یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در دیدار با شهردار خرم‌آباد و معاونان وی، با اشاره به خدمات ارزشمند زنده‌یاد مهندس فیلی خواستار نامگذاری خیابانی به نام او شد.
به گزارش روابط عمومی کانون، حجت والیزاده در این دیدار که در محل کانون برگزار گردید اظهار داشت: تجلیل از خدمات ارزشمند بزرگانی چون زنده‌یاد مهندس عزت‌اله فیلی که بنیانگذار کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان، سازمان نظام مهندسی استان و در برهه‌ای شهردار خرم‌آباد و رییس شورای شهر بوده، علاوه بر زنده نگه داشتن نام و خاطره‌ی ایشان، می‌تواند الگویی برای جامعه باشد که شهروندان خدمتگزارن شریف و صدیق خود را از یاد نمی‌برد.
وی با اشاره به خدمات ارزشمند شهردار کنونی خرم‌آباد تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان از جمله بروز سیل خرم‌آباد، تحریم‌ها، کرونا و مشکلات اقتصادی شهرداری که منجر به شکل‌گیری مشکلات عدیده برای خرم‌آباد شده بود، انصافا مهندس شریفی‌مقدم با مدیریت خوب خود توانسته خدمات ارزشمندی ارائه نماید که قابل تقدیر است.
والیزاده با اشاره به بدهی‌های انباشته‌ی شهرداری خرم‌آباد گفت: شهردار خرم‌آباد با درایت در استفاده از قوانین، نسبت به تهاتر بدهی‌های شهرداری خرم‌آباد اقدام نمود و در حال حاضر بعید می‌دانم این نهاد بدهی چندانی داشته باشد.
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در ادامه جلسه با اشاره به مشکلاتی که در زمینه‌ی کارشناسی وجود دارد، بیان داشت: متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود که هنوز برخی دستگاه‌های اجرایی استان، امر کارشناسی را به صورت مستقیم به کارشناس ارجاع می‌دهند که این امر می‌تواند زمینه‌ساز تبانی و مفسده باشد.
حجت والیزاده تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس قانون ارجاع امر کارشناسی تنها باید از کانال کانون کارشناسان رسمی دادگستری صورت پذیرد.
وی با اشاره به جهات رد کارشناسی و موارد غیرقانونی بودن کارشناسی عنوان داشت: بر اساس قانون هر کارشناس باید در حوزه‌ی جغرافیایی و در حیطه‌ی صلاحیت خودش کار کارشناسی انجام بدهد که در قانون صراحتا به آن‌ها اشاره شده و در صورت بروز روندی غیر از آن، خلاف قانون است و کارشناسی باطل است و متاسفانه بسیاری از دستگاه‌ها از آن بی‌اطلاع هستند.
والیزاده با تاکید بر ارجاع کارشناسی بر اساس نوبت کارشناسان برای جلوگیری از تضییع حق آنان، خاطرنشان کرد: انتظار داریم شهرداری‌ها با رعایت قانون، امر کارشناسی را صرفا از کانال کانون کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع دهند تا از بروز هر گونه مشکلی پیشگیری شود.
 
 
نایب رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان:
در زمینه‌ی کارشناسی استحکام بنا مشکلاتی زیادی وجود دارد
 
در ادامه‌ی جلسه، نایب رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان نیز با بیان اینکه در زمینه‌ی کارشناسی استحکام بنا با مشکلات زیادی مواجه هستیم، اظهار داشت: در زمینه‌های مختلفی شهرداری برگ تایید استحکام بنا را به کارشناسان ارجاع می‌دهد که در این خصوص همه چیز به گونه‌ای شکل گرفته که انگار کارشناس فقط و فقط باید این برگه را تایید نماید.
محمد سپهوند با اشاره به اینکه بعضا صاحبان املاک ناظرین پروژه را دور می‌زنند، تصریح کرد: این در حالی است که اگر کارشناس بدون در نظر گرفتن شرایط بنا، استحکام آن را تایید نماید مسئولیت همه‌ی اتفاقات ناگواری که ممکن است در آینده به وجود بیاید را می‌پذیرد.
وی با تاکید بر این که به دلیل بار مسئولیت فراوان و کم‌کاری سایر عوامل دخیل در این فرایند، و شکل‌گیری رویه‌های غلط، بسیاری از کارشناسان باتجربه‌ی کانون از پذیرش انجام کارشناسی استحکام بنا خودداری می‌کنند، افزود: این در حالی است که هزینه‌ی کارشناسی استحکام بنا بسیار ناچیز است و به هیچ عنوان برای کارشناس به صرفه نیست.
سپهوند تصریح کرد: انتظار داریم شهردار محترم خرم‌آباد به همراه اعضای کمیسیون ماده 100 و سایر معاونان و مسئولان مرتبط، ترتیبی اتخاذ دهند که فرایند کارشناسی استحکام بنا مورد تجدیدنظر جدی واقع شده و به راهکاری قانونی، همیشگی و مطمئن در این زمینه دست پیدا کنیم که هم برای شهرداری و هم کارشناسان و صاحبان املاک پروسه‌ای قابل اعتماد باشد و از بروز هر گونه مشکلی پیشگیری شود.
 
 
شهردار خرم‌آباد:
متاسفانه برخی دستگاه‌ها با شهرداری همکاری لازم را ندارند
شهردار خرم‌آباد در دیدار با رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان گفت: متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی استان نه تنها همکاری و همراهی لازم را باشهرداری ندارند، که بعضا با مانع‌تراشی برای این نهاد ایجاد مشکل می‌کنند.
محمد شریفی‌مقدم اظهار داشت: خوشبختانه در این زمینه دستگاه محترم قضایی همه‌جوره با شهرداری همکاری و همراهی بسیار خوبی داشته که جای تقدیر و قدردانی فراوان دارد.
وی افزود: ترمیم و بازسازی زیرساخت‌های شهری پس از سیل خرم‌آباد کار بزرگی بود که شهرداری با هزینه کردن 300 میلیارد تومان آن را به انجام رساند که اگر این اتفاق نیفتاده بود و زیرساخت‌ها آسیب نمی‌دید، این رقم می‌توانست در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری شود که شهر را از هر نظر یک گام به پیش ببرد.
شریفی‌مقدم بیان داشت: عمده مشکل شهرداری خرم‌آباد بدهی‌های انباشته بود که خوشبختانه با استفاده از ظرفیت بند «و» تبصره 5 قانون بودجه سال 1399 کل کشور توانستیم 90 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری خرم‌آباد را تهاتر کنیم که بخشی از آن مربوط به زیرگذر گلدشت و بدهی 45 میلیارد تومانی شهرداری به پیمانکار این پروژه بود.
شهردار خرم‌آباد تصریح کرد: به شهرداری‌های مناطق مختلف تاکید خواهیم کرد که از ارجاع مستقیم امر کارشناسی جدا خودداری نمایند و در زمینه‌ی ساماندهی بحث کارشناسی استحکام بنا هم با مشورت اعضای کمیسیون ماده 100 تلاش خواهیم کرد با تنظیم و انعقاد تفاهم‌نامه، مشکلات موجود را به حداقل برسانیم.

دیدگاه‌ها  

#1 بسیج فعال 1400-02-26 18:06
بسیار محترم....
بسیار باشخصیت....
بسیار مرد....
تاریخ لرستان دیگر مردی مثل فیلی به خود نخواهد دید...
روحش شاد
نقل قول کردن
#2 سیدفتاح 1400-02-28 09:18
چرا شهرداری درحال فروش زمین های تملکی پادگان 07 است برای پرداخت حقوق 1700نفر از افراد زیادی کارمندان ناکارامد شهرداری است.....مگه قرار نبود با ایجاد بازارچه در ان زمین ها خیابان دروازه الشتر را باز کند...چرا شهردار ییزد با800هزار نفر جمعیت 600نفرنیرو دارد ولی خرم اباد 2500نفر چرا سرانه پارک ها وورزشی را میفروشند جهت پرداخت حقوق این افراد اضافی ...مگه شهرداری اداره کار است که اینهمه افراد ناکارا بر ان توسط شورا وشهرداران قبلی بر ان تحمیل شد....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا