یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سهمیه مصرف برق شرکت توزیع برق لرستان برای روز شنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۰ تا سقف ۶۴۰ مگاوات می باشد.
به گزارش یافته، روابط عمومی شرکت توزیع برق لرستان اعلام کرد:
 با توجه به خشکسالی ، کاهش تولید برق نیروگاه های برق آبی و افزایش گرما خاموشی های اخیر را در پی داشته است که شرکت مدیریت شبکه برق ایران سهمیه شرکت توزیع برق استان لرستان را در روز شنبه ۱۳ شهریور ماه تا سقف ۶۴۰ مگاوات اعلام کرد.
در صورت عدم رعایت سقف مذکور مدیریت بار اضطراری اعمال خواهد شد.
شرکت مدیریت شبکه برق ایران هر روز براساس میزان تولید برق نیروگاه‌های کشور، میزان تولید روزانه کشور را تعیین می کند که این میزان تولید در سال ۱۴۰۰ با توجه به خشکسالی ، کاهش تولید برق نیروگاه‌های برق آبی ، افزایش گرما و در نتیجه افزایش مصرف ، جوابگوی مصرف برق کل کشور نیست، لذا شرکت مدیریت شبکه برق ایران براساس تعداد مشترکین هر شرکت توزیع ، نسبت به سهمیه بندی تولید نیروگاهها اقدام می نماید وسهم هر شرکت توزیع را برای هر روز اعلام می کند.
شرکت های توزیع حداکثر مصرفی که می تواند داشته باشد همین پیک اعلامی می باشد و شرکت های توزیع که پیک مصرف آنها بیش از سهمیه اعلام شده باشد ، مجبور می شوند به اندازه کسری بار ، نسبت به قطع برق مشترکین اقدام نمایند.
 برنامه قطع برق مشترکین در سایت شرکت توزیع و اپلیکیشن برق من و فضای مجازی هر شب اطلاع رسانی می گردد.
برای مثال حداکثر بار مصرفی شرکت در روزهای غیر تعطیل حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ مگاوات است وقتی سهمیه استان ۶۴۰ مگاوات اعلام می گردد یعنی احتمالا ۱۶۰ تا ۲۱۰ مگاوات کمبود برق خواهیم داشت و بایستی با قطع برق این کمبود را جبران کنیم.
هم استانی های گرامی با توجه به سهمیه مصرف برق برای استان تقاضامندیم در مصرف برق صرفه جویی نموده تا پیک بار استان از سهمیه اعلامی بیشتر نشود و شرکت توزیع برق لرستان مجبور به قطع برق نگردد.
توصیه می گردد استفاده از لوازم پرمصرف برقی به اوایل صبح موکول و کولرهای گازی روی دمای ۲۶ درجه و کولرهای آبی روی دور کند باشد،چند وسیله برقی پرمصرف را همزمان استفاده نکنند و لامپ های اضافه را خاموش نمایید.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1400-06-13 07:48
شکی نیست صرفه جویی در مصرف برف و اب تو این فصل در کشور ما لازمه اما اگر اینقدر وضعیت بده چرا وزیر نیروی اقای رئیسی گفتند ما امادگی داریم به کشورهای همسایه از جمله پاکستان-افغانست ان و عراق برق صادر کنیم؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا