یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با اشاره به اینکه جاده گلپایگان-الیگودرز-امامزاده محمد بن حسن (ع)-کوهرنگ مسیری برای رونق گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در ۳ استان است، گفت: به زودی جاده گندمینه-هنده به طول ۲۰ کیلومتر اجرا خواهد شد.
به گزارش یافته، محمد خدابخشی در جریان بازدید از جاده الیگودرز به گلپایگان، گفت: در قانون بودجه سنواتی ردیفی برای محور مواصلاتی گلپایگان-الیگودرز-امامزاده محمد بن حسن (ع) به کوهرنگ در نظر گرفته شده که ردیف ملی مشخص داشته و در قانون بودجه 1401 هم تعریف شده است.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجوز ماده 23 برای اجرای این جاده دریافت شده است، ادامه داد: به زودی کار اجرایی احداث قطعه گندمینه تا هنده به طول 20 کیلومتر با اولویت انجام خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به ردیف ملی این پروژه، یادآور شد: این موضوع به راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابلاغ شده و در حال حاضر کار مطالعاتی و نقشه برداری قطعه گندمینه به هنده توسط راه و شهرسازی استان در حال انجام است و بعد از کار نقشه برداری، مطالعه طراحی مسیر صورت خواهد گرفت تا بتوان هر چه سریعتر برای انتخاب پیمانکار فراخوان داد.
خدابخشی با اشاره به اینکه اجرای طرح جاده گندمینه به هنده راه دسترسی برای شهرستان های الیگودرز، خوانسار وگلپایگان را از بن‌بست خارج خواهد کرد، اظهار داشت: در صورت اجرای این طرح، راه ارتباطی شهرستان الیگودرز به گلپایگان به طول 35 کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد که می تواند باعث رونق گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار شود و روستاهای پر جمعیتی از جمله گندمینه، جوز و غیره که در مسیر آن قرار دارند از بن‌بست خارج خواهند شد و توسعه پیدا خواهند کرد.
این عضو مجمع نمایندگان استان لرستان اضافه کرد: از محل اعتبارات قانون بودجه 1400 برای این پروژه 4 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که مهلت جذب آن تا 31 تیرماه سال جاری است و باید فراخوان انتخاب پیمانکار به سرعت انجام شود  تا بتوان این اعتبار را جذب کرد همچنین در قانون بودجه سال جاری، 10 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده و تلاش داریم در سال بعد نیز این اعتبار را افزایش دهیم.
وی در ادامه حمل و نقل جاده‌ای را پیشران توسعه دانست و افزود: هرچقدر به ظرفیت های شهرستان، استان و استان های همجوار در زمینه حمل و نقل جاده‌ای توجه شود، افزایش تعاملات را خواهیم داشت که باعث توسعه بیشتر در منطقه خواهد شد.
به گزارش خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ازجمله مزایای احداث محور مواصلاتی یاد شده، برقراری ارتباط مناسب و کوتاه بین استان‌های لرستان، اصفهان و چهارمحال بختیاری است.

دیدگاه‌ها  

#1 موسوی 1401-02-24 05:18
پس راه آهن اصفهان به داران و الیگودرز؟
نقل قول کردن
#2 همشهری 1401-02-24 12:42
و راه الیگودرز به همین چی؟و الیگودرز شول اباد
نقل قول کردن
#3 یوسف پ 1402-01-25 13:32
عالیه دمت گرم مرسی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا