یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مجلس، با بیان اینکه نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مصوبه هیات دولت مغایر با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است از تاکید اعضای این کمیسیون بر ضرورت بازنگری در این مصوبه خبر داد.
مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز (یکشنبه بیست و دوم خرداد ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت که به تازگی حواشی مختلفی را به همراه داشته است چرا که آنچه در شورای عالی کار مصوب شده بود با مصوبه هیات دولت تفاوت‌هایی دارد.
نماینده  ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد هستند مصوبه هیات دولت با قوانین مرتبط از جمله ماده 96 قانون تامین اجتماعی تعارض‌هایی دارد چرا که در این ماده آمده است سازمان تامین اجتماعی مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر‌ از سالی یک بار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیأت وزیران به همان نسبت افزایش دهد.
وی تصریح کرد: دولت اعلام کرده است که تورم سال جاری حدود 38 درصد است اگر قرار باشد به ماده 96 توجه کنیم دولت نباید رقمی کمتر از این میزان تورم را برای افزایش حقوق مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی لحاظ کند کما اینکه در پیشنهادی که به هیات دولت نیز داده شده، این تورم رعایت شده است.
انصاری اظهار کرد: در مصوبه هیات دولت بخشی از مستمری‌بگیران از این حقی که در ماده 96 به آن اشاره شده است محروم شده‌اند بنابراین ما معتقدیم باید این مصوبه مورد بازنگری قرار گیرد چرا که در آن مر قانون رعایت نشده است. ضمن اینکه ظاهرا رییس جمهور هم به آقای مخبر دستور داده‌اند که این افزایش حقوق باید با توجه به مشکلات معیشتی که بازنشستگان با آن مواجه هستند، صورت بگیرد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: اگر دولت در مصوبه خود تجدیدنظر کرده و همان ملاکی را که در پیشنهاداولیه از طرف شورای عالی کار مطرح شده بود در آن لحاظ کند به نتیجه مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونانش و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از کانون‌های مختلف بازنشستگان و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

دیدگاه‌ها  

#1 قاسمی 1401-03-22 18:38
دربی کفایتی وزیرکارشکی نیست امادرعجبم چرامجلس قبل ازبرگزاری تجمع خودموضوع رابررسی نکردویارئیس جمهورچگونه عنان وزارتخانه ای رادست فردی سپرد که هیچ جایگاه مدیریتی وپیشینه علمی ندارد،متاسفانه تازورنباشدمتولی ان ماسرعقل نمیایند
نقل قول کردن
#2 فرید 1401-03-22 19:49
آقای قاسمی گرامی مورد فوق بصورت آگاهانه انجام گرفته یعنی مقامات خبرازتورم کمرشکن درتمامی بخش ها راندارندنه مجلس نه دولت هیچکدام درفکررفاه وحداقل امکانات برای مردم نیستندچراغرامت جنگی ۵۹۸بندهای ۶و۷درموردپرداخت غرامت توسط دولت عراق به آسیب دیده گان جنگ که سازمان ملل حکم به متجاوزبودن دولت عراق داده بعداز ۳۳ سال راآقایان چه دولتی ها .مجلسی ها وقوه قضاییه پیگیری نشده ونمیشودتازه برای دولت عراق هم هزینه میکنند الی برکت الله به این عدالت اسلامی
نقل قول کردن
#3 #۷رضا 1401-03-22 21:00
مسئولین باید خوب بدانند چنانچه مردم راضی نباشند حق الناس نابخشودنی خواهد شد.لذا دست اندرکاران متوجه باشند مدیریت شان موجب تضییع حق قانونی ذینفعان نشود.
نقل قول کردن
#4 حبيب 1401-03-22 21:39
بی ...ترین وزیری که تا بحال دیدم این وزیر کار بوده کسی که مصوبه افزایش حقوق رو تایید کرده خود ایشون بود بعد خودش قبولش نداره
نقل قول کردن
#5 زهره اصغری 1401-03-22 22:36
چرا قانون و افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح طبق ۳۸ درصد اعلامی اضافه نگردیده مگه ما خرج نداریم یا تورم مال ما نیست آقای وزیر معلومه شکمت سیر میباشد نمی‌توانی تورم را کنترول کنی حقوق رو هم متورم کن . ماکه جیبمان مثل شما پر نیست
نقل قول کردن
#6 بازنشسته تامین اجتماعی 1401-03-23 00:15
سه ماه از سال گذشت. مثلاً یک میلیون تومان فروردین ارزش آن ۳۰۰ تومان شده. چرا کوتاهی مینمایند. ظلم به جامعه بازنشستگان تا کی.
نقل قول کردن
#7 اکبر-ظ 1401-03-23 07:56
متاسفانه دولت جدید مشکلات مردم را دوبرابر کرده.اصلا وضعیت مردم را درک نمی کنند.این دولت بارها کار غیرکارشناسی انجام داده و دوباره مجبور به عقب نشینی شده همان سیستم ازمون و خطای زمان احمدی نژاد را بکار میگیرد.خوشبختان ه بازنشستگان با قدرت از حق و حقوق خود دفاع می کنند انشاالله در جلسه اتی که به دستور رئیس جمهور و معاون ایشان مبنی بر بررسی مجدد افزایش حقوق بازنشستگان توسط نمایندگان کارگران و نمایندگان تامین اجتماعی و وزارت کار انجام میگیرد افزایش 38 درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی بصورت کامل لحاظ شود.
نقل قول کردن
#8 #۷امید 1401-03-23 10:37
سخنی با وزیر کار : لطفا همان طور که در اخذ بیمه براساس سقف پرداخت یعنی ۷ برابر حداقل حقوق را دقیقا رعایت میکنید. در زمان پرداخت نیز همین موضوع را رعایت کنید. یک بام و دوهوا نابخردی است و جز قانون گریزی و پایمال کردن حق چیز دیگری نیست.
نقل قول کردن
#9 رفیعی 1401-03-23 11:05
انصافادخل وتصرف دروجوهی که متعلق به خیل عظیم وکثیری ازبازنشستگان ومربوط به واریزی سالیان سال زحمات انان است حق الناس است وجلوگیری ازتصمیم گرفته شده ماههاقبل وایجاداسترس واضطراب ونگرانی دربازنشستگان وتشنج درکشوربی عقلی است
نقل قول کردن
#10 آرمین 1401-03-23 13:52
همین طبقات بازنشسته درسال ۵۷ انقلاب کردند امروزبرای تامین مخارج روزمره وکمرشکن خانواده دلخوش هستند که دولت یا مجلس بفکرسفره های خالیشان باشند۲ماه قبل ازعیدآلان هم ۳ماه ازسال گذشته اکثرسایتها وروزنامه خبرمهمشان درمورد افزایش حقوق کارگران وبازنشتگان هست
نقل قول کردن
#11 بهاروند 1401-03-24 01:00
به نقل از بازنشسته تامین اجتماعی:
سه ماه از سال گذشت. مثلاً یک میلیون تومان فروردین ارزش آن ۳۰۰ تومان شده. چرا کوتاهی مینمایند. ظلم به جامعه بازنشستگان تا کی.

احسنت وارد ماه چهارم شدیم هنوز ریالی به حقوق بازنشستگان اضافه نشده ولی کارمندان خود دولت بالای 10 میلیون حقوق میگیرند بعد بازنشسته ماهی 4 میلیون
نقل قول کردن
#12 نمازی 1401-03-24 01:02
به نقل از آرمین:
همین طبقات بازنشسته درسال ۵۷ انقلاب کردند امروزبرای تامین مخارج روزمره وکمرشکن خانواده دلخوش هستند که دولت یا مجلس بفکرسفره های خالیشان باشند۲ماه قبل ازعیدآلان هم ۳ماه ازسال گذشته اکثرسایتها وروزنامه خبرمهمشان درمورد افزایش حقوق کارگران وبازنشتگان هست
چه ربطی داره؟ بعدش 44 سال از انقلاب می‌گذرد و این بازنشسته گان همگی بعد از انقلاب و در دهه هفتاد سر کار رفتند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا