یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رأی‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد.
به گزارش یافته، هم‌زمان با سراسر کشور، فرآیند رأی‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها در لرستان از ساعت هفت صبح امروز جمعه 28 خردادماه آغاز شد.
 
 
لزوم مشارکت در انتخابات
استاندار لرستان گفت: از تمامی ظرفیت‌ها برای برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه بهره‌گیری شده است.
سید موسی خادمی ضمن دعوت از آحاد مردم برای شرکت در انتخابات افزود: شرکت در انتخابات یک وظیفه مهم است و از مردم می‌خواهیم با حضور در شعب اخذ رأی، در این امر ملی مشارکت کنند.
استاندار لرستان به مردم اطمینان خاطر داد: به لحاظ مباحث بهداشتی همه جوانب و پروتکل‌ها به‌خوبی تمهید شده و هیچ مشکلی در این زمینه برای مردم وجود ندارد.
 
۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر رأی اولی
معاون استاندار در جمع خبرنگاران گفت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از خطر ویروس کرونا اندیشیده شده است.
محمود ثمینی با اعلام این که همراه داشتن خودکار شخصی ضروری است، افزود: همراه داشتن شناسنامه و ترجیحاً کارت ملی برای شرکت در انتخابات ضروری است.
ثمینی، با بیان اینکه یک‌میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر واجد شرایط رأی‌گیری هستند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر رأی اولی هستند.
وی ادامه داد: مردم پیش از ورود به شعب اخذ رأی پیشنهاد می‌شود که اسامی و کد نامزدهای موردنظر خود را به همراه داشته باشند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.
ثمینی خاطرنشان کرد: رابط بهداشت در تمامی شعب اخذ رأی حضور دارد و ضدعفونی شعب انجام می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات استان لرستان همچنین مطرح کرد: بیش از ۵۳ هزار نفر عوامل اجرایی استان در ۱۸۷۱ شعبه اخذ رأی آماده برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان هستند.
ثمینی ادامه داد: افرادی که به هر دلیل توانایی یادداشت و وارد کردن اسامی کاندیداهای مورد نظر خود را ندارند می‌توانند با به همراه داشتن یک فرد مطمئن نسبت به حضور در شعب و انجام رأی‌گیری اقدام کنند.

جمع آوری آراء بیماران کرونایی با شعب سیار اخذ رأی
معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: آراء بیماران کرونایی را شعب سیار اخذ رأی جمع‌آوری می‌کنند.
احمد گودرزیان افزود: با توجه به شرایط خاص بهداشتی در این دوره از انتخابات، آراء بیماران کرونایی را شعب سیار اخذ رأی جمع‌آوری می‌کنند.
وی تصریح کرد: از آن جا که حتی یک رای می تواند در تعیین نتیجه انتخابات و به تبع آن، تعیین سرنوشت کشور موثر باشد، بیماران مبتلا به کرونا نیز می توانند از حق خود برای شرکت در این دوره از انتخابات استفاده کنند.
معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد ادامه داد: بنابراین مقرر شد آراء بیماران مبتلا به کرونا با استفاده از صندوق های سیار اخذ رای جمع آوری شود

 
حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان در صف مردم جهت انداختن رای در صندوق 
حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در همان دقایق اول رای گیری، در صف رای دهندگان شعبه دبستان توحید حضور یافت و رأی خود را به صندوق انداخت.
 
 

انتقاد از تاخیر آغاز رای‌گیری در برخی شعب اخذ رای لرستان/ دقت لازم برای فرایند رای‌گیری لحاظ شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه در آغاز رای‌گیری مشکلی وجود داشت، گفت: بر اساس ساعت اعلام شده فرایند رای‌گیری شروع نشد، در برخی از شعب اخذ رای، رای‌گیری با یک ساعت تاخیر شروع شد.
حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز در حاشیه انتخابات ریاست‌جمهوری و پس از رای‌ دادن، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: تشکیل نظام جمهوری اسلامی با انتخابات مردم و حضور پرشکوه مردم در دوازده فروردین ۵۸ بوده است.
وی خاطرنشان کرد: طی این ۴۰ سال بقای جمهوری اسلامی و تداوم آن نیز با انتخابات بوده، هست و خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه هر نظامی سیستم دفاعی و نظامی برای حفظ امنیت خود دارد، افزود: اما آنچه بیش از همه حائز اهمیت است، حمایت ۴۲ ساله مردم از نظام جمهوری اسلامی است.
شاهرخی بیان داشت: مردم لرستان نیز در دوره‌های مختلف انتخابات با حضور باشکوه مشارکتی بالاتر از میانگین کشوری را رقم زده‌اند، امروز نیز از شهروندان درخواست می‌شود با حضور پای صندوق‌های رای مشارکت بالای خود را نشان دهند.
وی، حضور در انتخابات را فضیلت دانست و گفت: ملت ایران برای رسیدن به جایگاه حق رای، فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کرده، از زمان مشروطه تاکنون مردم مجاهدت کردند تا بتوانند رای و اختیار خود را اعمال کنند.
امام‌جمعه خرم‌آباد ارتقای فرهنگی و توسعه اقتصادی استان را در گرو حضور در انتخابات عنوان و تصریح کرد: از این‌رو انتظار می‌رود مردم در ساعات ابتدایی رای‌گیری در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه یک ساعت و نیم در صف انتظار برای رای‌دادن بودم، گفت: شور و شعف مردم برای دادن رای از نوجوان و جوان، پدران و مادران و افراد کهنسال مثال‌نزدنی است.
شاهرخی با بیان اینکه در آغاز رای‌گیری مشکلی وجود داشت، گفت:  بر اساس ساعت اعلام شده فرایند رای‌گیری شروع نشد، در برخی از شعب اخذ رای، رای‌گیری با یک ساعت تاخیر شروع شد و برخی نیز سیستم جدید رای‌گیری برای شوراهای شهر و روستا دچار قطع و وصلی است.
وی بیان داشت: درخواست می‌شود از ستاد انتخابات لرستان این ظرافت و دقت لازم برای فرایند رای‌گیری لحاظ شود تا حضور حداکثری و مشارکت بالا رقم زده شود.

دیر شروع شدن انتخابات در برخی حوزه‌ها و شعب اخذ رای استان
درحالی فرآیند اخذ رای از مردم برای انتخابات ۱۴۰۰ از ساعت ۷ صبح امروز ۲۸ خرداد آغاز شد، اما گزارش‌های متعدد از برخی شعب حاکی از آن است که این مسئله به علت مشکل در ثبت الکترونیکی اسامی کاندیداهای انتخابات شورای شهر با تاخیر همراه بود.
این در حالی است که شورای نگهبان اعلام کرد در صورت آماده نبودن دستگاه احراز هویت در حوزه‌های انتخابیه، رأی‌گیری به‌صورت دستی انجام شود.


پوشش اخبار ستاد انتخابات به صورت حضوری فقط توسط خبرگزاری‌های استان و صداوسیمای لرستان
 
شایان ذکر است اخبار ستاد انتخابات لرستان به صورت حضوری فقط توسط خبرگزاری‌های استان در محل ستاد انتخابات استان در حال انجام است و از حضور سایر رسانه‌های برخط و نشریات در این ستاد جلوگیری شده است.
این در حالی است که در سایر ستادهای انتخابات کشور صدها خبرنگار در حال پوشش خبری هستند و برابر پیگیری‌ها، محدودیتی زیادی ایجاد نشده است.
در این راستا از خبرنگاران لرستان هم خواسته شده تا خبرهای انتخابات را از طریق شبکه استانی افلاک اطلاع‌رسانی کنند.
این موضوع با اعتراض بسیاری از خبرنگاران در لرستان همراه بود.


اختصاص ۵۴ شعبه اخذ رأی ویژه معلولان در لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: در راستای مشارکت معلولان در انتخابات ۵۴ شعبه اخذ رأی در سراسر استان لرستان دایر است.
«کرم یاری»، افزود: از این تعداد ۶ شعبه اخذ رأی در خرم‌آباد، چهار شعبه در ازنا، پل‌دختر سه شعبه، کوهدشت پنج شعبه، 2 شعبه در چگنی، بروجرد هشت شعبه و الیگودرز سه شعبه اخذ رأی ویژه معلولان دایر است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان سلسله نیز چهار شعبه، دورود ۹ و دلفان و رومشگان هرکدام پنج شعبه برای مشارکت انتخاباتی افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است.

 

احتمال رد صلاحیت نامزدهای شورای شهر پس از انتخابات
استاندار لرستان گفت: با توجه به اینکه احتمال رد صلاحیت نامزدهای شورای شهر پس از انتخابات از طریق هیات حل اختلاف وجود دارد بنابراین این افراد باید امروز و ساعات پس از اعلام نتایج هم مراقب رفتارهای انتخاباتی خود و هوادارانشان باشند.
به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز جمعه در ستاد انتخابات استان افزود: نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر تاکنون تلاش کرده‌اند تا در این امر اجتماعی سیاسی فعال و متحمل صرف هزینه، زمان و انرژی شده‌اند.
وی ادامه داد: این افراد به تکلیف خود عمل کرده‌اند و امروز فقط باید رأی بدهند بنابراین خود یا هواداران آن‌ها نباید نسبت به تبلیغ و تجمع مقابل شعب اقدام نمایند و چنانچه به روند برگزاری و یا نتایج ایراد یا نظری دارند باید از طریق روش قانونی اقدام کنند چراکه اجازه بی‌نظمی به احدی داده نخواهد شد.
استاندار لرستان گفت: نامزدهای شورای اسلامی شهر در صورتی که قوانین را رعایت نکنند و منتخب انتخابات شوند بر اساس قانون، می‌توان آن‌ها را از طریق هیات حل اختلاف از عضویت محروم کرد بنابراین اگر امروز و روزهای آینده کار غیرقانونی انجام دهند در تائید نهایی آن‌ها از طریق شورای حل اختلاف مؤثر خواهد بود.


ساعت 2 بامداد شنبه 29 خردادماه: پایان رای گیری انتخابات 1400 
رئیس ستاد انتخابات لرستان از پایان رای گیری انتخابات 1400 در استان خبر داد.
محمود ثمینی رئیس ستاد انتخابات لرستان از پایان رای گیری انتخابات 1400 و آغاز شمارش آراء در استان خبر داد.



این خبر در حال تکمیل است...

دیدگاه‌ها  

#1 محسنی- خرم اباد 1400-03-28 12:07
متأسفانه باز متأسفانه با حربه وزارت کشور رأی گیری در 99درصد صندوقهای خرم آباد با 90دقیقه تا 160دقیقه تأخیر برگزار شد هدف اصلی دولت و وزارت کشور مشارکت کم مردم است اما مردم ولایت مدار گوش به فرمان رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای هستند نه دولت بی تدبیر و نامامید
نقل قول کردن
#2 .... 1400-03-28 15:42
شاید سیاست باشه تا حضور پررنگتر باشه.پس بدبین نباشید چون شاید صلاح در اینهبه نقل از محسنی- خرم اباد:
متأسفانه باز متأسفانه با حربه وزارت کشور رأی گیری در 99درصد صندوقهای خرم آباد با 90دقیقه تا 160دقیقه تأخیر برگزار شد هدف اصلی دولت و وزارت کشور مشارکت کم مردم است اما مردم ولایت مدار گوش به فرمان رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای هستند نه دولت بی تدبیر و نامامید

بدبین نباش برادر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا