یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

لرستان سد تاج امیر دلفان هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
به گزارش ایسنا، سد تاج امیر در بهمن ۹۱ کلنگ‌زنی شد اما به سبب نبود ردیف اعتباری، پیشرفت فیزیکی آنچنانی نداشت و متوقف شد و سپس این سد مجددا  سال ۹۵ در حالی‌که تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشت، کلنگ‌زنی و  عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد؛ طبق برنامه زمان‌بندی قرار بود این پروژه که جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی است دو ساله تکمیل شود که تاکنون محقق نشده است.
نورالدین درمنان، فرماندار سابق دلفان در خصوص آخرین وضعیت این پروژه به ایسنا گفته بود: خوشبختانه سد تاج امیر فعال است و مشکل خاصی ندارد و همه هدف ما این است که مطابق وعده سید موسی خادمی، استاندار لرستان به سرانجام برسد.
درمنان اضافه کرده بود: در دولت دوازدهم تلاش و پیگیری زیادی برای تکمیل این سد شده و امیدواریم در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری برسد.
این صحبت‌های فرماندار وقت دلفان در حالی مطرح شده که سید موسی خادمی، استاندار لرستان وعده آبگیری سد تاج امیر را پایان خرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفته بود: خوشبختانه با حمایت‌های دولت تدبیر و امید، سد تاج امیر آماده آبگیری است و از وزیر نیرو تقاضا می‌کنم که یکی از برنامه‌های آینده پویش "هر هفته الف _ب" را به این موضوع در لرستان اختصاص دهد؛ چنانچه این سد در لیست پروژه‌های افتتاحی قرار گیرد می‌توانیم یک سری اشکالات جزئی و نقدینگی آن را حل کرده و با تلاش همکاران تا خرداد یا تیرماه امسال (۱۴۰۰) به نتیجه برسانیم که آثار خیلی خوبی برای استان و اهالی منطقه به دنبال خواهد داشت.
 
با تخصیص به موقع اعتبار تاج امیر آماده آبگیری خواهد شد
 داریوش حسن‌نژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در خصوص آخرین وضعیت سد تاج امیر دلفان به ایسنا گفت: سد تاج امیر هم‌اکنون به نقاط خیلی خوبی رسیده است چنانچه اعتبارات به موقع تامین شود و آب و هوا دو ماه اجازه دهد سد آماده آبگیری خواهد شد.
وی افزود: یک مقدار روی هیدرومکانیکال سد مشکل داشتیم  و چنانچه اعتبار این هیدرو مکانیکال برسد و همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت که در مصوبه سفر اخیر هیئت دولت به لرستان در نظرگرفته شده بود محقق شود می‌توانیم سال آینده  این سد را به جاهای خوبی برسانیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: در سفر اخیر هیات دولت به استان ۵۰ میلیارد تومان به سد تاج امیر اختصاص داده شده بود و توانستیم اصلاح مصوبه آن را انجام و این رقم را از ۵۰ به ۱۰۰ میلیارد تومان برسانیم و پیگیری هستیم متن نامه آن را از سازمان مدیریت بگیریم و به قرارگاه خاتم الانبیا(ع) دهیم.
 
تاج امیر پایان امسال به مرحله آبگیری خواهد رسید
در این خصوص یحیی ابراهیمی، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت سد تاج امیر این شهرستان، گفت: سد تاج امیر در حال حاضر ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چنانچه تامین اعتبار شود تا پایان امسال به مرحله آبگیری خواهد رسید.
وی بیان کرد: به سازمان برنامه مراجعه کردیم تا اعتبارات تکمیلی برای این سد در نظر گرفته شود.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای تکمیل تاج امیر به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز  است.
ابراهیمی یادآور شد: تامین آب شرب برای شهرستان دلفان  و مشروب کردن ۱۵۰۰ هکتار از اراضی این منطقه از جمله اهداف احداث تاج امیر است که با تحقق آن می‌تواند در توسعه شهرستان و بخش کشاورزی نقش به سزایی داشته باشد.
وی تصریح کرد: در سفر اخیر هیئت دولت به لرستان، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تاج امیر در نظر گرفته شده اما هنوز تخصیص آن ابلاغ نشده است.
به گزارش ایسنا، آبگیری سدهایی نظیر تاج امیر در لرستان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد نیز در حال حاضر منوط بر تامین اعتباراتی است که مصوب شده است و امیدوارم این بار در حد مصوبه کاغذی باقی نماند و کام مردم این دیار از آب سدهایش مشروب شود.

دیدگاه‌ها  

#1 سید 1401-08-08 20:44
جاده الشتر به خرم‌آباد هیچگونه کنترل سرعت و دوربین های امنیتی کنترل سرعت ندارد ماشین‌ها با سرعت و بصورت مسابقه می‌گذارند و لطفا پلیس راهنمایی رانندگی نظارت بیشتر کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا