یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزاد راه خرم آباد به اراک از مهم‌ترین آزادراه‌ها در کریدور شمال به جنوب کشور است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان خیراله خادمی معاون وزیر در جریان بازدید از وضعیت آزاد راه در حال احداث خرم آباد به اراک گفت: امروز با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا که سرمایه‌گذار پروژه آزاد راه خرم آباد به اراک است و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، آخرین مراحل اجرایی پروژه مورد بازدید قرار گرفت که می‌توان اعلام کرد عملیات اجرایی این آزادراه مهم تا حدود ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خادمی اظهار داشت: آخرین مراحل اجرایی در حال اتمام بوده و پیش بینی می‌شود با پیشرفت خوبی که در پروژه وجود دارد، بتوانیم اوایل مرداد ماه جاری آزادراه را زیر ترافیک برده به بهره‌برداری برسانیم.
وی تصریح کرد: در مراحل نهایی کار نیازمند بازدید راهنمایی و رانندگی و همچنین راهداری از آزاد راه هستیم تا ایمنی جاده و تردد در آن به تایید رسیده و بهره‌برداری از این مسیر آغاز گردد.
معاون وزیر راه بیان داشت: این مسیر یکی از آزاد راه‌هایی است که در برنامه زمانبندی سال ۱۴۰۰ کشور قرار داشته و از مهم‌ترین آزادراه‌ها در بخش کریدور‌های آزاد راهی کشور، واقع در مسیر بندر امام خمینی (ره) به تهران احداث شده است.
خادمی ابراز‌امیدواری کرد: بلافاصله بعد از بهره‌برداری از این قطعه، عملیات اجرایی ادامه آزادراه به سمت اراک را که در قرارداد‌های سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه هست، با سرعت بیشتری آغاز شود.
وی ادامه داد: این آزادراه عملاً از خرم آباد تا اراک به طول ۱۳۴ کیلومتر طراحی شده و در فاز اول ۶۷ کیلومتر آن حد فاصل خرم آباد تا بعد از بروجرد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تمامی گردنه‌ها و نقاط حادثه خیز جاده کنونی خرم آباد به سمت بروجرد با بهره‌برداری از آزادراه جدید کاملاً رفع می‌گردد و تردد در این مسیر با کاهش ۵۰ درصدی در زمان و ۳۵ درصدی در مسافت انجام خواهد پذیرفت.
خادمی با اشاره به اینکه آزادراه جدید محدودیت‌های کمتری به لحاظ سرعت خواهد داشت، افزود: پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از آزادراه خرم آباد به اراک تحولی در شبکه‌های آزادراهی کشور، در محدوده لرستان صورت گیرد و این به دلیل تاثیری که آزاد راه در شبکه حمل و نقل و جابجایی کشور دارد، خواهد بود.
وی در پایان گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه تاکنون اعتباری بالغ و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که با سرمایه‌گذاری ۶۰ درصدی بخش دولت و ۴۰ درصدی قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده و ارزش به روز آن تا شش هزار میلیارد تومان نیز برآورد می‌شود.

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1400-04-02 18:56
کاش به جای احداث این آزادراه خرم آباد به بروجرد
که جز طرحهای ملی است نه استانی طرح ملی
احداث راه اهن به خرم اباد اجرا وکامل میشد
چرا که راه اهن خرم اباد علاوه بر اینکه باعث توسعه
شهرهای خرم اباد والشتر وچگنی وکوهدشت خواهدشد
بلکه باعث سرمایه گذاری واشتغال نیز خواهد شد.
راه آهن حق مسلم شهرهای غربی کشور است.
نقل قول کردن
#2 AMIN 1400-04-02 19:45
اوایل اردیبهشت به اوایل مرداد موکول شد
امیدواریم دیگه اوایل مرداد به اوایل آبان تبدیل نشه
نقل قول کردن
#3 حبیب 1400-04-03 01:19
به نقل از علی:
کاش به جای احداث این آزادراه خرم آباد به بروجرد
که جز طرحهای ملی است نه استانی طرح ملی
احداث راه اهن به خرم اباد اجرا وکامل میشد
چرا که راه اهن خرم اباد علاوه بر اینکه باعث توسعه
شهرهای خرم اباد والشتر وچگنی وکوهدشت خواهدشد
بلکه باعث سرمایه گذاری واشتغال نیز خواهد شد.
راه آهن حق مسلم شهرهای غربی کشور است.

ااون پروژه به میراث فرهنگی مربوطه
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1400-04-03 07:06
ازادراهی با 42 سال تاخیر در ساختش .باید به چی افتخار کرد؟
نقل قول کردن
#5 بهمن 1400-04-03 10:32
به نقل از علی:
کاش به جای احداث این آزادراه خرم آباد به بروجرد
که جز طرحهای ملی است نه استانی طرح ملی
احداث راه اهن به خرم اباد اجرا وکامل میشد
چرا که راه اهن خرم اباد علاوه بر اینکه باعث توسعه
شهرهای خرم اباد والشتر وچگنی وکوهدشت خواهدشد
بلکه باعث سرمایه گذاری واشتغال نیز خواهد شد.
راه آهن حق مسلم شهرهای غربی کشور است.

کاش...... کاش.....
چقدر ناشکری؟؟
راه آهن جای خودش ، آزاده راه جای خودش
نقل قول کردن
#6 رادفر 1400-04-04 01:03
به سلامتی به نتیجه برسد هم خوب خداروشکر
نقل قول کردن
#7 رضا-س 1400-04-05 13:27
آزادراه از بروجرد تا اراک را هنوز شروع نکردند؟ همش یک پروژه است باید همزمان به بهره برداری می رسید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا