یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مهرداد ویسکرمی به تذکر عباس گودرزی نماینده مردم شریف شهرستان بروجرد و اشترینان پاسخ داد.



به گزارش یافته، در پاسخ ویسکرمی به گودرزی که یک نسخه آن در اختیار پایگاه خبری یافته قرارگرفته، آمده است:
در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، پیشنهادات متعددی از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد و بنا به گفته هیات رئیسه، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پیشنهاد روی بودجه ثبت شده است.
ما هم به‌طور طبیعی برای دفاع از حقوق استان، تعدادی پیشنهاد ثبت کرده بودیم که برخی از آن‌ها تصویب و برخی تصویب نشدند.
یکی از پیشنهاد‌ها خوب بنده که تصویب شد این بود که شهرداری‌های مراکز استان‌ها باید امور مالی و پرسنلی را شفاف کرده و در سامانه قرار دهند که این برای شهر خرم‌آباد خیلی ارزشمند است و می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات مالی و مدیریتی را بگیرد.
یکی دیگر از پیشنهادات بنده، پیشنهاد روی تبصره چهارم، ردیف سوم از بودجه سال ۱۴۰۰ بود.
 در این بند آمده به بانک‌های تجاری و تخصصی اجازه داده می‌شود در سال ۱۴۰۰ از محل منابع در اختیار، نسبت به مشارکت و یا اعطای تسهیلات ارزی - ریالی با رعایت مقررات شورای پول و اعتبار در موارد زیر اقدام کنند.
یکی از این موارد طرح‌های آب و فاضلاب کشور بود و استان خوزستان هم قید شده بود.
بنده پیشنهاد دادم که قید به ویژه استان‌های خوزستان و استان لرستان هم اضافه شود و مزیت این کار هم این بود که با توجه به اینکه این اعتبار ملی است، دست ما را برای مطالبه گری در این حیطه‌ها باز کرده و ما بهتر می‌توانیم امکانات و بودجه را به سمت استان بیاوریم.
 
یکی از نمایندگانی که خیلی مخالفت کرد، نماینده سیستان و بلوچستان بود و با جوی که ایشان راه انداخت، این پیشنهاد رأی نیاورد.
در کمال تعجب، اواخر جلسه جناب آقای عباس گودرزی نماینده بروجرد و آش‌ترینان تذکری ثبت می‌کنند که البته در آن زمان بنده داخل صحن نبودم و حتی این بحث را با افتخار در قالب یک کلیپ که گویا جزو افتخارات ایشان است در صفحه مجازی خود منتشر کردند.
 
املا تذکر ایشان در آن شرایط که باید به ما کمک می‌کرد، اولین اشتباه ایشان بود.
 ثانیه مطلب را اشتباه متوجه شده بود.
 ثالثاً این را تبدیل به کلیپی کرده و منتشر کردند و رابعاً به آن افتخار می‌کنند!
ایشان به دو محور اشکال وارد کردند؛ اول این‌که گفتند بحث سر فاضلاب است و چه ربطی به سدها دارد؟
و دیگر اینکه گفتند خدمات جمهوری اسلامی در این چهل‌وچند ساله چرا نادیده گرفته شده!
در مورد ایراد اول
 اولاً در طرح نوشته‌شده طرح‌های آب و فاضلاب کشور و استان خوزستان و استان خوزستان برای تأکید نوشته شده است.
 
ایشان چون شتاب‌زده و بدون حساب وارد شدند، حتی فرصت نکردند این طرح را مطالعه کنند!




توضیح مطلب این‌که:
منظور از آب و فاضلاب، کلیه عملیات مربوط به عملیات مربوط به تأمین و انتقال آب و دفع بهداشتی فاضلاب و ساخت‌وسازها و سازوکارهای مربوطه است.
یعنی بحث آب و فاضلاب، بحث بسیار گسترده‌ای است و بر خلاف تصور ایشان
 اولا. بحث فاضلاب تنها نبوده.
ثانیا. فاضلاب خوزستان نبوده
ثالثا. آب و فاضلاب به این کوچکی و بی‌اهمیتی که ایشان می‌فرمایند نیست
 رابعاً. با سد هم ارتباط دارد.
اتفاقاً چون در شهرهای استان لرستان ما مخزن آب یا سدهای جدی نداریم، تأمین آب شرب ما متأسفانه پایدار نیست و اگر یک خشک‌سالی اتفاق بیفتد، ما با چالش‌های جدی در تأمین آب استان مواجه خواهیم شد و به تعبیر علمی ازنظر فاکتور تاب‌آوری در این حیطه بسیار ضعیف هستیم.
در اهمیت این موضوع این نکته را عرض کنم که این‌ها چون طرح ملی هستند، اگر اسم لرستان در طرح آورده می‌شد، قدرت چانه‌زنی و مطالبه گری را بسیار بالا می‌برد کما اینکه در مورد استان خوزستان این امر محقق شد.
جالب این که بیشتر سدهای استان که آبگیری شده یا در دست‌ساخت هستند، حداقل یکی از استفاده‌های آن‌ها، استفاده برای آب شرب است ازجمله همان دو سد آبسرده و شهید بروجردی که در بروجرد هستند و این مطلب املا به آب و فاضلاب مرتبط است.
من تعجب می‌کنم که جناب گودرزی با پنج سال سابقه نمایندگی چگونه متوجه این موضوع نشده‌اند!
 
یک موضوع دیگر هم بحث دفع فاضلاب و تصفیه آن است که اتفاقاً شهر بروجرد هم گرچه تصفیه‌خانه فاضلاب دارد اما در اتصال شهر به این شبکه مشکلاتی دارند که گنجاندن این مطلب می‌توانست کمکی هم به شبکه فاضلاب بروجرد باشد.
سد مخمل کوه خرم‌آباد هم املا برای استفاده آب شرب طراحی شده است.
 
شهرهای دورود، ازنا، کوهدشت، الشتر و نورآباد تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ساخت دارند که مثل همه پروژه‌های عمرانی مشکل اعتباری دارند و در این مناطق فاضلاب تصفيه نشده به نوعی به محیط زیست (معمولاً رودخانه‌ها) تخلیه می‌شود و مشکلات فروانی به ویژه برای ساکنان مناطق پایین‌دست محل تخلیه درست می‌کند.
متاسفانه پروژه ساخت تعدادی تصفیه‌خانه فاضلاب در استان هم به دلیل نبود اعتبار خوابیده که اگر جایی برای این اعتبار باز می‌کردیم، می‌توانستیم به ساخت این تصفیه‌خانه‌ها هم کمک کنیم.
متأسفانه عدم توجه به این مسائل علمی و یا انگیزه‌های دیگر باعث شد که ایشان دقیقه گل به خودی بزنند و برخلاف منافع استان تذکر دهند!
 از نماینده سیستان ما انتظاری نداریم اما حتی نماینده‌های خوزستان هم چیزی نگفتند و عجیب بود یکی از نماینده‌های استان در این حیطه با منافع استان مشکل دارد!
من یک سؤال معمولی از آقای گودرزی دارم و می‌خواهم بدانم شما برای استان در بودجه ۱۴۰۰ چه اقدامی انجام دادید و کدام طرح پیشنهادی را در بین این ۲۵۰۰ طرح پیشنهاد دادید؟!
کجای حرف بنده در مورد ظلم تاریخی به لرستان، نادیده گرفتن خدمات جمهوری بوده؟! ما منکر خدمات جمهوری اسلامی نیستیم اما از توجه کمِ مسئولان کشور به استان لرستان گله‌مندیم و این باید از تریبونی مانند مجلس از سوی نماینده مردم بیان شود.
آمارهای استان بهترین شاهد بر این است که در استان ما خیلی کم‌کاری شده و ما نیم درصد حجم مخازن کشور را داریم در صورتی ۱۲ میلیارد متر مکعب از استان ما خارج می‌شود.
چه دلیلی دارد از حق مردم چشم‌پوشی کنیم؟
معتقدم این حرکت ایشان اشتباه بود و از نظر علمی اشکال جدی داشته و از نظر روشی غلط بود و اشتباه‌ بعدی ایشان، انتشار و افتخار به آن بود و در جلسه خصوصی هم به بنده گفتند از این گفته خود پشیمان نیستم!





توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

 

اردبیل – بیله سوار – پارس آباد – خلخال – شهرستان سرعین – کوثر – گرمی – مشگین شهر –  نمین – نیر – ارومیه – اشنویه – بوکان – پلدشت – پیرانشهر – تکاب – چالدران – چایپاره – خوی – سردشت – سلماس – شاهین دژ – شوط – ماکو – مهاباد – میاندوآب – نقده – شهر ارومیه – شهر سرو – شهر سیلوانه – شهر قوشچی – شهر نوشین – شهر سیمینه – تهران – آران و بیدگل – اردستان – اصفهان – برخوار – بوئین میاندشت – تیران و کرون – چادگان – سمیرم – شاهین شهر و میمه – شهرضا –  فریدن – فریدونشهر – فلاورجان – استان آذربایجان غربی – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان – استان کرمانشاه – استان کرمان – استان کردستان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز


دیدگاه‌ها  

#1 دوست 1399-12-15 17:18
متاسفانه رویکرد اقای گودرزی یک حس ناسیونالیستی و رادیکالی است فقط به حوزه انتخابیه خودش فکر میکنه طوری که حتی کوچکترین طرح عمرانی در مرکز استان رو بر نمیتابه از ازادراه گرفته تا پبست دو و میدانی یا دوچرخه سواری مثل نمایندگان آذری زبان شمال غرب کشور باهم اتحاد داشته باشید لطفا
نقل قول کردن
#2 علی 1399-12-15 17:29
به عنوان یک لک زبان نمی‌دانم چرا بعضا نمایندگان بروجرد
وشهرهای شرقی استان نمایندگی خود رو در مخالفت
با نمایندگان خرم آباد وشهرهای غربی استان می بینند
یافته عزیز. به قول قدیمی ها هرچه با ما کرد اشنا
کرد.
علی پیرداده از خرم آباد.
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1399-12-15 17:34
متاسفانه همینطوره . عده ایی همیشه ساز مخالفت را با خرم اباد دارند.کارشکنی اینا باعث تعطیلی راه اهن و نیروگاه خرم اباد شد.
نقل قول کردن
#4 مهدی کردی ازبروجرد 1399-12-15 17:58
آقای ...به فکر منافع خودشان هستند اگرسری به شهرهای اطراف استان بزنید متوجه ظلم تاریخی به لرستان مظلوم میشوید
نقل قول کردن
#5 مصطفی 1399-12-15 18:37
کلا مخالف نمایندگان بروجرد با مرکز استان حکم یک امتیاز دارد براشون چه حق چه ناحق و در اکثر مواقع چون مرکز استان متولی خاصی ندارد حقش خورده شده و فقط این مخالف ها به نفع استان های همجوار می باشد مخصوصا در قضیه آب وسدها
نقل قول کردن
#6 جمشید 1399-12-15 18:39
این موارد عادی شده دیگه
طبیعی هست
نقل قول کردن
#7 لرستان 1399-12-15 19:35
آقای ویس کرمی و گودرزی آیا آب دزدیها را نمی بینید.؟آیا توهین ها و فشارها برای پیشرفت نکردن لرستان را نمی بینید؟آیا جعل نقشه ها را نمی بینید؟شما فقط از مجلس مرگ برآمریکا را یاد گرفتیدو هیچ تلاشی برای لرستان نمی کنید.اختلاف را کنار بگذاریم و لرستان را نجات دهیم
نقل قول کردن
#8 فرشاد 1399-12-15 19:37
اختلاف سم است.
نقل قول کردن
#9 بیژن 1399-12-15 21:00
به نقل از علی:
به عنوان یک لک زبان نمی‌دانم چرا بعضا نمایندگان بروجرد
وشهرهای شرقی استان نمایندگی خود رو در مخالفت
با نمایندگان خرم آباد وشهرهای غربی استان می بینند
یافته عزیز. به قول قدیمی ها هرچه با ما کرد اشنا
کرد.
علی پیرداده از خرم آباد.

بحث گویش و زبان مطرح نیست بحث بودجه و طرحها و لوایح است.مشخصه ملت لر با این گستره جغرافیایی عظیم صدها گویش و زبان داره که بعضا زبان هم را متوجه نمیشن و فارسی حرف میزنند
نقل قول کردن
#10 ناشناس 1399-12-15 21:02
فکر آقای گودرزی درسته متوجه شده آب و فاضلاب روستایی و شهری تفاوت داره با آب منطقه ای ؟
نقل قول کردن
#11 محمدحسین 1399-12-16 00:05
نمایندگان لرستان مخصوصا خرم آبادوجدانی داریدچکارمیکنید وظیفتون روفراموش نکنیدیعنی اشتباه کردیم بهتون رای دادیم
نقل قول کردن
#12 اکبر-ظ 1399-12-16 08:16
به نقل از ناشناس:
فکر آقای گودرزی درسته متوجه شده آب و فاضلاب روستایی و شهری تفاوت داره با آب منطقه ای ؟


اگر هم همینگونه بود که شما بیان کردید نباید اقای گودرزی پشت تریبون این مطلب را عنوان میکرد رو در روی یک نماینده هم استانی قرار میگرفت .
نقل قول کردن
#13 بحث سیاسی ممنوع نیست 1399-12-18 20:59
این انتخاب استراتژی بروجردبرای پیشرفت درست است ولی راهش قدیمی واشتباه است چون روش تقسیم بودجه تغییرکرده.مثلا وقتی تهران و اصفهان آب لرستان را بدون اجازه برمی دارندو لرستان را ناموجود می کنند بروجرد وخرم آباد و لکها و گویش ها دیگر چ اختلافی باید داشته باشند.آنهااستان را هدف قرار داده اند.حرف واحدباعث پیشرفت کل شهرهای لرستان می شود.نه چنگ انداختن به همدیگر.البته این انتقادبه خرم آبادبه عنوان مرکزاستان هست که مثل گذشته نتوانسته لرستان رو واحد و یک صدا کند.(مهران از پلدختر)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا