یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از پایش منطقه عمومی کمالوند توسط محیط‌بانان و کارشناسان این اداره کل جهت تحقیق در خصوص وجود حیوان وحشی در این منطقه خبر داد.
به گزارش یافته، مهرداد فتحی بیرانوند صبح چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه در گفتگو با رسانه‌ها گفت: با توجه به گزارشات واصله از اهالی منطقه کمالوند شهرستان خرم‌آباد در غروب ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ مبنی بر وجود یک حیوان وحشی که به ظن مردم محلی یک قلاده شیر بوده و غرش‌هایی شبیه این حیوان داشته و ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی این منطقه، بلافاصله کارشناسان و نیرو‌های یگان حفاظت این اداره کل جهت بررسی موضوع در منطقه حضور پیدا نموده و با توجه به تاریکی هوا با امکاناتی از قبیل نورافکن، چراغ‌قوه، دوربین دید در شب و تفنگ بیهوشی در معیت نیرو‌های محلی به پایش منطقه پرداختند.
فتحی بیرانوند اظهار داشت: در این پایش‌ها که تا صبح روز بیست و دوم اردیبهشت ادامه داشت هیچ‌گونه مورد مشکوکی مبنی بر وجود حیوانات وحشی مانند شیر و پلنگ در این منطقه مشاهده نگردید.
فتحی با اشاره به وضعیت توپوگرافی منطقه کمالوند گفت: با توجه به وضعیت منطقه و اینکه نسل شیر در کشور دیرزمانی است که منقرض شده است امکان اینکه گونه مشاهده شده شیر وحشی باشد بسیار پایین است.
وی در خصوص احتمال اینکه شاید گونه مشاهده شده توسط اهالی از شیر‌های موجود در باغ‌های وحش باشد که متواری شده گفت: با اعلام مسئولین باغ‌وحش خرم‌آباد، شیر‌های نگهداری شده در این مکان با رعایت تمام نکات ایمنی و امنیتی در این مرکز نگهداری می‌شوند و احتمال این موضوع کاملاً منتفی است.
فتحی گفت: وجود یا عدم وجود هرگونه جانوری در این منطقه منوط به مشاهده مستقیم یا مشاهده نمایه‌های این جانور می‌باشد و تا مشخص شدن کامل موضوع این اداره کل در این خصوص اظهارنظر قطعی نمی‌کند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به وظیفه سازمانی این اداره کل مبنی بر حفظ و حمایت از حیات‌وحش گفت: اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان در صورت وجود هرگونه حیوان وحشی در این منطقه تمهیدات لازم را جهت حفاظت ازاین‌گونه جانوری و نیز سلامت مردم به کار خواهد بست و نیرو‌های یگان حفاظت این اداره کل منطقه موردنظر را تحت کنترل داشته تا اقدامات لازم را در صورت وجود هرگونه حیوان وحشی انجام دهند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با دعوت مردم این منطقه به آرامش و همکاری با کارکنان حفاظت محیط‌زیست استان از تمامی دوستداران محیط‌زیست خواست هرگونه گزارش زیست‌محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.
 
محمدنبی حسنوند

دیدگاه‌ها  

#1 بهاروند 1400-02-22 15:13
شیر حردمو خدا
نقل قول کردن
#2 محسنی 1400-02-22 16:12
خخخخخ شیر حردمو
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا