یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم خرم آباد تاکید کرد: در مورد حق نمایندگای طبق قانون اساسی، نماینده حق اظهارنظر در تمامی مسائل کشور را دارد، اما حق تهمت به کسی را ندارد. در حالی که ما می‌خواهیم هیات رئیسه روشنگری کند.
به گزارش یافته، مهرداد ویس کرمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: اشکالی که مطرح شد که هیات رئیسه بعد از تصویب بودجه، ویرایش کرده یا تغییراتی در بودجه اعمال کردند، نه در ذهن بنده بلکه در ذهن تعدادی دیگر از همکاران وجود دارد که متاسفانه هیات رئیسه پاسخ روشن و مستدلی نداده است مانند حذف تبصره ۱۹ درخصوص کشت برنج. درخواست دارم فیلم و تصویر که هیات رئیس منکر هستند منتشر کنند تا بنده عذرخواهی کنم.
وی افزود: وظیفه هیات رئیسه و رئیس روشنگری است. شما منتی بر سر ما ندارید، در حالی که شما با رأی ما وارد هیات رئیسه شده‌اید، وظیفه شما این است که وقتی منِ نماینده سوال دارم، بدون استحکام و بدون حرف بالا و پایین، روشنگری کنید. ما اشتباه کردیم که در مقابل جسارت‌ها به آقای صباغیان به خاطر مصالحی سکوت کردیم، ولی در حال اتفاق افتادن است. ‌ایشان جمله گفتند، ولی ما‌ایشان را نابود کردیم، از کجا می‌شود فهمید که در این مجلس‌تریبون آزاد دارد، طبق قانون اساسی نماینده حق اظهارنظر در تمامی امور کشور را داراست.
ویس کرمی بیان کرد: خرج کردن از مقام معظم رهبری در امور جزئی اگر سوءاستفاده از جایگاه‌ایشان نباشد، جفا در حق‌ایشان است. تا کی می‌خواهیم این سید اولاد پیغمبر را خرج حرف‌های خودمان کنیم؟ ما باید هر حرفی داریم در مجلس بزنیم، حضرت آقا جایگاه خود را دارند، در حالی که تاکید می‌کنم ارادت ما نیز کمتر از حضرات نیست. اگر بنا باشد هر انتقادی، تضعیف مجلس باشد، پس در موارد محالی که انتقاد وارد است، باید چه کنیم؟ در حالی که من می‌توانم به مجلس هم انتقاد کنم. حتی معتقد باشم که می‌توان درخصوص بازنگری در قانون اساسی نیز اقداماتی انجام داد. چه اشکالی دارد؟ کجای شرع و قانون به ما اجازه نداده است؟
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر بنده به عنوان استاد دانشگاه با ۱۷ عنوان کتاب نمی‌توانم حرف بزنم، چه کسی باید حرف بزند؟ بین هیات رئیسه و کلیت مجلس تفاوت است، بنابراین تضعیف شخص رئیس و هیات رئیسه با تضعیف مجلس دو مقوله است، لذا درخواست دارم مغالطه کل و جزء را نفرمایید.
وی اظهار کرد: در مورد حق نمایندگای طبق قانون اساسی، نماینده حق اظهارنظر در تمامی مسائل کشور را دارد، اما حق تهمت به کسی را ندارد. در حالی که ما می‌خواهیم هیات رئیسه روشنگری کند.
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس یازدهم افزود: بنده در مورد ولایت فقیه ۵۰۰ صفحه مطلب مکتوب آن هم در دهه ۷۰ و ۸۰ دارم، در حالی که در آن سال‌ها بسیاری، ژست اصلاح طلبی گرفته بودند و شجاعت دفاع از ارزش‌های انقلاب را نداشتند، اما بنده در دانشگاه اصفهان در زمان دولت اصلاحات جلسه می‌گذاشتم و افتخار می‌کنم که برای دفاع از ارزش‌ها و جایگاه ولایت فقیه کلی ضربه خوردم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: بدترین تضعیف مجلس انجام کار‌هایی است که کلیت مجلس را زیر سوال می‌برد، هر که هر ضربه‌ای خورد، از درون خورد. بنده از این می‌ترسم که فردا، آقای رئیسی تشریف آوردند، برخی بگویند علیه‌ایشان حرف زدن هم خلاف اسلام و مسلمین است. پس من کجا باید از حق مردم دفاع کنم. کجا اگر خطایی در مجلس اتفاق افتاد، باید بگویم. خواهش می‌کنم این حرف را در مورد مهرداد ویس کرمی در این مجلس تکرار نفرمایید، چرا که هیچ اثری ندارد و بنده هم تابع جمع نبوده و نیستم.

دیدگاه‌ها  

#1 چگنی 1400-04-02 19:18
درود بر نماینده شجاع و نترس
نقل قول کردن
#2 مسعود فتحی 1400-04-02 19:54
آقای ویسکرمی لا اقل دستور دهید در هتل صخره ای خرم آباد کار کنند
نقل قول کردن
#3 مهدی 1400-04-02 20:01
عادت اصولگرایان همینه .خودشون رو مقدس میدونن. تا میتونن اصلاح طلب ها رو میکوبن ولی وقتی نوبت خودشون میشه مقدس میشن
نقل قول کردن
#4 منصوری 1400-04-02 22:05
ایول
نقل قول کردن
#5 اکبر-ظ 1400-04-03 07:12
برای مردم عملکرد اشخاص مهم است .لطفا فکرتون متمرکز کنید روی اجرای طرحهای نیمه تمام خرم اباد از جمله سدها و بخصوص راه اهن.
نقل قول کردن
#6 رضا 1400-04-03 07:47
نه نه خوشم اوما ، دمت گرم
نقل قول کردن
#7 رضا 1400-04-03 08:40
سلام یکی از باغ های خضر توسط مالک علاقمند به سگ ش مرکز زاد و ولد سگ های ولگرد شده ودر شهر رها میکند وزحمات شهرداری را چند برابر میکند لطفا با قاطعیت با باغبان مریض اش برخورد شود...
نقل قول کردن
#8 مرتضی نیازی 1400-04-03 09:31
درودبرنماینده شهر ما که از منافع حوزه انتخابیه اش خوب دفاع کرده و وتحت تاثیر لابی های زور و قدرت قرارنمی گیرند
نقل قول کردن
#9 سوری 1400-04-03 14:48
:lol: چه خوب اصول گرایان خودشون می گن که ما جرات انتقاد از مسئولین اصول گرارونداریم
نقل قول کردن
#10 بلوط زاکرس 1400-04-04 11:32
خواهش می کنم آقای ویسکرمی کمی به فکر نان مردم باشید اعلام مدرک و کتاب و... گرسنگی مردم را رفع نمی کند
نقل قول کردن
#11 رضا-س 1400-04-05 13:20
ضمن تشکر از آقای ویسکرمی ، متاسفانه بعضی از اصولگرایان خودشان را در موضع برتر می بینند و صاحب اختیار همه چیز در مملکت می دانند و اجازه کوچکترین انتقادی را به دیگران نمی دهند ، درصورتیکه این رویه بزرگترین ضربه را به کشور می زند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا