد: اگر تمامی دستگاه‌ها و مردم برای مقابله با بحران در کنار هم قرار بگیرند میزان اثرگذاری کار‌ها به صورت تصاعدی بیش‌تر خواهد بود.
استاندار علاوه بر وقوع سیل، آبگرفتگی معابر و طغیان را مهم‌ترین مشکلات و بحران‌های احتمالی در فصل سرما قلمداد کرد و گفت: ما خودمان با اقداماتی که از همین حالا انجام می‌دهیم به استقبال آن‌ها رفته و تلاش می‌کنیم با مهار به موقع بحران از بارش‌های رحمت الهی بهره‌مند شویم.
زیویار همچنین در خصوص اعتبار ۱۷۱ میلیارد تومانی مربوط به سهم لرستان در جبران خسارات سیل ۹۸ به بخش کشاورزی اظهار کرد: در این خصوص کارگروهی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دستگاه‌های مربوطه از جمله شورای هماهنگی امور بانک‌ها تشکیل و تمهیدات لازم برای برآورد خسارات اولویت‌بندی و چگونگی پرداخت آن‌ها را انجام خواهند داد.
وی بر تعامل دستگاه‌های خدمت‌رسان و پشتیبان از جمله شرکت گاز، آبفا و توزیع برق با سایر ادارات تأکید کرد و عنوان کرد: من بعد هیچ یک از دستگاه‌های پشتیبان‌کننده انرژی و آب و برق نباید اقدام به قطع کردن آب، برق یا گاز سایردستگاه‌های خدمت‌رسان کنند.
استاندار افزود: در این راه باید با هماهنگی ستاد مدیریت استان مشکلات بین دستگاهی مرتفع شوند تا خدمات تمامی دستگاه‌ها به مردم بدون خدشه تداوم داشته باشند.



دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1402-07-23 08:58
شهرداری خرم‌آباد یک پل جایگزین برای پل گپ خرم‌آباد بسازد هر روز ترافیکه چون این پل قدیمی و متعلق به دوره صفویه است
نقل قول کردن
#2 شهروند 1402-07-23 18:29
استاندار گرامی پیگیر ساخت دانشگاه علوم صنعتی در لرستان باشید
نقل قول کردن
#3 خرم‌آبادی 1402-07-24 21:38
تا زمانیکه لرستان چند سد بزرگ و مجهز نداشته باشه فقط سهم ما از بارندگی سیلاب است امیدوارم سدهای بختیاری، تنگ گاوشمار، زیبامحمد، مخملکوه، بروجردی و چولهول تکمیل و درست شوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا