یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: تنها سه درصد یعنی ۲۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب برای جبران خسارات جاده پلدختر در سیل سال ۹۸، محقق شده است.
به گزارش یافته، مرتضی شیروانی در نشست خبری که سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد در این باره گفت: بعد از سه تا چهار ماه بعد از وقوع سیل در پلدختر، فقط راه گشایی انجام شد و، ۲۸۰ میلیارد تومان معادل کمتر از سه درصد برای جاده پلدختر تخصیص یافت که با توجه به مدت زمان کم برای جذب، تنها تعدادی پل موقت خریداری و نصب شد که هنوز هم پایانکار آن‌ها صادر نشده است.
وی با اعلام این که چهار هزار میلیارد تومان برای ایمن‌سازی جاده و پل‌های پلدختر نیاز داریم، اظهار کرد:  ۳۰۹ میلیارد تومان مصوبه سفر ریاست جمهور برای ایمنی پل‌های پلدختر اختصاص داد که هنوز محقق نشده است.
شیروانی گفت: با سفر سال ۱۴۰۰ رییس جمهور اعتبار لازم برای رفع پنج نقطه پرخطر در جاده های استان تخصیص یافت که این اقدام انجام شد و هم اکنون نیز پیگیری برای حذف ۲۹ نقطه در دست اقدام است که زیرگذر پادگان مهندسی بروجرد ۷۰ درصد و زیرگذر رازان ۹۵ درصد پیشرفت دارند و تلاش می شود تا پایان تیرماه امسال بهره برداری شوند.
 
 
راهداری نمی‌تواند جلوی همه تصادفات را بگیرد
شیروانی گفت: نمی‌توان از راهداری انتظار داشت جلوی همه تصادفات را بگیرد. او افزود: در برخی موارد خواب آلودگی راننده دلیل تصادف است که در چنین مواردی راهداری نمی‌تواند اقدام خاصی داشته باشد.
وی افزود: در حوزه مسافر ۲۸۰ تخلف در سال قبل بررسی شد و برخورد قانونی هم صورت گرفت.
 
اقدامات راهداری در حوزه گردشگری
شیروانی گفت: آسفالت جاده تالاب‌های پلدختر، محور آبشار چکان، تونل برفی، از گرم نورآباد و… نمونه تلاش‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه گردشگری است.
وی افزود: آرزوی دیرینه مردم سپیددشت ارتباط بین این بخش و شهرستان دورود است که خوشبختانه در حال حاضر این مسیر آسفالت شده است که دسترسی به ابشار بیشه و آبشار چمچیت، دره‌نگار، عمارت تاریخی را راحت‌تر کرده است.
 
توجه راهداری به آموزش
امیری معاون راهداری هم گفت: ما برای رانندگان دوره‌های آموزشی داریم که با کمک فنی و حرفه‌ای استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در مدارس حاشیه راه هم آموزش داشتیم و پک‌ها و اقلامی در خصوص افزایش سطح ایمنی دانش‌آموزان توزیع کردیم.
ملکی معاون فنی و روستایی هم گفت: سازمان راهداری دو وظیفه مهم دارد یکی تأمین ایمنی و بعد حمل و نقل و روانی ترافیک در جاده هاست. او افزود: در سال گذشته ۲مجتمع رفاهی در جاده‌ها افتتاح کردیم و در حال حاضر ۱۶مجتمع رفاهی در استان وجود دارد.
 
کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی
رضاعبدی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در خصوص کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در استان گفت: سرمایه‌گذاری در این بخش مستلزم وجود مسافر است.
وی اذعان داشت: هر چنددر اوج سفر با کمبود ناوگان عمومی مواجه هستیم اما در روز‌های عادی با کمبود مسافر داریم.
او از دیگر مشکلات کمبود ناوگان عمومی در استان را قیمت سرسام‌آور ماشین سنگین عنوان کرد.



خبر: فاطمه دارابی/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 افلاک 1402-02-05 14:39
آقای شیروانی مدیرکل هستش خبریافته چندبارگزارش گرفته همش میگه بودجه نیست درصورتی که ۲۰ درصد ماشین سنگین ها از جاده لرستان عبورمیکنند ...و دوم تعداد ماشین سنگین پلاک ۳۱ که از هر ماشین متناسب بابارگیریش وغیره پول دریافت میشه اداره راه یکی از پر درآمد ترین هست لرستان ابریشم راه هستش چطور می‌کن بودجه نیست .مشکل استان ما اینه مدیرکل ها قوی نیستند ..نمونه کار آقایون چندبارنوشتیم کمربندی خرم آباد. هستش برید نگاه کنید واقعا خجالت آور هستش نه خط کشی نه آسفالت مناسبی نه تابلو نور که نصف نیمه رها کردن .
نقل قول کردن
#2 حاج میرزا 1402-02-05 14:57
بعد از چهار سال که از سیل 98 می گذرد فقط سه در از اعتبار مورد نیاز برای بازسازی راه پلدختر خرم آباد پرداخت شده است این یعنی فاجعه این یعنی دورغ بودن همه وعده و وعید های این یعنی توخالی بودن همه شعارها
نقل قول کردن
#3 جودکی 1402-02-06 09:42
سیل سال ۱۳۹۸ به زیرساخت ها و جاده ها و مزارع پلدختر آسیب زد ولی بعد از ۵ سال هنوز اون زیرساخت ها بدرستی تکمیل نشدند یک نمونه همون جاده خرم‌آباد به پلدختر :cry:
نقل قول کردن
#4 جهادنصرلرستان 1402-02-07 00:29
چرااقای شیروانی چرااااااااااااا اااااااا مطالبات شرکت جهادنصر لرستان پرداخت نمیشه. میدونید چند نفر و خانواده تو بدترین شرایط مالی دارن زندگی میکنن. بخدا قسم شرمنده زن و بچه هامون شدیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا