یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان از آزاد راه خرم آباد - اراک بازدید کرد استاندار لرستان: پروژه آزاد‌راه خرم‌آباد‌- اراک با مشارکت و سرمایهگذاری قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا به عنوان یکی از طرحهای مهم و زیربنایی استان لرستان اجرا میشود.

به گزارش یافته به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، "هوشنگ بازوند" تصریح کرد: این پروژه به صورت مشارکتی و در قالب 60 درصد اعتبارات دولتی و 40 درصد مشارکت بخش خصوصی (مجری و پیمانکار) اجرا خواهد شد.

بازوند با تاکید بر ایجاد زیرساختهای مناسب درمسیر رشد و توسعه استان، اظهار کرد: یکی از زیرساختهای لازم برای توسعه استان، بخش حمل و نقل است که دراین ارتباط احداث و توسعه جادههای ارتباطی نقش مهمی در تحقق اهداف و برنامههای استان برای رشد و توسعه همه جانبه اقتصادی دارد.

وی گفت: اجرای طرح عمرانی آزاد راه اراک – خرم آباد، ظرفیت مناسبی را در راستای توسعه اقتصادی، رونق سرمایهگذاری و تسهیل در تردد با افزایش ایمنی سفر و کاهش مصرف سوخت در استان، ایجاد خواهد کرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: اجرای طرح آزاد راه اراک – خرم آباد به عنوان قسمتی از طرح بزرگ و ملی کریدور شمال به جنوب کشور، از اهمیت ویژهای در ایجاد و توسعه زیرساختهای بخش حمل و نقل کشور استان برخوردار است.

وی با تاکید بر رفع موانع موجود در مسیر اجرای این پروژه ملی، گفت: یکی از وظایف مهم دستگاههای اجرایی استان لرستان در سال جاری، فراهم کردن زمینه مناسب با هدف سرعت بخشی به روند اجرای این طرح عمرانی است.

نماینده عالی دولت در لرستان با اشاره به برنامه زمان بندی شده برای اجرای این پروژه، اظهار داشت: این پروژه عمرانی در یک دوره سه تا چهار ساله با مشارکت فعال قرارگاه سازندگی خاتم به عنوان مجری طرح، اجرا خواهد شد.

بازوند با اشاره به اینکه احداث هر کیلومتر از این آزادراه حدود 50 میلیارد ریال هزینه دارد، افزود: این پروژه در قالب چندین قطعه، اجرا خواهد شد که عملیات اجرایی قطعه شماره سه آن به طول 20 کیلومتر درحال انجام است.

استاندار لرستان گفت: عملیات اجرایی این طرح از آبان سال 92 آغاز شده که پیش بینی میشود تا پایان سالجاری، بخش قابل توجهی از قطعه شماره سه آن تکمیل و احداث شود.

وی همچنین اظهار کرد: عملیات اجرایی قطعه شماره چهار آزادراه نیز به مسافت 15 کیلومتر و با اعتبار یک هزار و 500 میلیارد ریال، در دست انجام است.

به گفته وی، عملیات ساخت و اجرای قطعه شماره چهار این آزادراه با 15 درصد پیشرفت فیزیکی درحال پیگیری است که پیش بینی میشود تا پایان سالجاری، میزان پیشرفت فیزیکی این قطعه از مسیر به 55 درصد برسد.

استاندار لرستان با اشاره به اجرای طرح اتصال آزادراه خرم آباد - اراک به آزادراه خرم آباد - پل زال، افزود: این قطعه 35 کیلومتر است که موجب اتصال این دو محور و تکمیل کریدور شمال به جنوب کشور در قالب یک مسیر آزادراهی و ایمن خواهد شد.

بازوند گفت: برای اجرای این قطعه از مسیر، سه طرح از سوی مشاورین پروژه پیشنهاد شده که با بررسی و مطالعه کارشناسی طرحهای پیشنهادی، یک طرح برای اجرا و عملیاتی شدن، مصوب خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان در جریان بازدید استاندار لرستان از روند اجرای طرح آزادراه خرم آباد - اراک، جلسه بررسی و رفع مشکلات موجود برای اجرای این طرح نیز با حضور مسوولان دستگاههای اجرایی و مجری و مشاور طرح برگزار شد.

دراین جلسه مقرر شد ظرف مدت یک هفته مشکل تامین سوخت و سوخت رسانی به کارگاههای عملیاتی پروژه با همکاری دستگاههای متولی، بررسی و حل و فصل شود.

رفع مشکل معارضین طرح با همکاری فرمانداری شهرستان خرم آباد در یک دوره زمانی مشخص از دیگر مصوبات این جلسه بود.

همچنین استاندار لرستان دراین نشست خواستار اقدام جدی منابع طبیعی در زمینه تهیه استعلامهای مورد نیاز این حوزه برای رفع مشکلات و سرعت بخشی به روند اجرای طرح شد.

پروژه ملی آزادراه اراک‌- خرم‌آباد به طول بیش از 135 کیلومتر و به منظور تسهیل در تردد و حمل نقل به عنوان قطعه تکمیل کننده محورهای اصلی و ارتباطی شمال به جنوب کشور اجرا میشود.


دیدگاه‌ها  

#1 طباطبائی 1393-02-29 14:06
مسئولان زیاده خواه خرم آباد با ستم های مکرر به شهرهای لرستان یکی پس از دیگری انها را نابود می کنند. دیروز پلدختر و امروز بروجرد از مسیر اصلی حذف می کنند. البته بالاترین میزان بیکاری در کشور و بالاترین نرخ مهاجرت را به افتخار آقایان اضافه کنید.
_________________________________________
يافته: با سلام. اين طور كه ما طالاع يافته‌ايم آزادراه از 14 كيلومتري خرم‌آباد عبور مي‌كند. كلاً چنين آزادراه‌هايي از كمربندي شهرها عبور مي‌كنند، كما اين كه در اراك هم چنين شده
نقل قول کردن
#2 حمید ترکاشوند 1394-07-22 23:56
دوست عزیز جاده خرم اباد به پلدختر خیلی شلوغه چون بعلت گران بودن تعرفه ازاد راه خرم زال بیشتر رانندگان از مسیر قبلی تردد میکنن و خیالت راحت باشه پلدختر مشگلی نداره. و همچنین جاده پلدختر به اسلام اباد هم بخاطر رفت و امد ماشینهای سنگین بین ایران عراق حسابی شلوغ شده...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا