یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کارگاه آموزشی ۳ روزه تقویت بنیان خانواده در دانشگاه علوم پزشکی لرستان فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، این کارگاه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و با حضور خانم دکتر جمشیدی نماینده‌ی وزارت بهداشت و آقای مهندس صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان جهت همکاران تسهیل‌گر در دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان، کرمانشاه، کردستان، مرکزی و همدان برگزارشد.
دکتر مریم کوشکی صبح در آیین افتتاح این کارگاه آموزشی اظهار داشت: ما در سیستمی کار میکنیم که اساسی ترین و بنیادی ترین کارهایی که مربوط به جامعه بشری است در آن صورت میگیرد.
وی افزود: نهاد خانواده در تمام جوامع بشری و ادیان به عنوان اساسی ترین نهاد اجتماعی مورد توجه بوده و همه به آن توجه داشته‌اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: اگر خانواده هدایت شود و به سمت صلاح و سعادت پیش رود، قطعا جامعه نیز به سمت صلاح و سعادت پیش خواهد رفت اما چنانچه، خانواده به سمت زوال پیش رود جامعه نیز به سمت زوال پیش میرود.
دکتر کوشکی عنوان کرد: در دین اسلام که یک دین انسان ساز است، به نهاد خانواده بها داده شده و خانواده به عنوان یک نهاد مقدس بشری معروف است.
دکتر کوشکی با تاکید بر صیانت جمعیت، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جمعیت افزایش پیدا کند باید استحکام خانواده را داشته باشیم تا خانواده به سمت صلاح و سعادت رفته و در نهایت یک جامعه رشد یافته و پویا داشته باشیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان:
خانواده اولین بستر رشد روانی و اجتماعی فرد در جامعه است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با اشاره به این موضوع که خانواده اولین و اصلی‌ترین بستر رشد روانی و اجتماعی فرد در جامعه است، بیان کرد: اگر فرزندی در خانواده‌ی دارای آگاهی و عقلانیت تربیت شود، خیر و نفع فرزند به جامعه خواهد رسید و اگر پدر و مادر از وظایف خود نسبت به تربیت فرزند بی‌اطلاع باشند این فرد در آسیب‌های اجتماعی پیش‌قدم خواهد شد.
اردشیر صفاپور ادامه داد: باتوجه به این‌که به موازات پیشرفت علم و دانش، آسیب‌های اجتماعی نیز به‌روز شده‌اند، از این روی وظیفه‌ی ما حفاظت از سلامت جامعه است.
وی افزود: برای کنترل آسیب‌های اجتماعی، یک‌فرد به‌تنهایی کافی نیست و بایستی همه‌ی افراد جامعه به‌صورت زنجیروار دست در دست هم جهت کنترل آسیب‌ها و ایجاد جامعه‌ی سالم قدم بردارند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) در خصوص تقسیم تربیت فرزندان به سه برهه، گفت: در تربیت فرزندان، هفت‌سال نخست، مختص سیادت یا آقایی فرزند است، هفت‌سال دوم، هفت‌سال ادب و تربیت است؛ یعنی در هفت‌سال دوم بایستی نسبت به تربیت فرزند اقدام کنیم و هفت‌سال سوم مربوط به مشاورت و وزارت فرزند است، لذا هر چقدر بتوانیم در دوره‌ی تربیت فرزند تلاش خود را به‌کار گیریم، خیر و برکت این تلاش و اقدامات به جامعه خواهد رسید.
صفاپور در پایان عنوان کرد: می‌بایست مقاومت در برابر مشکلات را از همان سنین کودکی به فرزندان بیاموزیم و به‌دنبال این موضوع "نه گفتن" به اعتیاد را در جامعه پررنگ کنیم تا خطر اعتیاد در جامعه کاهش یابد.

دیدگاه‌ها  

#1 چگنی 1401-07-28 12:28
چرا دانشگاه علوم پزشکی لرستان دانشکده تغذیه و علوم غذایی ندارد؟ ورودی دانشگاه هم شده مصالح فروشی و کارواش :cry:
نقل قول کردن
#2 عماد 1401-07-28 21:02
شما اشتغال جوانان رادرست بفرمایید.امروزه 90 درصدمشکلات ونابه هنجاریها ریشه درفقر وفلاکت اقتصادی مردم دارم شما که حقوق بگیردولت هستیدخدانکنه یک روزحقوقتان دیرپرداخت بشه آنوقت حال وروزتان عوض میشود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا