یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 رئیس پلیس‌راه استان، با هشدار به رانندگان وسایل نقلیه پلاک مخدوش گفت: مخدوش کردن و دست‌کاری پلاک خودرو اقدامی متقلبانه است و جرم تلقی می‌شود.
 به گزارش یافته، سرهنگ"مصطفی دالوند" چهارشنبه 26 خرداد در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از شهروندانی که محدودیت‌های تردد اعلامی ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا را جدی گرفته و همکاری بسیار خوبی با مجموعه پلیس دارند، اظهار داشت: تعداد معدودی از رانندگان خودروها برای فرار از جریمه نقض محدودیت‌ها اقدام به مخدوش کردن و تغییر ارکان پلاک خودرو می‌کنند که این اقدام در قوانین کشور عمل مجرمانه و مستوجب مجازات است.
 وی با بیان اینکه پلیس با هرگونه دست‌کاری، مخدوش کردن و یا پوشاندن پلاک وسایل نقلیه به‌شدت برخورد می‌کند افزود: اگر راننده‌ای با مخدوش کردن و تغییر ارکان پلاک سعی در دور زدن قوانین داشته باشد، پلیس ضمن توقیف خودرو، راننده متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.
 رئیس پلیس‌راه استان لرستان ادامه داد: بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی (تغییر و یا الصاق و یا استفاده از پلاک تقلبی) جرم محسوب شده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا یک سال محکوم می‌شود.
 

درج خبر: آقایی چگنی/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1400-03-26 20:36
در حال حاضر این مجازات تبدیل به جریمه میشه.قوانین اصلا بازدارنده نیست و مرتکبین تشویق به جرم میشن
نقل قول کردن
#2 محمد 1400-03-26 23:43
متاسفانه مخدوش کردن پلاک بسیار زیاد شده وهمین خودروهای فاقد پلاک یا پلاک مخدوش در سرقت منازل استفاد میشن و یا روی پلاک رو با یه تلق تیره می پوشونن تا در هنگام سرقت توسط دوربین پلاکشون ضبط نشه. موتور ها هم پلاک رو با زنجیر قفل می پوشونن تا سرقت کنن و کیف قاپی کنن و پلاکشون هم پشت زنجیر و قفل مخفی می کنن.
انتظار داریم پلیس به طور اکید برخورد کنن.
نقل قول کردن
#3 پلاک 1400-03-27 05:40
ده بار پیامک جریمه برام ارسال شد تو محدوده فرودگاه امام تهران یا محور ساوه و .. به پلاک خودروی من با بردن مدرک تونستم ثابت کنم که خودروی من نبوده اما بهتر نبودکه تو همون محور اون خودرو را متوقف کنن و کارت ماشین رو بررسی کنن که از این کارا نکنه اگه خدانکرده تصادف منجر به فوت میکرد من چه میکردم پلیس بهتره برخورد شدیدتری با این مخدوش کردن خودرو مخصوصا تو جاده های بین شهری و استانی انجام بده
نقل قول کردن
#4 # حسین 1400-03-27 17:42
متاسفانه هر روز شاهد جولان ماشین های بدون پلاک یا مخدوش در سطح شهر خرم آباد هستیم واین ماشین حتما کار خلاف می کنند وگر نه دلیلی ندارد که پلاک دست کاری شود از پلیس راهنمایی می خواهیم که قا طعانه برخورد کنند.
نقل قول کردن
#5 زیودار 1400-03-27 22:16
پلیس و دادگاه با افرادی که پلاکشان را مخدوش میکنند و خلاف میکنند و جریمه و سوء پیشینه برای افراد بیگناه و بدبخت درست میکنند را دادگاهی و مجازات کنند
نقل قول کردن
#6 شهروند 1400-03-30 12:52
متاسفانه روزانه دهها دستگاه خوردو بدون پلاک ومخدوش شده درسطح شهر وجاده ها مشاهده می کنیم .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا