یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با تیمسار اسکندر بیرانوند، جانباز، یادگار دوران دفاع مقدس و فاتح فتح‌المبین دیدار و گفت‌وگو کردند .
به گزارش روز شنبه یافته، در پایان این دیدار از رشادت‌ها و دلاورمردی‌های‌ایشان تجلیل شد.


جانبازان و ایثارگران شناسنامه و نماد پایمردی و مقاومت ایران اسلامی هستند

استاندار لرستان در این دیدار با اظهار کرد: تکریم جانبازان و ایثارگران تکریم از مجاهدت، مقاومت و ایثارگری‌های مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی در پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلابی است.
فرهاد زیویار با اشاره به رشادت های امیر اسکندر بیرانوند جانباز هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: این جانباز سرافراز سندی محکم و زنده از رشادت فرزندان لرستان در دفاع از کیان ایران اسلامی طی هشت سال جنگ تحمیلی دشمن است.
زیویار گفت: ما خدمتگزاران مردم در هر جایگاه اجرایی و با هر مسوولیتی که داریم باید قدردان رشادت‌ و ایثارگری های جانبازان و شهدا باشیم.
وی افزود: در دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان ضمن تقویت روحیه خدمتگزاری به مردم در مدرسه ایثار و شهادت راه پاسداری از ارزش‌ها و جهاد فی سبیل الله را می‌آموزیم.


امیر «بیرانوند» متولد ۱۳۱۷ بخش «چغلوندی» (بیرانشهر) از توابع خرم‌آباد است. وی پس از طی دوره آموزشگاه افسری مدتی را در یگان‌های رزمی و آموزشی مقیم خرم‌آباد انجام‌وظیفه کرد و سپس با انحلال و جابه‌جایی این یگان‌ها به تیپ دوم لشکر ۹۲ زرهی مستقر در دزفول منتقل شد و در سمت فرمانده گروهان رزمی و فرمانده گردان آموزشی انجام‌وظیفه کرد.
امیر سرتیپ «اسکندر بیرانوند» در دوران جنگ تحمیلی در مسئولیت‌های مختلفی به‌ویژه فرماندهی لشکر 84 ارتش لرستان که از طرف هم‌رزم شهیدش سپهبد «صیاد شیرازی» معرفی شد؛ انجام‌وظیفه کرد و همچنین رشادت‌ها و شهامت‌های منحصربه‌فرد وی باعث شد از طرف آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور وقت، مدال فتح و لوح سپاس دریافت کند. این در حالی بود که همواره صدامیان از هیبت نام و واقعیت غیرت این ابرمرد بی‌ادعا لرزه بر اندام داشتند و بارها مورد تهدید آن‌ها قرار گرفت حتی در رادیوی عراق وی را تهدید می‌کردند گرچه این تهدیدها هیچ‌وقت در روحیه ایثارگری این دلاور مرد تأثیری نداشت.
 
در همین خصوص بخوانید:

دیدگاه‌ها  

#1 اصغری 1401-07-04 08:25
خداوند طول عمربهش بده......
نقل قول کردن
#2 محمد 1401-07-04 11:19
خدا همه مدافعان این سرزمین را حفظ کنه.
سایه شان مستدام.
نقل قول کردن
#3 حاج میرزا 1401-07-04 12:54
دورود بر کهنه سرباز لرستان بزرگ
نقل قول کردن
#4 اكبريان 1401-07-04 21:03
کهنه سرباز لقب خوبی نیست
نقل قول کردن
#5 بابک خرمدین 1401-07-05 11:15
قهرمان هشت سال جنگ..نمونه ای از افرادی که بی ادعا جنگیدند..
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا