یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دکتر ایرج گودرزنیا عضو وابسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم و استاد پیش‌کسوت دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف در سن 78 سالگی دار فانی را وداع گفت.
به گزارش یافته، دکتر ایرج گودرزنیا در سال 1323 در بروجرد به دنیا آمد. ایشان به‌عنوان شاگرداول مقطع کارشناسی از دانشکده نفت آبادان برای ادامه تحصیل به لندن رفت و درجات کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی خود را در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه سلطنتی انگلستان اخذ کرد.
دکتر ایرج گودرزنیا در سال 1351 با عنوان عضو هیأت علمی و با سمت استادیاری در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به خدمت شد. در سال 1355 دانشیار شد و در سال 1363 به مرتبه استادی دانشگاه صنعتی شریف نائل آمد. ایشان از جمله معدود افرادی بود که با انجام فعالیت‌های علمی - تحقیقاتی موردنیاز در کمترین زمان ممکن به درجه استاد تمامی در دانشگاه صنعتی شریف دست یافت.
دکتر ایرج گودرزنیا علاوه بر آموزش و تدریس و تربیت شاگردان برجسته، بیش از بیست اختراع در زمینه‌های تخصصی مهندسی شیمی و نفت به ویژه سیستم های فوق بحرانی ثبت کرد و بیش از یکصد و پنجاه مقاله در ژورنال ها و مجامع علمی منتشر نمود. کتاب «انتقال جرم» از آثار برجسته ایشان است که توسط انتشارات دانشگاه صنعتی شریف به چاپ رسیده است.
از دیگر خدمات و فعالیت های ایشان می توان به بنیانگذاری و مشارکت در راه اندازی، اداره و فعالیت های چندین انجمن علمی (انجمن مهندسی شیمی، انجمن فناوری های بومی و شورای انجمن های مهندسی در ایران) اشاره کرد.
استاد دکتر ایرج گودرزنیا از بدو تأسیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران با گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم به عنوان عضو وابسته همکاری داشت و در این مدت چندین دوره ریاست شاخه مهندسی شیمی گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم را به عهده داشت. ایشان همچنین چندین طرح پژوهشی موفق در فرهنگستان علوم اجرا کرد.
ریاست  هیأت مدیره انجمن فناوری های بومی ایران و مدیرمسئولی نشریه کنترل از دیگر فعالیت های علمی ایشان بود.
در ششمین جشن سالیانه انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف همزمان با پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی شریف در سال 1394 از آقای دکتر ایرج گودرزنیا به عنوان استاد پیشکسوت دانشگاه صنعتی شریف با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

دیدگاه‌ها  

#1 لروند 1401-04-18 22:02
خدا رحمتش کند، نام نیک همیشه ماندگار می‌ماند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا