یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: قلعه فلک الافلاک نیز به علت قرار گرفتن بر روی یک تپه در مرکز شهر خرم‌آباد از لحاظ ایمنی دچار خطر است.



به گزارش یافته، سید موسی خادمی با حضور در برنامه صبح‌به‌خیر ایران گفت: قلعه فلک الافلاک نیز به علت قرار گرفتن بر روی یک تپه در مرکز شهر خرم‌آباد از لحاظ ایمنی دچار خطر است و قبلاً در زلزله‌های استان ترک‌هایی در بنا به وجود آمد که بحث استحکام‌بخشی و ایمن‌سازی آن که از سال‌ها قبل شروع شده و اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است.
وی در بخشی از سخنانش گفت: لرستان به نوعی قدیمی‌ترین زیستگاه بشر در ایران بوده و با آثار تاریخی فراوان از دوره‌های مختلف همراه است.
خادمی با اعلام این که سیل لرستان یکی از حوادث مهیب و ناگوار طبیعی بود که به دلیل هم‌زمانی با سایر نقاط کشور به درستی به آن پرداخته نشد، افزود: حجم خسارات وارده از سیل به استان طبق برآورد‌های انجام شده حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که فرصت‌ها و داشته‌های بسیاری را در استان از بین برد خسارات سیل لرستان در دو بخش مردمی و زیرساخت‌های عمومی قابل تعریف است که در بخش مردمی این خسارات به خوبی جبران شده و در بخش عمومی هنوز جای کار وجود دارد.
استاندار ادامه داد: احداث ۱۲۹۷۶ واحد مسکونی، تعمیر ۲۱۰۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده، تهیه حدود ۸۰۰۰ بسته لوازم‌خانگی، جبران خسارات مربوط به بخش کشاورزی و تجاری از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه سیل سال ۹۸ است.
خادمی بیان داشت: الحاق حدود چهل هکتار زمین به محدوده شهر معمولان و روستا‌های اطراف آن با هدف ایجاد مسکن در مناطق امن انجام پذیرفت.
وی افزود: حرائم و بستر رودخانه‌ها با هدف پیشگیری از حوادث مشابه اصلاح و ایجاد دیواره‌های ساحلی برای شهر‌های پلدختر، معمولان و ایجاد فاصله امن برخی روستا‌های در معرض خطر با رودخانه‌ها صورت گرفت.
خادمی با اعلام این که در بحث آبخیزداری اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای جلوگیری از وقوع سیل هزینه شده و با اجرای این طرح ۳۵۰ هکتار کار آبخیزداری در ۷۰ نقطه لرستان صورت گرفته است. افزود: در حوزه سد‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته و حجم ۲۰۰ میلیون متر مکعبی استان با احداث سد‌های جدید به ۴۵۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.
وی با تشریح این که حدود ۱۰۰ پل جدید پس از سیل سال ۹۸ در لرستان احداث و بازسازی شده است، بیان داشت: چند اثر تاریخی استان از جمله پل کشکان در سیل دچار آسیب شد که البته اعتبارات مناسبی برای حفظ این آثار پیش بینی و اقدامات مورد نیاز انجام شده است.
خادمی با اعلام این که قلعه فلک الافلاک نیز به علت قرار گرفتن بر روی یک تپه در مرکز شهر خرم آباد از لحاظ ایمنی دچار خطر است، افزود: قلعه فلک الافلاک نیز به علت قرار گرفتن بر روی یک تپه در مرکز شهر خرم آباد از لحاظ ایمنی دچار خطر است و قبلاً در زلزله‌های استان ترک‌هایی در بنا به وجود آمد که بحث استحکام بخشی و ایمن‌سازی آن که از سال‌ها قبل شروع شده و اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش به شیوع کرونا در لرستان و آسیب‌های جدی به حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: کرونا علاوه بر خسارات جانی، در بحث اقتصادی نیز خسارات بسیاری به استان وارد کرد.
 
 
لرستان و نرخ بالای بیکاری
وی گفت: در حوزه اشتغال، لرستان و چند استان زاگرس نشین دیگر متاسفانه از گذشته به دلایل مختلف نرخ بیکاری بالایی داشته اند.
استاندار افزود: در سال‌های اخیر اقدامات زیرساختی مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران با توجه به وجود فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری فراهم شده است.
خادمی بیان داشت: چهار بانده کردن جاده‌ها، منظم شدن پرواز‌های فرودگاه، وجود انرژی به اندازه کافی و زمین‌های آماده برای واگذاری به سرمایه‌گذاران از جمله اقداماتی است که برای جذب سرمایه‌گذاری در استان فراهم آمده است.
استاندار افزود: روزانه ۷۰۰ هزار بشکه فراورده‌ی نفتی از استان عبور می‌کند و ایجاد شهرک صنعتی مخصوص پتروشیمی و مینی پالایشگاه پلدختر طی سال‌های اخیر در همین راستا صورت گرفته است.
وی بیان داشت: لرستان در حوزه سنگ ظرفیت‌های قابل قبولی دارد و در زمینه گیاهان دارویی با وجود کارخانه‌های اکسیر و فارمد زاگرس و زیر کشت رفتن ۷ هزار هکتار از اراضی استان می‌تواند قطب تولید دارو در کشور باشد. در حوزه شیلات رتبه اول تولید ماهی قزل آلا را در بین استان‌های غیر ساحلی کشور با تولید سالانه حدود ۳۰ هزار تن ماهی به خود اختصاص داده است.
استاندار افزود: کارخانه سیمان دورود از قدیمی‌ترین واحد‌های صنعتی در استان است که به لحاظ فنی، تکنولوژی و زیست محیطی دچار فرسودگی شده.
وی بیان داشت: راه حل پایدار برای حل مشکل این کارخانه ایجاد جایگزین برای آن است و با پیگیری‌های صورت گرفته در دو سال اخیر، با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی مجموعه جدید تحت عنوان فاز چهارم کارخانه سیمان انجام و تاکنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در کنار خرید تجهیزات را داشته است.
خادمی با اعلام این که انتخابات همواره در لرستان به دلیل مشارکت بالای مردم باشکوه برگزار شده است. بیان داشت: مطابق دستورالعمل اعلام شده توسط وزارت کشور آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات پیش رو فراهم آمده و در ۳۱ حوزه شهری و ۱۷۰۰ حوزه روستایی انتخابات برگزار خواهد شد. تعداد شعب اخذ رای در لرستان نسبت به دوره قبل ۱۵ درصد افزایش یافته و با همکاری ۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، انتخابات پیش رو را در ۲۰۳۱ شعبه استان برگزار خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: امنیت، سلامت و مشارکت بالا از نکات مهمی است که باید برای انتخابات مدیریت شوند.

 

اردبیل – بیله سوار – پارس آباد – خلخال – شهرستان سرعین – کوثر – گرمی – مشگین شهر –  نمین – نیر – ارومیه – اشنویه – بوکان – پلدشت – پیرانشهر – تکاب – چالدران – چایپاره – خوی – سردشت – سلماس – شاهین دژ – شوط – ماکو – مهاباد – میاندوآب – نقده – تهران – آران و بیدگل – اردستان – اصفهان – برخوار – بوئین میاندشت – تیران و کرون – چادگان – سمیرم – شاهین شهر و میمه – شهرضا –  فریدن – فریدونشهر – فلاورجان – استان آذربایجان غربی – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان – استان کرمانشاه – استان کرمان – استان کردستان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین – شهرستان آباده – شهرستان ارسنجان – شهرستان استهبان – شهرستان اقلید – شهرستان بوانات – شهرستان پاسارگاد – شهرستان جهرم – شهرستان خرامه – شهرستان خرم بید – شهرستان خنج – شهرستان داراب – شهرستان رستم – شهرستان زرین دشت – شهرستان سپیدان – شهرستان سروستان – شهرستان شیراز – شهرستان فراشبند – شهرستان لامرد – شهرستان مرودشت – شهرستان ممسنی – شهرستان مهر – شهرستان نی ریز – شهرستان سمیرم

دیدگاه‌ها  

#1 منصوری 1400-02-27 12:38
نه تنها چیز قابل لمس و مشاهده ای ندیدیم بلکه بسیاری از داشته ها را هم از دست دادیم که خداوند خوب حاکم و بازخواست کننده ای است-سلام برسانید
نقل قول کردن
#2 محمد 1400-02-27 13:01
اقدامات خوبی انجام شده.... دردست اقدام است...پیش بینی شده است
این حرف هاهمش.........
نقل قول کردن
#3 رضایی 1400-02-27 13:55
باسلام
یافته جان
مطلب کنشگران و مطالبه آنها از استاندار را باور کنیم یا مطلب مصاحبه استاندار در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک ؟؟؟
نقل قول کردن
#4 علی عباس پور 1400-02-27 19:43
آقای خادمی درب مغازه ها را نبندید مردم زندگی دارند
نقل قول کردن
#5 حسن 1400-02-28 10:28
به نقل از رضایی:
باسلام
یافته جان
مطلب کنشگران و مطالبه آنها از استاندار را باور کنیم یا مطلب مصاحبه استاندار در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک ؟؟؟

چه ربطی دارد. رسانه وظفه دارد همه نقطه نظرات را منتشر و به اطلاع برساند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا