مسئول روابط عمومی مخابرات منطقه لرستان گفت: ابلاغیه جدید مصوب شده ستاد تنظیم بازار، با اختصاص میزان قابل توجهی مکالمه رایگان با مدت زمانهای مشخص در مکالمه تلفن ثابت و طرح منطقی شدن هزینهها، به نفع مشتریان است.
به گزارش یافته، امیر علی پناهیان ضمن تشریح مزایای طرح اخذ حداقل هزینه نگهداری از مشتریان گفت: در این طرح برای مشتریان خرم آبادی با پرداخت مبلغ ۱۵ هزارتومان، ۳هزار و ۳۳۳ مکالمه رایگان شهری بالغ بر۵۶ ساعت در طول یک ماه، و برای مشتریان دیگر شهرستانها، با پرداخت مبلغ ۱۰هزار تومان، ۲هزار و۶۶۶ دقیقه مکالمه رایگان اختصاص مییابد.
وی افزود: هدف اصلی از این طرح، اخذ حداقل نگهداری برای تلفنهای بدون کارکرد است که با عدالت ارتباطی تیز همخوانی دارد، یعنی به صورت میانگین ماهانه ۲۵ هزار تومان هزینه نگهداری خط است و اکثریت مشتریان با استفاده از این طرح قبوض ماهانه زیر ۲۰ هزار تومان خواهند داشت.
بر اساس این گزارش هزینه نگهداری یک خط تلفن ثابت برای مخابرات حدود ۲۰ تا۲۵ هزار تومان است. در صورتی که مشترکان ماهانه ۶ هزار و ۴۰۰ تومان پرداخت میکنند واین تفاوت با توجه به تعداد مشترکان ضرر زیادی را به مخابرات تحمیل میکند. امسال باتوجه به افزایش حقوق، حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰میلیارد تومان به هزینههای مخابرات اضافه شده است.
وی گفت: ثابت ماندن تعرفهها در ۱۲ سال گذشته علی رغم تورمهای چندصددرصدی در تمام بخشها، از چالشهای اصلی مخابرات است که سبب شده تا منابع مورد نیاز برای توسعه این بخش به سختی صورت گیرد. منطقیسازی تعرفهها راهگشای توسعه شبکه مخابرات خواهد بود.
دیدگاهها