یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به نامه نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی درباره قرار گرفتن شهرستان پلدختر در زمره مناطق جنگی، گفت: طبق قانون، بمباران هوایی ملاک تعیین مناطق جنگی نیست، لذا پلدختر در زمره مناطق جنگی قرار نمی‌گیرد.

به گزارش یافته به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم پلدختر و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، مسعود مطهر، رئیس حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به نامه نماینده مردم پلدختر و معمولان نوشت: براساس ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه تعیین مناطق جنگی در جنگ تحمیلی به عهده ستاد کل نیرو‌های مسلح است و ستاد کل نیرو‌های مسلح در تاریخ‌های ۲۸ آذر ۹۶ و سوم شهریور ۹۹ شهر‌های متأثر از جنگ تحمیلی را به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده است.
در ادامه این نامه آمده است: منطقه جنگی عبارت است از بخشی از مناطق جغرافیایی مشخص بین دو یا چند کشور متخاصم که نیرو‌های مسلح آنها با آرایش جنگی و صف‌آرایی نظامی در مقابل یکدیگر مستقر و یا با نبرد مستقیم و تبادل آتش‌های زمینی، نظیر جنگ ایران و عراق در طول هشت سال دفاع مقدس با یکدیگر درگیر شوند. بنابراین، شهرستان پلدختر در هیچ مقطعی از جنگ تحمیلی در برد توپخانه دشمن نبوده است و بمباران هوایی ملاک تعیین مناطق جنگی نیست.
یادآور می‌شود، نماینده مردم پلدختر و معمولان در چند نوبت قرار گرفتن پلدختر را در زمره مناطق جنگی کشور به‌صورت کتبی و حضوری پیگیری کرده است که براساس قانون موجود مورد موافقت قرار نگرفت.

دیدگاه‌ها  

#1 خورشیدوند 1401-03-09 00:48
به پلدختر میگن هویزه ثانی و همیشه بمباران هوایی میشد بعد هیچ حمایتی نباید ازش بشه؟ مردم و نمایندگان لرستان و امام جمعه پلدختر باید به دولت منتقل کنند محرومیتهارو
نقل قول کردن
#2 فریاد 1401-03-09 15:09
از جنگ بدبختیش نصیب لرستان شد حتی خرم آباد پنجمین شهر آسیب دیده از جنگه ولی کو کجا .ای کاش در تیرس برد توپخانه بودیم بردشون نمیرسید با موشک و هوا پیما میزدن ما که شانس نداریم اگه هم قرار بود مارو منطقه جنگی اعلام کنن حتما ی قانون جدید درست می کردن که حتما باید توپخانه 152 بوده باشه و ساخت فلان کشور اگر باشه حساب نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا