یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حجت‌الاسلام سیدشکرالله طاهری مدرس حوزه علمیه خرم‌آباد در ۸۸ سالگی درگذشت.
به گزارش یافته به نقل از ایبنا، حجت‌الاسلام سیدشکرالله طاهری از مدرسین حوزه علمیه خرم‌آباد در ۸۸ سالگی براثر بیماری درگذشت.
 سيد شكرالله طاهري در سال ۱۳۱۴  ش. برابر با ۱۳۵۴  ق. در خانواده‌ای متدين  ديده به جهان گشود.
وی تحصيلاتش را از مكتب­خانه­‌ای در زادگاهش آغاز كرد و علوم متداول و قرآن را نزد پدرش سيدروح الله طاهری آموخت. پس از آن وارد حوزه علميه خرم­‌آباد شد و مقدمات، سطوح عاليه را از محضر شهيدسيد اسدالله مدنی و مرحوم آيت­ الله صادقی آموخت.
سپس خارج فقه و اصول را نيز از محضر مرحوم آيت‌الله صادقی كسب فيض كرد.
وی ضمن تحصيل، به تدريس نيز اشتغال داشت و مقدمات و سطح عاليه را تدريس می­‌كرد. حجت‌الاسلام طاهری پيش از پيروزی انقلاب اسلامی، همگام با امام و مردم به مبارزه عليه رژيم ستم­شاهی پرداخت.از اين رو از سوی ساواك دستگير و به كردستان و سپس به اقليد فارس تبعيد شد.
وی پس از پيروزی انقلاب به تدريس در مدرسه علميه خرم­‌آباد پرداخت و اولین رئیس شورای نگهبان استان لرستان بود.
حجت‌الاسلام طاهری سال‌ها توفیق اقامه نماز جماعت در مساجد مختلف از جمله حضرت موسی بن جعفر (ع)، جامع و آراسته در مرکز شهر و بازار خرم‌آباد، حضور در جلسات روضه و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و اعزام به عنوان روحانی کاروان‌های حج و زیارت را بر عهده داشت.

مراسم تشییع و تدفین آن اسوه تقوا و اخلاق روز سه‌شنبه ۱۴۰۲.۴.۱۳ رأس ساعت ۱۷ عصر از مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) واقع در چهارراه فرهنگ به سمت محل تدفین در مدرسه علمیه کمالیه انجام می‌گردد.



*************
🔳پیام تسلیت مشترک نماینده ولی فقیه در استان لرستان و استاندار لرستان،و اعلام عزای عمومی، در پی رحلت عالم جلیل القدر حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید شکرالله طاهری«ره»

🖊متن پیام بدین شرح است:

                     ●▬▬▬๑🔳๑▬▬▬●

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«انا لله و انا الیه راجعون»
 
(إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ)
 
▪️ارتحال عالم ربانی، روحانی پرهیزکار، استاد حوزه های علمیه، یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی» حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید شکراله طاهری «رضوان تعالیٰ علیه» موجب اندوه فراوان گردید.
 
▪️این روحانی زاهد و مردمی که به علم و عمل، معنویت و اخلاق، ساده زیستی و مردم داری، سلامت نفس و طهارت روح و فضیلتهای فراوان دیگری در بین مردم شناخته شده بود، در طول عمر با برکتش بیش از نیم قرن در حوزه علمیه استان لرستان و مدرسه کمالیه، به تدریس، تبلیغ، تعلیم و تربیتِ صدها شاگرد پرداخت، و همراه با آن بطور مستمر به اقامه نماز جماعت و شرکت در نمازهای جمعه در دوران های مختلف از ایشان شخصیتی محبوب و کم نظیر ساخته بود.

▪️همراهی و تبعیت از امام راحل با شروع نهضت اسلامی، سخنرانی های انقلابی، تبعید به سردشت در استان کردستان، و اقلید در استان فارس، و با پیروزی انقلاب اسلامی همگام با روحانیت مبارز استان لرستان، در شکل گیری نهادهای انقلابی و سخنرانی های روشنگرانه و حضور فعال در بین طوایف و عشایر غیور و ارتباط مستحکم با جوانان انقلابی و حزب الهی در مسجد، و حضور در کنار رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و مواضع انقلابی و محکم در تقابل با فتنه گران و دفاع از راه و روش رهبر معظم انقلاب اسلامی چهره ای منحصر به فرد از ایشان ساخته بود.
 
▪️این روحانی پارسا اکنون با اندوخته ها و ذخیره هایی ارزشمند، در جوار رحمت خداوند متعال قرار گرفته است.

▪️اینجانبان ارتحال این عالم عامل را به محضر حضرت امام عصر «عج» رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه علمیه، جامعه روحانیت استان لرستان، عموم مردم استان لرستان، خانواده مکرم آن سعیدِ عزیز، تسلیت عرض می نماییم، و روزهای دوشنبه و سه شنبه، ۱۲ و ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲ را در استان لرستان، عزای عمومی اعلام می نماییم.
 
▪️از عموم مردم استان لرستان و مردم ولایتمدار شهرستان خرم آباد، درخواست می نماییم، در مراسم تشییع و تدفین و مجالس گرامیداشت این استاد گرانقدر حوزه های علمیه که از طریق اطلاعیه ها، و رسانه ها اعلام میشود شرکت فرمایید.

«والسلام علیکم و رحمة الله وبركاته»
 
«سید احمدرضا شاهرخی»
 نماینده ولی فقیه در استان لرستان
امام جمعه خرم آباد
«فرهاد زیویار»
استاندار استان لرستان


*************

من عاشق آ سید شکراله بودم. یک روحانی پاک و صحیح. اولین بار سوار دوچرخه بودم آمدم در نانوایی. شلوغ بود. توی صف بودم که  آسید  صف بود با عبا و میزر( عمامه) از راه رسید.  رفت ته صف. بالا بلند و لاغر و ساکت. نوبتم شد.
رفتم به آقا سید گفتم نوبت من مال شما. طوری خجالت کشید که انکار حرف بدی زدم. اصرار کردم ولی قبول نکرد.
نان گرفتم و نیم ساعتی معطل که آقا سید بیاید.
نان‌ها را روی دوچرخه می‌بردم و در کوچه با او حرف میزدم.
به دو راهی که رسید گفت: شما رفاقت را در حق من تمام کردید. حضرت علی ع هم با همراهش اینطور میکرد. مسافتی با او می‌رفت و بر می‌گشت.
آقا سید برای من آن مرد خدایی بود که آلوده دنیا نشد.  مرحوم پدرم خیلی قبولش داشت. می‌گفت سید دعایش مستجاب است.
همیشه انگار در حال حضور در کنار امام یا چیزی بود. سکوت می‌کرد. ادب و شرم داشت. فقیر شاید بود اما انگار خدا تمام دنیا را به او داده بود.
دوست داشتم نماز بر بدنم را سید بخواند. این حس برای آنکه اهلش است می‌داند چیست.
در این عکس آخر هم چشمانش را می بینم. پر از عمق و افتادگی و اطمینان است.

یادت خوش ای مومن  خدا. آ سید شکراله منزلتک
11 تیر ۱۴۰۲

علی صارمیان


دیدگاه‌ها  

#1 سیدنادرصورتیان 1402-04-11 18:19
سلام روح بلند وملکوتی آت مردبزرگ ومجاهدنستوه که عمر پر برکت خود را وقف اسلام وشیعیان وانقلاب و ولایت کردند با معصومین ع محشور باد...
نقل قول کردن
#2 جایدری 1402-04-11 19:47
مرد با خدا با تقوا ساده و مردمی خداوند او را با احداد صالحینش محشور کند
نقل قول کردن
#3 عبدالله 1402-04-11 20:07
انا لله و انا الیه راجعون روحت شاد و ان شاءالله بر سر خوان پر اکرام جد بزرگوارت مولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام مهمان شوی آمین یا رب العالمین
نقل قول کردن
#4 خرم‌آبادی 1402-04-11 20:37
روحش شاد. سادات شاهرخی و طاهری و جزایری جزء پاکترین و بهترین مردمان استان لرستان هستند
نقل قول کردن
#5 رسول قاسمی 1402-04-11 20:41
خداوند متعال روحش را شاد کند سیدجلیل القدرو عالم توانایی بود که از لحاظ اخلاق بی نظیربود
نقل قول کردن
#6 محسنی 1402-04-11 21:06
رحمت الله علیه ،روحش باانبیا وصلحا محشور شود
نقل قول کردن
#7 بنده خدا 1402-04-11 21:23
"اللَّهُمَ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ"
نقل قول کردن
#8 دیار لرستان 1402-04-11 22:12
یکی دیگر از بزرگان و روحانیون لرستان درگذشت تا هستیم قدر هم رو ندانیم پس از رفتن یادبود برا هم برگزار می‌کنیم چه رسم اشتباهی !
روح بلند سید جلیل القدر با امام شهدا محشور باد.
نقل قول کردن
#9 ابراهیمی 1402-04-13 15:24
روح این سید بزرگوار قرین رحمت آفریدگار متعال باد گرچه یک زندگی ساده و معمولی داشت ولی از نظر مقبولیت در جامعه ، ساده زیستی ، آبرو و حیثیت ، دین و دیانت ، مردمی بودن ، بسیار غنی و مورد احترام آحاد مردم بود ، روحش شاد و یادش گرامی باد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا