یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: امسال طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری (نجما) در سطح استان اجرا می‌شود.
به گزارش روز شنبه یافته، نبی اله شمسی فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران(نجما) براساس برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده اجرا می‌شود.
وی افزود: طرح نجما با هدف مولدسازی تجهیزات و منابع فرسوده و جایگزین کردن فیبرنوری در لرستان شروع شده است که در فاز‌های مختلف در حال انجام است و در فاز اول آن تاکنون بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال هزینه شده و در فاز دوم بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال در حال انجام و سرمایه‌گذاری است و با تکمیل کلیه فاز‌های پروژه نجما در استان سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.
شمسی فر خاطرنشان ساخت: با اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران ضمن اتصال منازل به شبکه فیبر نوری و ایجاد مقدمات و زیر ساخت خانه هوشمند امکان افزایش و ارتقاء کمی و کیفی شبکه تلفن ثابت و اینترنت خانگی در استان می‌شود.
مدیر مخابرات منطقه لرستان، بیان داشت: از دیگر مزایای این طرح، مهاجرت از کابل‌های مسی پرهزینه و کم بازده به کابل‌های نوری کم هزینه و پربازده است که زمینه ارتقا امنیت شبکه، امکان ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت بالاتر به مشترکین و حرکت به سمت شهر هوشمند و اتصال کلیه کسب و کار‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های تجاری را به شبکه فیبر نوری را فراهم می‌آورد و همچنین امکان ارائه خدمات متنوع باند پهن خانگی و تجاری به صورت FTTH، VDSL و ADSL را میسر می‌سازد.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1402-07-15 12:39
چه فایده فقط برا کسانیکه نزدیک مراکز مخابراتی سکونت دارند کاربرد دارد.من رفتم مرکز شهید رحیمی مخابرات که کلا با منطقه ما چندین کیلومتر بیشتر فاصله ندارد گفتند برای محل سکونت شما فیبرنوری جواب نمیدهد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا