معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزاد راه خرم آباد به اراک از مهمترین آزادراهها در کریدور شمال به جنوب کشور است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری لرستان خیراله خادمی معاون وزیر در جریان بازدید از وضعیت آزاد راه در حال احداث خرم آباد به اراک گفت: امروز با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا که سرمایهگذار پروژه آزاد راه خرم آباد به اراک است و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، آخرین مراحل اجرایی پروژه مورد بازدید قرار گرفت که میتوان اعلام کرد عملیات اجرایی این آزادراه مهم تا حدود ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خادمی اظهار داشت: آخرین مراحل اجرایی در حال اتمام بوده و پیش بینی میشود با پیشرفت خوبی که در پروژه وجود دارد، بتوانیم اوایل مرداد ماه جاری آزادراه را زیر ترافیک برده به بهرهبرداری برسانیم.
وی تصریح کرد: در مراحل نهایی کار نیازمند بازدید راهنمایی و رانندگی و همچنین راهداری از آزاد راه هستیم تا ایمنی جاده و تردد در آن به تایید رسیده و بهرهبرداری از این مسیر آغاز گردد.
معاون وزیر راه بیان داشت: این مسیر یکی از آزاد راههایی است که در برنامه زمانبندی سال ۱۴۰۰ کشور قرار داشته و از مهمترین آزادراهها در بخش کریدورهای آزاد راهی کشور، واقع در مسیر بندر امام خمینی (ره) به تهران احداث شده است.
خادمی ابرازامیدواری کرد: بلافاصله بعد از بهرهبرداری از این قطعه، عملیات اجرایی ادامه آزادراه به سمت اراک را که در قراردادهای سرمایهگذار و پیمانکار پروژه هست، با سرعت بیشتری آغاز شود.
وی ادامه داد: این آزادراه عملاً از خرم آباد تا اراک به طول ۱۳۴ کیلومتر طراحی شده و در فاز اول ۶۷ کیلومتر آن حد فاصل خرم آباد تا بعد از بروجرد مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تمامی گردنهها و نقاط حادثه خیز جاده کنونی خرم آباد به سمت بروجرد با بهرهبرداری از آزادراه جدید کاملاً رفع میگردد و تردد در این مسیر با کاهش ۵۰ درصدی در زمان و ۳۵ درصدی در مسافت انجام خواهد پذیرفت.
خادمی با اشاره به اینکه آزادراه جدید محدودیتهای کمتری به لحاظ سرعت خواهد داشت، افزود: پیش بینی میشود با بهرهبرداری از آزادراه خرم آباد به اراک تحولی در شبکههای آزادراهی کشور، در محدوده لرستان صورت گیرد و این به دلیل تاثیری که آزاد راه در شبکه حمل و نقل و جابجایی کشور دارد، خواهد بود.
وی در پایان گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه تاکنون اعتباری بالغ و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که با سرمایهگذاری ۶۰ درصدی بخش دولت و ۴۰ درصدی قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده و ارزش به روز آن تا شش هزار میلیارد تومان نیز برآورد میشود.
دیدگاهها
که جز طرحهای ملی است نه استانی طرح ملی
احداث راه اهن به خرم اباد اجرا وکامل میشد
چرا که راه اهن خرم اباد علاوه بر اینکه باعث توسعه
شهرهای خرم اباد والشتر وچگنی وکوهدشت خواهدشد
بلکه باعث سرمایه گذاری واشتغال نیز خواهد شد.
راه آهن حق مسلم شهرهای غربی کشور است.
امیدواریم دیگه اوایل مرداد به اوایل آبان تبدیل نشه
ااون پروژه به میراث فرهنگی مربوطه
کاش...... کاش.....
چقدر ناشکری؟؟
راه آهن جای خودش ، آزاده راه جای خودش