یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بازرس کل لرستان با اشاره به برخورد قاطع با سوء جریانات در ادارات استان، تاکید کرد: مردم گزارش تخلفات را از طریق تلفن ۱۳۶ و همچنین سایت سازمان بازرسی به ما اعلام کنند.

سعید رازانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت‌های سازمان بازرسی در حوزه پیشگیری و همچنین برخورد با تخلفات اظهار داشت: در ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی ذکر شده که حراست‌ها، بازرسی‌ها و… در دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که هر گونه سو جریان و مشکلی که در آن اداره وجود دارد، به سازمان بازرسی اعلام کنند.

حراست ادارات مکلف به اعلام تخلفات به سازمان بازرسی هستند

وی با بیان اینکه ما این موضوع را به دستگاه‌های اجرایی به خصوص دستگاه‌هایی که ارتباط آنها با مردم زیاد است نیز اعلام کرده‌ایم افزود: ضمن اینکه به تخلفات و هر گونه سو جریان را به مراجع بالادستی خود، وزارتخانه‌ها و… اعلام می‌کنند، مکلف هستند که موضوع را به سازمان بازرسی اعلام کنند در غیر این صورت مشمول ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی خواهند شد.

بازرس کل لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم از این ظرفیت خوب استفاده کنیم و به موقع وارد شویم ادامه داد: اگر مشکلی در یک سازمان و یا دستگاه اجرایی به وجود آید فوری جلوی آن را می‌گیریم و اگر مشکل یا سو جریانی به وجود آمده باشد برخورد لازم را خواهیم داشت.

رازانی با تاکید بر اینکه این ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی یک ظرفیت بسیار خوب برای برخورد با تخلفات است تصریح کرد: در این راستا تاکید می‌کنم که همه حراست‌ها، بازرسی‌ها و… در دستگاه‌های اجرایی تکلیف قانونی دارند که این موضوعات را حتماً به سازمان بازرسی اعلام کنند.

پیگیری گزارش‌های مردمی از تخلفات

وی بیان داشت: در کنار این امر ما از ظرفیت مردم استفاده می‌کنیم، مشارکت مردم، اعلان‌هایی که از طرف مردم به ما می‌رسد، کمک بسیار مؤثری در برخورد با تخلفات به ما می‌کند.

بازرس کل لرستان با اشاره به اینکه ما با استفاده از این گزارش‌های مردمی، تلاش می‌کنیم که نقاط آسیب و مشکلاتی که در دستگاه‌های اجرایی است را شناسایی کنیم ادامه داد: به طور جدی ما رفع این آسیب و مشکلات را پیگیری می‌کنیم.

رازانی با بیان اینکه سازمان بازرسی یک تلفن ۱۳۶ دارد و به صورت ۲۴ ساعت فعال است افزود: سازمان بازرسی یک اداره به نام نظارت همگانی دارد و موضوعاتی که مردم از طریق تلفن ۱۳۶ اعلام می‌کنند را کار می‌کند.

وی بیان داشت: بنده به صورت روزانه از این واحد نظارت همگانی سازمان موضوعات و گزارش‌های مطرح شده از سوی مردم را جویا می‌شوم.

بازرس کل لرستان همچنین با اشاره به سایت سازمان بازرسی برای ثبت گزارش‌های مردمی تصریح کرد: مردم شکایات خود از دستگاه‌های اجرایی و همچنین مسائل و مشکلات دستگاه‌ها را در این سایت می‌توانند به ثبت برسانند.

گزارش‌های مردمی که منجر به تشکیل پرونده شد

رازانی با تاکید بر اینکه نیازی نیست که مردم نام خود را در این سایت ذکر کنند گفت: اما مردم باید گزارش مستند را در این سایت اعلام کنند، ما نیز به صورت اتوماتیک به آنها رسیدگی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: موضوعاتی که مهم و البته مستند هستند از سوی سازمان بازرسی تشکیل پرونده می‌شوند و مبنای گزارش‌های موردی سازمان بازرسی می‌شوند.

بازرس کل لرستان با تاکید بر اینکه از طریق همین گزارش‌های مردمی طی یک هفته، پنج پرونده تشکیل و منجر به گزارش موردی سازمان بازرسی از دستگاه‌ها شد ادامه داد: مردم مطمئن باشند که ما این گزارش‌ها را بررسی می‌کنیم.

رازانی تاکید کرد: بنده هر موقع که فرصت داشته باشم چرا که برخی مواقع در بازرسی، جلسات، در حال تهیه گزارش برای سازمان و… هستم، مردم می‌توانند با مراجعه به سازمان بازرسی موارد را به شخص بنده اعلام کنند.

دیدگاه‌ها  

#1 علیرضا موسوی 1401-08-14 19:54
ادارات گاز و مالیات و شهرداری و آموزش پرورش و برق نیروهای زیادی را بدون مجوز و بدون آزمون و بدون تخصص استخدام کرده اند لطفا اداره بازرسی استان با آنها برخورد جدی کند
نقل قول کردن
#2 ایوب رسولی 1401-08-14 19:57
یازده سال پیش خود دولت مجوز تاسیس دانشکده معدن و پژوهشکده سنگ لرستان را داده و حتی ۹ میلیارد تومان ردیف بودجه برای لرستان تعیین کرده ولی بعد از گذشت یک‌دهه نه اداره صنعت و معدن و نه دانشگاه لرستان و نه استانداری لرستان پیگیر این مصوبه خود دولت نبوده‌اند لطفا اداره بازرسی پیگیری کند که چرا پیگیر این ردیف بودجه نشده‌اند آنهم در استانی که ۷۰ درصدش کوهستانی و سنگ و معدن است
نقل قول کردن
#3 شیراوند 1401-08-14 19:58
ما جوانان بومی و متولد خود خرم‌آباد با تحصیلات عالیه از دانشگاههای دولتی بیکاریم بعد نیرو از شهرهای دیگه آوردن و در ادارات و معلمی و کارخانه‌ها استخدام کردند والا بخداقسم همه جا اولویت استخدام با بومی همون شهر است بجز خرم‌آباد :cry:
نقل قول کردن
#4 سادات 1401-08-14 23:42
اداراتی مثل بانک ها کارمندا خیلی رفتار بدی دارن بابا حال نداری نیا سرکار.امروز بانک ...خرم آباد واسه افتتاح حساب طرف زیر لفظی میخواست تا حرف بزنه با آبرو حرف میزد
نقل قول کردن
#5 قباد 1401-08-15 08:33
ُسلام بر سربازرس کل استان لرستان جناب آقای رازانی در دولت خاتمی کلنگ احداث ایستگاه پمپاژ کوره دشت اولاد قباد (دهستان کوشمالی) از توابع شهرستان کوهدشت توسط سازمان جهاد کشاورزی استان به زمین زده شده وتا کنون به بهره برداری نرسیده !!!!!!!
نقل قول کردن
#6 گودرزی 1401-08-15 13:56
به نقل از ایوب رسولی:
یازده سال پیش خود دولت مجوز تاسیس دانشکده معدن و پژوهشکده سنگ لرستان را داده و حتی ۹ میلیارد تومان ردیف بودجه برای لرستان تعیین کرده ولی بعد از گذشت یک‌دهه نه اداره صنعت و معدن و نه دانشگاه لرستان و نه استانداری لرستان پیگیر این مصوبه خود دولت نبوده‌اند لطفا اداره بازرسی پیگیری کند که چرا پیگیر این ردیف بودجه نشده‌اند آنهم در استانی که ۷۰ درصدش کوهستانی و سنگ و معدن است

پس چرا استاندار و رئیس دانشگاه لرستان بفکر جذب بودجه این طرح نیست؟؟؟
نقل قول کردن
#7 فریاد 1401-08-18 03:26
تمامی کارمندان این سیستم باید در کلاسهای اخلاق و رفتار با ارباب رجوع شرکت کنن واقعا خیلیا شون بددهن ونا آشنا با قوانین اخلاقی و اداری هستن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا