یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ابتلای ۵۱ لرستانی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان خبر داد.
به گزارش یافته، مریم کوشکی امروز شنبه ۲۹ مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آخرین آمار ابتلاء به کرونا تا پایان ۲۴ ساعت گذشته در استان ۵۱ نفر بوده است، اظهار داشت: تاکنون ۲۲۵ هزار و ۳۶۳ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند.
وی با اشاره به این که در این مدت هیچ فوتی گزارش نشده، عنوان کرد: تاکنون متأسفانه دو هزار و ۸۸۳ نفر به علت ابتلاء به کرونا در لرستان فوت کرده‌اند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی لرستان تعداد بستری‌های مشکوک و قطعی کرونا در استان را ۲۱۰ نفر اعلام کرد.
 
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان ۲۹ مرداد‌ماه ۱۴۰۱
🔺ابتلای جدید: ۵۱ نفر/ روز گذشته ۹۳ نفر
🔺مجموع مبتلایان: ۲۲۵۳۶۳
🔺فوتی جدید: - نفر/ روز گذشته ۲ نفر
🔺مجموع فوتی‌ها: ۲۸۸۳
🔺بستری مشکوک و قطعی: امروز ۲۱۰ نفر/ روز گذشته ۲۲۲ نفر
 
در حال حاضر وضعیت کرونایی شهر‌های خرم آباد، دلفان و پلدختر قرمز است.
همچنین وضعیت کرونایی شهر‌های بروجرد، دورود، سلسله، ازنا، چگنی و رومشکان نارنجی و وضعیت کرونایی شهر‌های کوهدشت و الیگودرز نیز زرد است.

دیدگاه‌ها  

#1 ک.ت 1401-05-29 15:51
کلمه لر(لور) و شبیه آن در غرب اروپا بویژه فرانسه : 1 -لورل ، لورنس ، لورنزو = اسامی مردان در انگلیس و فرانسه و ایتالیا ،باز هم هست . اسامی فوق کلمه لر(لور) دارند . 2- این شهرها در فرانسه هستند که هم کلمه لر(لور) دارند و هم کلمه شبیه لور مثل لوآر یا لوور به این شرح :لور ده- لور دس- لور مون- لوریان - لورن-لور وبر -شته لورو -سن لوران دوور -لوآره - لوآور - ولوری- اینها شهرهایی در فرانسه هستند . لوآر نام رود معروفی در فرانسه است و لوار نام رودی در شمال دهستان ملاوی از توابع شهرستان پلدختر است .الوار هم که گفته اند جمع عربی لر است باز استانی در فرانسه به اسم (پی دول الوار ) وجود دارد که نشان میدهد که کلمه الوار عربی نیست و فرانسوی است . 3- لور آخ شهری در جنوب غرب آلمان است که کلمه لور دارد . لر نام شهری در شمال غرب آلمان است.لریدا و لورکا و لوار سه شهر در اسپانیا هستند که باز کلمه لر(لور) و شبیه آن دارند . ولوری شهر دیگری در فرانسه است که کلمه لوری دارد . ولورا هم بندری در آلبانی است . باز هم هست .
نقل قول کردن
#2 ک.ت 1401-05-29 16:18
زرند نام کوه معروفی در کشور رومانی است و زرند و زرندیه نام دو شهر در کرمان و استان مرکزی است . - سیمریا نام شهری در کشور رومانی است و سیمره نام رودی در استان ایلام است . سومار ایلام و ماسور خرم آباد و سامرا در عراق مرتبط با شهر سیمریا در رومانی هستند . کوزتشتی نام شهری در رومانی است و نام قدیم کوهدشت ، کوزشت بوده که همان کوزتشت و کوزتشتی رومانی است . رشنو شهری در رومانی است و رشنو نام طایفه ای در لرستان و کرمانشاه و ایلام و خوزستان است . رومونی نام طایفه ای در لرستان است که رومانی بوده و تلفظش تغییر کرده است . دزفول هم مرتبط با کشور رومانی است چون در کتابها آمده که اسم قدیم دزفول ،دژپول بوده و پول مخفف پولیس که در زبان رومی و لاتین ، پولیس به معنی شهر بوده مثل پرس پولیس یا ایندیانا پولیس آمریکا . و شهر دزفول =دژپول و دژ نام شهری در کشور رومانی است . لغات مشترک زیادی بین زبان رومانیایی و زبان لکی و لری و بختیاری و فارسی وجود دارد ،آدم شبیه مردم رومانی هم زیاد است و این نشانه اشتراک ژنتیکی و قومی نژادی است .طوایف رومانیایی الاصل باز هم در ایران هست .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا