یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نمایندگان مردم در خانه ملت با انتصاب سیدصولت مرتضوی در پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موافقت کردند.
به گزارش یافته، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه های سیدصولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در نهایت دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست نتیجه رأی نمایندگان به وزیر پیشنهادی را قرائت کرد که براساس آن نمایندگان مجلس با 176 رأی موافق، 64 رأی مخالف، 13 رأی ممتنع و 5 رأی باطله از مجموع 258 آرای مأخوذه، تصدی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مرتضوی سپردند.

 
 
نظرات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کار؛ نگرانی از رفیق‌بازی!
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به بررسی صلاحیت سیدصولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌پردازند و برخی از نمایندگان نظرات خود را در مخالفت یا موافقت با وزیر پیشنهادی کار اعلام کردند.
 
نظرات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کار به روایت ایسنا
نامه رئیس جمهور برای معرفی سیدصولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه ۲۴ مهر در مجلس قرائت شد.
پیش از این محمدهادی زاهدی‌وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شده بود که صلاحیت وی در جلسه ۱۲ مهر بررسی شد، اما وی موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشد.
در جلسه امروز مجلس که با دستور بررسی صلاحیت سیدصولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، جمعی از اعضای کابینه از جمله محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری، سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری در صحن مجلس حضور یافتند که رییس مجلس به آن‌ها خیر مقدم گفت.
در ابتدای جلسه، سخنگویان کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش مجلس گزارش بررسی‌های انجام شده توسط این کمیسیون‌ها درباره صلاحیت سیدصولت مرتضوی را قرائت و موافقت خود را با گزینه پینشهادی اعلام کردند.
سپس مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کار به بیان نظرات خود درباره صولت مرتضوی پرداختند.
 
طغیانی: صولت مرتضوی هیچ مقاله و کتابی ندارد
مهدی طغیانی نماینده اصفهان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مخالفت با وزیر پیشهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: صولت مرتضوی فردی باشخصیت و دوست‌داشتنی است، اما بررسی کارنامه ایشان نشان می‌دهد که وی توانمندی تحول‌گرایی و صلاحیت لازم برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ندارد.
 
دهمرده: مرتضوی تناسبی با وزارت کار ندارد
حبیب الله دهمرده نماینده زابل در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که شکی در خوب بودن مرتضوی وجود ندارد، اما او برای وزارت کار تناسبی ندارد.
 
امینی: صولت مرتضوی انگیزه کافی برای کاهش آلام طبقات آسیب‌پذیر جامعه را دارد
سید حمزه امینی نماینده هشترود و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «وزارت تکاور بیشتر نیاز به مدیر دارد نه به تخصص و مرتضوی یک مدیر لایق و شایسته است»، گفت: مرتضوی در پیشگاه نمایندگان مردم قدردان و نجیب کشور قول داده است که اصلاحات واقعی را در وزارت عریض و طویل تکاور انجام دهد.
 
ایزدخواه: نگرانم که لابی‌گری و رفیق‌بازی بر وزارت کار حاکم شود
روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بنده با توجه به تحقیقاتی که از اطرافیان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مسئولیت‌های مختلف داشته‌ام سربسته می‌گویم از چیز‌هایی که شنیدم نگرانم رفیق‌بازی و لابی‌گری بر این وزارتخانه حاکم شود.
 
سعیدی: صولت مرتضوی مدیری راهبردی است
معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند مدیر راهبردی هستیم و مرتضوی وزیری راهبردی است.

دلیل غیبت «رئیسی» در جلسه رای اعتماد به مرتضوی چه بود؟

پس از واکنش برخی نمایندگان مجلس درباره عدم حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در جلسه رای اعتماد به صولت مرتضوی، وزیر پیشنهادی کار، مرتضوی اعلام کرد جلسه هیات وزیران و دولت دلیل غیبت رئیس جمهور در مجلس بوده است.
 عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به صولت مرتضوی باعث شد برخی نمایندگان مجلس واکنش نشان دهند.

صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی کار، تداخل جلسه هیئت دولت با جلسه رای اعتماد را علت عدم حضور رئیس‌جمهور در مجلس عنوان کرد.

صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی صبح امروز در جلسه علنی مجلس، پیش از آغاز نطق خود با ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی به نمایندگان اظهار داشت: در چنین ساعتی هیئت وزیران و دولت جلسه‌ای را برگزار می‌کند و امروز مسائلی در دستورکار دولت بود که حضور رئیس جمهور بسیار ضرورت داشت و به همین علت در مجلس حضور نیافتند.

دیدگاه‌ها  

#1 دیار او برده 1401-07-27 12:15
تبریک خدمت تمام کارگران عزیز بزودی تمام مشکلات شما با حضور ایشان حل خواهد شد
نقل قول کردن
#2 مجید 1401-07-28 01:00
ای ول دیگه مشکلات پا پرهنگان تمام وکمال حل شد.........
نقل قول کردن
#3 رضا 1401-07-30 09:44
:lol: :lol: :lol: :lol: مر خدا خو رحم بکه
نقل قول کردن
#4 اویسی 1401-07-30 10:10
بخدا نمیدونم چی بگم دل پر ولی کو گوش شنوا....خدا به داد ما کارگرها برسه....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا