یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس خواستار اقدام سریع و هدفمند در خصوص خشک شدن باغات پایین دست کشکان شد.

سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر و معمولان و عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو  با خانه ملت در خصوص خشک شدن باغات پایین دست کشکان و لزوم اقدام سریع و هدفمند در این خصوص گفت:بخش کشاورزی مهمترین بخش کشور است چون وظیفه تولید مواد غذایی را برعهده دارد و رونق این بخش می تواند باعث پویایی کشورمان شود.
این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: متاسفانه کشاورزان و باغداران شریف شهرستان پلدختر در زمینه تامین آب کشاورزی در مضیقه هستند و کمبود آب باعث خشکی و آسیب دیدن و بعضا از بین رفتن باغات در تمامی مناطق پلدختر و معمولان شده است.
وی افزود: با جلسات مختلف مسئولان استانی مخصوصا استاندار از چند ماه قبل پیش بینی به وقوع پیوستن این مشکل انجام شد و با درخواست های بنده، راه حل‌هایی مثل مدیریت منابع آب، فاصله زمانی بیشتر بین دو آبیاری، عدم کشت محصولات آبدوست، رها کردن هدفمند آب سد ایوشان و ... ارائه شده و در تاریخ ۶ اردیبهشت نیز در مصاحبه با رسانه‌ها راهکارها را بیان  و نگرانی خود را در این خصوص به صورت عمومی اعلام شد که با عدم رعایت این مقررات مخصوصا کشت برنج در بالادست باعث خشک شدن رودخانه و عدم بهره برداری در مناطق پایین تر شده است.
کاظمی خاطرنشان کرد: از مسئولان اجرایی استان و در راس از استاندار درخواست می شود که به سرعت در این قضیه ورود کرده و از درد و رنج بیشتر کشاورزان و باغداران پلدختر و معمولان جلوگیری شود.

دستور وزیر نیرو برای تامین اعتبار برای پمپاژهای واشیان ، جایدر و چم مهر، اخذ ماده ۲۳ برای سد چولهول و آغاز مطالعات سد بن لار

 نماینده مردم پلدختر در مجلس در دیدار با وزیر نیرو از دستور وزیر برای تامین اعتبار برای پمپاژهای واشیان ، جایدر و چم مهر، اخذ ماده ۲۳ برای سد چولهول و آغاز مطالعات سد بن لار خبر داد.

سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر و معمولان و عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو دیدار و گفتگو کرد.

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم در خصوص این نشست گفت: در این نشست وزیر نیرو برای تامین اعتبار برای پمپاژهای واشیان ، جایدر و چم مهر، اخذ ماده ۲۳ برای سد چولهول و آغاز مطالعات سد بن لار دستورات لازم را صادر کرد.

وی افزود: پیرو تذکر  به وزیر نیرو درخصوص تسریع در روند ساخت دیواره های ساحلی حاشیه رودخانه کشکان خصوصا در پلدختر و معمولان ، تخصیص حق آبه شهرستان پلدختر از سد معشوره و رودخانه کشکان ، احداث سد های چولهول و بن لار و تسریع در اتمام پمپاژهای واشیان ، جایدر و چم مهر ، جلسه‌ای در تاریخ ۲۳ خردادماه با  وزیر نیرو برگزار و در خصوص مطالبات و مشکلات شهرستان پلدختر در حوزه وزارت نیرو بحث و گفتگو شد.

کاظمی ادامه داد: پیگیری‌ها به تذکر و جلسه ختم نشد و با تلاش های صورت گرفته، وزیر نیرو دستور داد تخصیص حق آبه برای شهرستان پلدختر از سد مشعوره و رودخانه کشکان هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود ، احداث دیواره های حفاظتی رودخانه در شهرستان پلدختر معمولان تا پایان سال جاری به اتمام برسد ، برای ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی واشیان ، جایدر و چن مهر اعتبارات لازم اختصاص یابد ، مطالعات سد چولهول به پایان رسیده است و باید اقدامات جهت اخذ ماده ۲۳ برای آن آغاز شود و سد بن لار برای آغاز مطالعات به شرکت آب نیرو ابلاغ شود./

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 شهرام 1401-06-01 08:27
به همین عکس اگر دقت کنید مشخصه برداشت آب بی رویه این مشکل رو درست کرده. امور آب و آب منطقه ای خواب تشریف دارن
نقل قول کردن
#2 علی 1401-06-01 09:40
اگر سد کنترلی و مخزنی معشوره ساخته میشدبا ذخیره
سیلابها و طغیان های رودکشکان در زمستان و بهار الان
با رها سازی همان ابهای ذخیره شده مشکل کمبود اب
پایین دست رودخانه کشکان در تابستان حل میشد چرا که سد معشوره متعلق به خود استان لرستان بود.
سد ایوشان سد کوچک و مخزنی است و نمیتوان
انتظار زیادی از این سد داشت.
علی پیرداده بیرانوند کارشناس نیروگاه.
نقل قول کردن
#3 م 1401-06-01 15:44
وقتی مافیای برنج حاشیه سود کشت برنج چندصد درصدی کرده هیچ کشاورزی غیر از برنج چیزی نمیکاره و این مشکلات ایجاد میشه
شما چهارسال پیش می رفتی بیرانشهر نمی دونستن برنج درخت داره یا بوته الان گیلان و مازندران تو جیب شون گذاشتن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا