یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بازرس کل استان لرستان گفت: تمام امور شهرداری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بر اساس قوانین و ضوابط باشد.
به گزارش یافته، سعید رازانی روز چهارشنبه یکم دی‌ماه در جلسه‌ای که با حضور شهردار خرم‌آباد و اعضای شورای شهر برگزار شد، با اشاره به این که تمام امور شهرداری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بر اساس قوانین و ضوابط باشد، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها وظایف سنگینی بر عهده و مردم نیز انتظار دارند قانون به‌درستی اجرا شود.


وی با بیان اینکه بر اساس آمار بیشترین شکایات شهروندان در مورد شهرداری‌ها است ادامه داد: اعضای شورای شهر از جانب مردم در این نهاد حاضر هستند و بر این اساس امور باید بهتر و راحت‌تر در جهت مصلحت عموم انجام شود.
رازانی با تأکید بر نظارت شورای شهر به امور عمرانی عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا نباید در عزل و نصب‌ها دخالت داشته باشند که این صراحت قانون است و از طرفی بر جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و اعمال شفاف‌سازی سیستم کاری شهرداری اهتمام داشته باشند.
وی تصریح کرد: اعتبار بودجه‌های عمرانی شهرداری خرم‌آباد با توجه به میزان بدهی و حقوق کارکنان بسیار پایین است.
رازانی با تأکید بر اینکه ملاک تمامی امور قانون است گفت: اعضای شورای شهر مانند شهردار و سایر قسمت‌ها باید به قانون پایبند باشند و با توجه به اینکه ماده ۵۹۸، شوراها را دربرمی گیرد هرکدام از اعضا مشمول آن هستند.
وی با بیان اینکه قانون منع مداخله در پیمانکاری‌ها مشمول شهرداری و شوراها است اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر موظف هستند با راه‌اندازی سامانه شفاف‌سازی، مردم را از اقدامات شهرداری مطلع کنند و در قانون ماده ۷۶ نیز تأکید شده است و باید همه موارد در دید عموم قرار گیرد.
رازانی ادامه داد: برابر قانون حفظ سلامت نظام اداری، باید تمام تصمیمات و قراردادها به مردم اطلاع‌رسانی و انتظارات آنان محترم شمرده شود.
وی همچنین به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: باید به این امور رسیدگی و مشکلات شهری ساماندهی شود.
  
نیاز به اعتبار یک هزار و 500 میلیارد تومانی برای طرح جامع دفع آب‌های سطحی خرم‌آباد
شهردار خرم‌آباد گفت: طرح جامع دفع آب‌های سطحی شهر خرم‌آباد، نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.
سعید فتوحی هم در این جلسه اظهار داشت: برای رفع مشکل دفع آب‌های سطحی در شهر خرم‌آباد، نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.
شهردار خرم‌آباد افزود: متأسفانه ما تا به امروز، طرح جامع ترافیک، طرح جامع دفع آب‌های سطحی نداشته‌ایم، در بحث ترافیک در ساعاتی از طول روز شهر قفل می‌شود، در بحث آب‌گرفتگی‌ها نیز پس از بارش باران، شهر شرایط خوبی ندارد، با اندک اعتبارات جاری شهرداری، دفع آب‌های سطحی در محله میدان تیر و سه‌راهی گلدشت آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه زیرساخت‌های شهر برای ۳۰ سال قبل پیش بینی شده است و ظرفیت شرایط فعلی را ندارند، ما برای مرتفع کردن اساسی آب‌گرفتگی‌ها و دفع آب‌های سطحی نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارداریم.
فتوحی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ طرح تجمیع و یکسان‌سازی حقوق را در شهرداری انجام خواهیم داد، اگر پولی باشد، همه نیروها، نیروهای شرکتی، خدماتی و رسمی همگی حقوق را در یک روز دریافت خواهند کرد، اگر هم پول نباشد برای همه نیست.
شهردار مرکز استان لرستان ادامه داد: پروژه‌های مختلفی در سطح شهر در حال اجرا داریم که می‌توان به: بازسازی و اصلاح پارک اسدآبادی، سامانه شفافیت در شهرداری، ساماندهی دره اسدآبادی، شهربازی کیو، بام خاطره‌ها در محله پشت بازار، انعقاد قرارداد ۱۱ هزار تنی آسفالت، شروع پروژه احداث ساختمان شهرداری منطقه سه، بام پاگر، احداث پارک محله‌ای در سطح سه منطقه و ساماندهی ورودی‌های شهر اشاره کرد.
  


در پایان این جلسه که با حضور سعید رازانی بازرس کل استان، مصطفی کریمی معاون نظارت و بازرسی، گروه سیاسی و قضایی بازرسی استان، سعید فتوحی شهردار خرم‌آباد و اعضای شورای شهر در سالن جلسات بازرسی کل لرستان تشکیل شد، معاون نظارت و بازرسی، بازرسین حوزه سیاسی و قضایی این بازرسی کل، اعضای شورا دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را مطرح کرد.
 
سرچشمه خبر: روابط عمومی بازرسی/ روابط عمومی شهرداری

دیدگاه‌ها  

#1 سیدالموسوی 1400-10-04 07:46
دیرتذکردادیدجنا ب رازانی پست های شهرداری را در این شش ماع بقین خودشان تقسیم کردند....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا