یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و میثاق حیدری، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور یاوران علمی و رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه، به دعوت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دفتر مدیریت استانی این خبرگزاری حضور یافتند و به پرسش‌های خبرنگاران ایرنا، پاسخ دادند.
به گزارش یافته، بخشی از خبر تهیه و تنظیم شده توسط خبرگزاری ایرنا لرستان را بخوانید:
رئیس دانشگاه لرستان گفت: «مجوز جذب ۶۲ هیئت علمی در راستای رشد علمی و رتبه‌بندی و ارتقاء نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه لرستان اخذ شد».
علی نظری، روز شنبه، 7 آبان‌ماه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان و پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران ایرنا، بیان کرد: «یکی از چالش‌های مهم دانشگاه لرستان مسئله ساختارهای اداری و عدم تناسب میان هیئت علمی، کارمند و دانشجو است و اگر تعادل در این موضوع ایجاد نشود مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد».
وی با بیان اینکه رابطه استاد و دانشجو در دانشگاه‌ها باید اصلاح شود، اظهار داشت: «در برخی موارد ساعات موظفی هیئت علمی دانشگاه به سختی پر می‌شود و در برخی موارد دانشجو بدون هیئت علمی است و به همین دلیل در دانشگاه لرستان ماهانه یک میلیارد تومان بابت اساتید حق‌التدریس پرداخت می‌شود».
رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه قبلاً براساس ضابطه و قانونمندی در بخش اداری و هیئت علمی نیرو جذب نشده است ادامه داد: «در دانشگاه لرستان با احتساب نیروهای شرکتی نسبت هیئت علمی به نیروهای اداری حدود یک به ۲ است و استاندارد این رابطه یک به یک است».
وی با اشاره به اینکه در مواردی به دلایل مشکلات بیکاری، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیروهایی با تحصیلات غیر مرتبط و بدون توانمندی مربوطه در این دانشگاه جذب شده است عنوان کرد: «به منظور اصلاح این ساختار از ورود افراد بدون ضابطه به دانشگاه ممانعت شده است و روند ناسالم نیروهای بدون ضابطه، سد شده است».
نظری گفت: «استخدام هیئت علمی در دستور کار قرار گرفته است و امسال ۶۲ عضو هیئت علمی در دانشگاه لرستان جذب خواهد شد که این اقدام در راستای جذب هیئت علمی در دانشگاه لرستان، بی‌نظیر است و پیش از این سالی ۱۰ یا ۱۵ عضو هیئت علمی در این دانشگاه جذب شده است».
رئیس دانشگاه لرستان افزود: «جذب ۶۲ عضو هیئت علمی در دانشگاه در ابعاد مختلف این دانشگاه، جهش محسوب می‌شود و تناسب استاد به کارمند و استاد و دانشجو را اصلاح می کند و این در حالی است که اکنون تناسب استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به ۳۰ است».
وی عنوان کرد: «در صورتی که ظرفیت‌های هیئت علمی دانشگاه افزایش یابد ظرفیت بودجه، مقالات و رتبه‌بندی دانشگاه نیز رشد خواهد داشت و سطوح و رشته‌های دانشگاهی تقویت خواهد شد».
به گفته نظری در حال حاضر تعداد ۳۵۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه لرستان مشغول فعالیت هستند.

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1401-08-08 20:37
والا جذب استاد دانشگاه غیربومی و از کلانشهرها بیشتر به نفع دانشگاه و دانشجویان است چون کیفیت کاری بیشتری دارند همچنین سطح علمی دانشگاه را بالا میبرند
نقل قول کردن
#2 شاهپوری 1401-08-08 20:40
لطفا در جذب استاد دانشگاه بهتر از روی اصل شایسته سالاری و نخبه پروری توجه کنید ما الان استاد بومی داریم همش در مورد ازدواج صحبت می‌کند درصورتیکه رشته اصلیش تاریخه ما درس روش تحقیق باهاش داریم بعد بجای اینکه شیوه پروپوزال نویسی رو یادمون بده همش از مبحث ازدواج صحبت میکنه کل دانشگاه میشناسنش بخدا قسم جذب اینها بجز ضرر هیچ سودی ندارد
نقل قول کردن
#3 پدرام شکری پور 1401-08-08 20:41
اساتید باید تنوع و تکثر داشته باشند استاد دانشگاه نباید اسم قبیله و ایل و طایفه روش باشه متاسفانه در فضای دانشگاه لرستان شاهدیم که اکثر اساتید دارند از یک طایفه خاص انتخاب می‌شوند قطعا دودش به چشم آینده دانشگاه لرستان می‌رود باید تنوع و تکثر باشد
نقل قول کردن
#4 برتر 1401-08-08 21:05
اقدام ویران کننده است.
کاش توضیح میدادید که ته مانده های قبلی و بدون رقابت قراره جذب بشه.
کسانی که نه آزمون دکترا دادن
نه فراخوان جذب شرکت کردن
نه حداقل امتیازات پژوهشی رو.

این مطالب مستند ست
کاش کسی بررسی کنه
نقل قول کردن
#5 دانشجو 1401-08-09 20:06
اداره بازرسی کل استان و خود وزارت علوم بر این استخدامات نظارت کنه آخه انصافا مگه فراخوان دادن یا آزمون دادن یا کتاب و مقاله و پژوهشی کردن که به راحتی دارن استخدام میشن؟ خب باید آزمون برگزار کنند و افراد قوی و متخصص را استخدام کنند وگرنه بدون آزمون این چه ارزشی داره؟؟؟
نقل قول کردن
#6 والی زاده 1401-08-09 20:15
رئیس دانشگاه لرستان چطور اجازه میده بدون برگزاری آزمون و بدون محک زدن بار علمی افراد، عده ای را با عنوان استاد دانشگاه استخدام کند؟
نقل قول کردن
#7 سهرابی 1401-08-09 20:16
والا ما هر اداره و نهادی که رئیسش بومی بوده ضربه خوردیم چون پارتی بازی و طایفه بازی می‌کنند و اصل شایسته سالاری از بین میره لذا ایکاش وزارت علوم فردی غیربومی را رئیس دانشگاه لرستان و سایر ادارات کند
نقل قول کردن
#8 د ذ 1401-08-10 07:09
چرا جذب هیییت علمی به صورت آزمون انجام نمی‌گیرد
نقل قول کردن
#9 موسوی 1401-08-10 11:37
به نقل از د ذ:
چرا جذب هیییت علمی به صورت آزمون انجام نمی‌گیرد
احسنت. باید از وزارت علوم مجوز بگیرند بعدش باید آزمون برگزار کنند وگرنه افرادی که هنوز رساله دکترایشان را ننوشتند خداوکیلی چطور و با کدام پیشینه علمی و با کدام مقالات علمی_پژوهشی استخدام شدند؟
نقل قول کردن
#10 موگویی 1401-08-16 00:14
باید آزمون و مصاحبه و بررسی رزومه کاری و تحصیلی صورت بگیرد در غیر این صورت پذیرفته نیست
نقل قول کردن
#11 رامین چگنی 1401-10-18 13:15
تمام دانشگاه‌های ایران یک شعار دارند مثلا شعار دانشگاه زنجان اینست: آفتاب توسعه استان. که خیلی قشنگ است ولی دانشگاه لرستان هیچگونه شعاری ندارد چرا؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا