یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گزارش‌های رسیده حاکی از همراهی اغلب مردم لرستان با محدودیت‌های کرونایی در روز طبیعت است.
بر اساس این گزارش اغلب شهروندان لرستانی در روز طبیعت امسال نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از حضور در بوستان‌ها خودداری کردند؛ هر جند افرادی هم هستند که فارغ از مصوبات، اصرار به حضور در طبیعت داشته و بساط سیزده‌بدر را برپا کرده‌اند.
با توجه به این که شهرهای لرستان اغلب همه در وضعیت قرمز یا نارنجی قرار دارد و تعداد مبتلایان روزانه از مرز 700 نفر هم عبور کرده، ستاد مقابله با شیوع کرونا از مردم خواست روز طبیعت در خانه بمانند تا شرایط سخت ایام نوروز تکرار نشود و افراد بیشتری مبتلا نشوند.
فرمانداری شهرها هم اعلام کرده‌اند که با استناد به مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا پارک‌ها، فضا‌های سبز و بوستان‌های تهران در روز سیزدهم فروردین (روز طبیعت) تعطیل خواهند بود و هرگونه تجمع و دورهمی در این اماکن ممنوع است.
در همین حال پلیس هم اعلام کرد: با ابلاغ ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در روز طبیعت تمامی پارک‌ها، بوستان‌ها، جنگل‌ها و تفرجگاه‌ها تعطیل خواهند بود و مردم حق استفاده از این مکان‌ها را ندارند. ورودی تمامی بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها بسته شده است.
اداره منابع طبیعی استان و سازمان محیط زیست هم اعلام کرده که تمامی مناطق تحت کنترل را مسدود کرده‌اند. این در حالی است که پلیس راهنمایی و رانندگی در روز طبیعت آماده‌باش است و از بامداد روز سیزدهم در اغلب ورودی‌های تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها مستقرشده و اجازه ورود خودرو‌ها و مردم را نداده است.
با تمام این اقدامات، اما همچنان شاهد حضور معدودی از مردم در بوستان‌ها و پارکهای جنگلی هستیم که لازم است این افراد همراهی و همکاری لازم را در خصوص اجرای مصوبات به عمل آورند.
 
یک پیام خاص هم برای مردم خرم‌آباد
چهارده‌به‌در اصطلاحی است که به‌جای سیزده‌به‌در شهر خرم‌آباد و برخی نقاط لرستان به کار می‌رود. از قدیم برخی اهالی خرم‌آباد به‌جای سیزدهم فروردین، روز چهاردهم را به تفریح در طبیعت اختصاص می‌دهند، آن‌ها ۱۳ فروردین را سیزده غریب می‌نامند، یعنی در این روز مردم غیر بومی خرم‌آباد برای تفریح بیرون می‌روند و خود خرم‌آبادی‌ها یک روز بعد به دامن طبیعت می‌روند. از مردم فهیم خرم‌آباد می‌خواهیم که این روز را هم در خانه بمانند و از حضور در طبیعت خودداری کنند.
 
بی شک همچنان باید در خانه بمانیم تا با غلبه بر این بیماری، پرستاران و پزشک‌ها، بهیارها و تلاشگران سلامت چون غنچه بشکفند و به خانه برگردند، آنگاه همه با هم دل به طبیعت زیبای لرستان خواهیم زد.
 

 

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1400-01-13 13:17
از عجایب مدیریت کرونا در ایران شیوع کرونا در
سیزده بدر است. کرونا در مجالس نیست در ادارات
وبانک ها نیست در صف خرید مایحتاج مردم نیست
در اتوبوس و وسایل حمل ونقل عمومی نیست. اما
در محیط های باز وفضای سبز کرونا است.
ایندگان در مورد مردم حال ایران چه قضاوت خواهند
کرد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا