یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم کوهدشت در مجلس، گفت: معرفی تفرجگاه درّه رود شیرز جهت ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو در دستور کار قرار بگیرد.
به گزارش یافته، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مبلغی در دیار با وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری کوه دشت و رومشکان در راستای صیانت از میراث تاریخی _ طبیعی منطقه و همچنین با توجه به صنعت توریسم به عنوان سومین صنعت درآمدزا و اشتغال آفرین، درخواست‌های زیر را ارائه و دستورات لازم جهت پیگیری و بررسی اخذ شد.
وی ادامه داد: تأمین اعتبار جهت صیانت، حفاظت و نگهداری نقش نگاره‌ها و رنگین نگاره‌های: میرملاس، هومیان، سنگ مهرداد و مادیان کوه درخواست شد.
مبلغی افزود: تأمین اعتبار جهت کاوش‌های باستان شناسی محوطه شهرستان های کوهدشت و رومشکان شامل: چیابَل، قلاجُق، قوریته، سه آسیاوه، توره‌ریز، سرخ دُم لری، خِلیف، بِمارکه، کُره‌پا، باغ زال، چیا پهن، سَرکَن و کل قلا به منظور مطالعات هدفمند و کاوش‌های دراز مدت باستان شناسی بر روی سایت‌های مذکور به عنوان ظرفیت‌های باستان شناختی که می‌تواند جوابگوی پرسش‌هایی؛ نظیر چگونگی تطورات فرهنگی_تاریخی در حوزه زاگرس مرکزی و ایران باشد.
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تعیین عرصه و حریم قبرستان محمدزمان بیگ فیلی و همچنین میل خسروآباد به عنوان یک ظرفیت تاریخی در دستور کار قرار بگیرد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1400-03-03 16:59
بله واقعا زیباست .به قول کوهنوردان گرندکانیون ایران دره شیرز است . امیدواریم هر چه زودتر ثبت جهانی شود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا