یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هر چند دولت این روزهای آخر وعده یک سورپرایز اقتصادی تپل را داده و از همین الان تن و جان مان به لرزه افتاده است ولی این دلیل نمی شود که دست روی دست بگذاریم و بی خیال فعالیت های اقتصادی شویم! بالاخره ما هم باید از نمد فتح الفتوح برجام کلاهی برای خودمان ببافیم یا نه؟! درست است که ظریف گفته در این ۸ سال، در سیاست خارجی «صفر درصد» نقش داشته ولی نشان درجه یک لیاقت و مدیریت و ۱۰۰ تا سکه گرفته است که همین باعث دلگرمی است! فلذا اگر الان سایت های اقتصادی را ملاحظه بفرمائید همگی در حال توصیه به خرید و فروش پسا برجامی هستند! قبل از احیای برجام چه سهامی بخریم؟! بعد از برجام چگونه روزی یک میلیون تومان درآمد داشته باشیم؟! قبل از برجام کجا ملک و زمین بخریم؟!
یعنی هشت سال ملت را با وعده های برجامی و پسابرجامی علاف خودشان کردند کم نبود، باز دوباره جنازه برجام را پهن کرده اند و دارند برایش لالایی می خوانند!
اما از آنجایی که از حقوق کارمندی ما علی الاصول مبلغی برای سرمایه گذاری های کلان باقی نمی ماند فلذا گاهی اوقات شیطان ما را گول می زند و فریب این آگهی های صد تا یه غاز را می خوریم. فی المثل پارسال یک آگهی با عنوان «کسب درآمد دلاری» توجه ما را به خود جلب کرد که در تصویر یک آقای خوشتیپ درب یک خودروی بنز را باز کرده بود و دلار ها تا روی زمین پخش شده بودند و زیرش نوشته بود بهترین شیوه کسب درآمد دلاری !
خلاصه چهل هزار تومان را واریز کردیم و فایل را خریدیم. ( یک نفر هم نبود بگه مومن اگه این بابا بلده دلار دربیاره و ماشین بنز سوار میشه ، به این چهل هزار تومن ها چه نیازی داره؟!)
فایل حاوی کلیاتی درباره نحوه کسب درآمد از طریق نوشتن برای مجلات خارجی، برنامه نویسی برای شرکت های خارجی، صادرات صنایع دستی، معرفی جاذبه های کشور و دعوت توریست به کشور و … بود. دست آخر هم تبلیغ موسسه خودشان برای اجاره کامپیوتر در کشورهای خارجی و نحوه افتتاح حساب بانکی بود!
خلاصه دوستانی که در سر سودای یک شبه پولدار شدن آن هم به دلار را بعد از احیای برجام دارند، از این فایل ها خریداری نکنند. با من تماس بگیرند تا فایل را برایشان رایگان بفرستم!
نوروز کرونایی و مدیریت جهانی!
اینکه وزیر بهداشت گفته ایران پیشتاز مدیریت کرونا در جهان است و دولتمردان ما معتقدند دنیا از مدیریت ما در کنترل بیماری کرونا تعجب کرده است سخن گزافه ای نیست! شما همین داستان سفرهای نوروزی را ملاحظه بفرمایید. ابتدا کلی من بمیرم و تو بمیری و خواهش و درخواست در خصوص نرفتن به سفر حیف و میل شد؛ از یک طرف وزیر و اعضای ستاد مبارزه با کرونا مردم را از سفر منع می کردند از طرف دیگر مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری استان ها، با تشکیل ستاد نوروزی به استقبال مسافران می رفتند! درحالی که بلیت قطارهای نوروزی پیش‌فروش و بخشنامه سفر و اقامت صادر شده بود، وزیر بهداشت می‌گفت؛ سفر را در خیال‌تان هم تصور نکنید. لابلای دعوای سفر رفتن اعلام شد مسافرت با خودروی شخصی ممنوع ولی با وسایل نقلیه عمومی آزاد! یعنی این وسط مشخص نشد کت تن چه کسی است و دولت به جز کرونا که حسابش علیحده است، روی هیچ کس را زمین نزد و نخواست این شب عیدی کسی شرمنده زن و بچه اش شود … از هتل دار و مسافرخانه چی و کارتن به دستان ورودی شهرها گرفته تا صاحبان آژانس های مسافرتی و رستوران ها و دلالان تور های مسافرتی و … ! دست آخر هم بعد از مصرف چند بسته مداد رنگی و آبرنگ و گواش و ترکیب رنگ های مختلف بالاخره مشخص شد فعلاً زرد، رنگ سال است و نه تنها توصیه های ستاد مبارزه با کرونا در خصوص سفر ها جدی گرفته نشد، بلکه میزان مسافرت ها نسبت به سال قبل ۷۰ درصد هم بیشتر شد! خلق الله هم که منتظر یک اشاره بودند با سر بار سفر بستند و راهی کوی و برزن شدند. اما ناگهان اوضاع رنگ ها به هم ریخت و کار از خرک در رفت تا جایی که دوستان اعلام کردند کاسه کوزه را جمع کنید و به ولایت خودتان برگردید و برای اقامت ۲۴ ساعته در شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه در نظر گرفتند! یعنی این مدل مدیریت آدم را یاد مدیر آن وحش می اندازد که به علت کسادی بازار ورودی باغ وحش را رایگان اعلام کرد. وقتی جمعیت وارد باغ وحش شدند، در باغ وحش را بست و در قفس شیر را باز کرد و اعلام کرد هر کس برای خروج باید ۱۰۰ هزار تومان بپردازد!
البته نه اینکه فکر کنید دوستان از قبل چنین قصدی داشتند که خدای ناکرده شهروندان را سر کیسه کنند و کسری بودجه را جبران کنند؛ بلکه موقیعت پیش آمد و عزیزان تنور را داغ دیدند و نان را چسباندند. گمان باطل نبرید!
 
به قلم وحید حاج سعیدی

 

اردبیل – بیله سوار – پارس آباد – خلخال – شهرستان سرعین – کوثر – گرمی – مشگین شهر –  نمین – نیر – ارومیه – اشنویه – بوکان – پلدشت – پیرانشهر – تکاب – چالدران – چایپاره – خوی – سردشت – سلماس – شاهین دژ – شوط – ماکو – مهاباد – میاندوآب – نقده – شهر ارومیه – شهر سرو – شهر سیلوانه – شهر قوشچی – شهر نوشین – شهر سیمینه – تهران – آران و بیدگل – اردستان – اصفهان – برخوار – بوئین میاندشت – تیران و کرون – چادگان – سمیرم – شاهین شهر و میمه – شهرضا –  فریدن – فریدونشهر – فلاورجان – استان آذربایجان غربی – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان – استان کرمانشاه – استان کرمان – استان کردستان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1400-01-21 12:15
اگر برجام احیا شد وتحریم ها لغو اولین کار کاهش
نرخ ارز باید باشد تا اقتصاد وتولید کشور یک نفسی
بکشد. وگرنه با افزایش بهای تولید در ایران نسبت به
کشوری مثل ترکیه وامارات عملا تولیددر ایران نابود
خواهد شد. کاهش قیمت ارز یعنی نفسرکشیدن
اقتصاد.....
نقل قول کردن
#2 بیکار 1400-01-21 13:26
عملاً هیچ کاری نمی‌تونید انجام بدید چون فقط شعار بلدن آقایون :-| شما وقتی نرخ ارز در کشورت بالاست و با نظام بانکی جهان متصل نیستی و مواد اولیه و سرمایه ی خارجی نداری اقتصاد مقاومتی یک شعار پوچ هست که فوق‌العاده غیر علمی هست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا