یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برادران اهل سنت، برادران عزیز ما هستند همان طور که شیعه و سنی در دوران دفاع مقدس در کنار هم بودند، کنار هم خواهند ماند از این رو خواب بیگانگان برای اختلاف افکنی میان شیعه و سنی تعبیر نخواهد شد.
به گزارش خانه ملت، عباس گودرزی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 11اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، خطاب به یکی از نمایندگان که مطلبی را در خصوص اضافه کردن استان لرستان به مناطق محروم مطرح کرده بود، گفت: برادر متدین و بزرگوار؛ در این جا بحث فاضلاب مطرح بود نه موضوع سد و کنترل سیلاب از این رو نباید موضوع ظلم تاریخی به این منطقه در صحن مطرح می شد.
وی ادامه داد: الحمدالله خدمات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اقصی نقاط کشور داده شده است و ما باید حتما این دستاوردها را ببینیم بنابراین به کار بردن عبارت مذکور در خصوص ظلم تاریخی به استان لرستان درست نبوده و البته خارج از موضوع مطرح شده هم بود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همه ایران می دانند اولویت اول خوزستانی که دینش را به انقلاب ادا کرده؛ فاضلاب است و اتفاقا قانونگذار به درستی به این موضوع اشاره کرده است.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به صحبت های نماینده مردم چابهار و انتقادها به ایشان از بی توجهی به استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: شما که نماینده این منطقه هستید باید ابتدا بودجه را مطالعه می کردید و سپس در خصوص موضوع مطرح شده پیشنهاد خود را ثبت کرده و اسم سیستان و بلوچستان را اضافه می کردید، ما مشتاق خدمت به مردم مناطقی از جمله سیستان و بلوچستان هستیم اما متاسفانه در این بحث حق مجلس ضایع شد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق خود در مجلس دهم در حمایت از پیشنهاد آقای دهمرده برای اهمیت گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اتفاقا انقلاب اسلامی ایران دعواهای این چنینی را قبول ندارد همان طور که امام خمینی (ره) هم می فرماید آمده ام تا بزرگواری شما ملت را حفظ کنم و همچنین ایشان می فرمایند حمایت از خط اصولی دفاع از مستضعفین تکلیف همه مردم است.
وی ادامه داد: خواهشمندم به گونه ای صحبت نکنید که به نظام، انقلاب و مجلس خدشه ای وارد شود، مجلس افتخار می کند که بتواند برای مردم محروم کشور قدمی بردارد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: اختلافات شیعه و سنی که امروز دشمنان در دنیا به راه انداختند به هر طرف که کشته شود سود کفار است؛ برادران اهل سنت، برادران عزیز ما هستند همان طور که شیعه و سنی در دوران دفاع مقدس در کنار هم بودند کنار هم خواهند ماند از این رو خواب بیگانگان برای اختلاف افکنی میان شیعه و سنی تعبیر نخواهد شد.
 
 
 
 
قالیباف : اولویت مجلس یازدهم توجه به استان های محروم است
رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به انتقاد نماینده سیستان و بلوچستان مبنی بر عدم توجه به این استان در تخصیص منابع بودجه ای، گفت: سیاست و اولویت مجلس یازدهم توجه به استان های محروم است.
معین الدین سعیدی در نشست علنی امروز (دوشنبه 11 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای تبصره 3 ماده واحده لایحه بودجه سال 1400، گفت: جذابیت شیعه به عدالت آن بود، عدالت جزو اصول فقه جعفری است. وضعیت استان سیستان و بلوچستان به شکلی است که واژه محرومیت نمی تواند نمایانگر مشکلات این حوزه باشد.
نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس یازدهم افزود: مردم سیستان و بلوچستان تنها مردمان این سرزمین هستند که از شرق، غرب، شمال و جنوب در مقابل دشمن ایستاده اند، لذا انتظار می رفت در جریان بررسی بند (الف) تبصره 3 این لایحه در کنار استان خوزستان، به سیستان و بلوچستان نیز توجه می شد. اما مردم سیستان دیگر انتظاری ندارند و مجلس انقلابی ثابت کرد با عدل علی (ع) هزاران فرسنگ فاصله دارد.
وی همچنین یادآور شد: تا چه زمانی و تا چه میزان باید مردمان و کودکان سیستان و بلوچستان کشته شوند تا فکری هم به حال ما کنید.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات این نماینده گفت: امکانات کمتر و بیشتر را در برخی از استان شاهدیم، لذا نمایندگان می توانند در جریان رسیدگی به بودجه سال 1400 پیشنهاداتی را برای استان های خود مطرح کنند. درست نیست که همه موضوعات و مشکلات را به یک بند از بودجه تسری دهیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در بندها و تبصره های مختلف به مناطق محروم استان های سیستان و بلوچستان و خوزستان توجه کردیم و منابعی را اختصاص دادیم. سیاست و اولویت مجلس یازدهم توجه به استان های محروم است، لذا به گونه ای صحبت نکنید که برداشت های نادرست از مصوبات مجلس پیش بیاید.
 
گفتنی است در جریان بررسی پیشنهادات بند (الف) تبصره 3 ماده واحده لایحه بودجه 1400، مهرداد ویس کرمی پیشنهاد افزودن استان لرستان در کنار استان خوزستان برای تخصیص منابعی جهت اجرای طرح های آب و فاضلاب کل کشور را مطرح کرد که به دلیل مخالفت نمایندگان تصویب نشد.

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1399-12-11 16:03
جناب گودرزی فقط وفقط دنبال منافع شهرشون
هستند نه بقیه استان... بله جناب گودرزی راست
میگویند بروجرد محروم نیست وشهری کاملا توسعه
یافته است. اما آیا نورآباد وکوهدشت والشتروپلدختر
ورومشکان و معمولا وچگنی وحتی خرم آباد توسعه
یافته هستند. یافته عزیز چه سیاستی پنهانی جهت
عقب نگه داشتن شهرهای غربی استان است....
شما به عنوان رسانه یافته باید روشنگری کنید.
نقل قول کردن
#2 شیخ حسن 1399-12-11 22:13
لرستان محرومیت فکری دارد نه مادی این همه منابع خدادادی در لرستان چرا کار نمی کنید چرا همش دنبال کار دولتی هستید ؟ از بقیه استان ها الگو بگیرید و کار کنید آستین ها را بالا بزنید خجالت نمی کشید بگویند محروم هستید خلاقیت به خرج بدهید و تولید کنید و از تنبلی دست بردارید
نقل قول کردن
#3 جمشید 1399-12-11 23:43
متاسفانه برخی نمایندگان شریف لرستان اتحاد ندارن


مظلوم و محروم بودن لرستان رو قبول ندارن خودشون بعد نبتید از بقیه انتظار داشت که به لرستان رسیدگی بشه

متاسفانه با دیدن و شنیدن این اخبار این درد و رنج هم بیشتر
و هیچ سودی هم نداره
چون تاثیری نداره -وقتی نمیتونی کاری انجام بدی
و نمایندگان و مسولین شریف فقط سیاه لشکرن
8سال دفاع مقدس سرباز های لرستان خط مقدم جبهه جنگ بودن
الان هم خط مقدم ظلم-محرومیت-
نقل قول کردن
#4 سربندی 1399-12-12 07:54
[quote name="علی"]جناب گودرزی فقط وفقط دنبال منافع شهرشون
هستند نه بقیه استان... بله جناب گودرزی راست
میگویند بروجرد محروم نیست وشهری کاملا توسعه
یافته است...
------------
واقعا اینجوری نیست ، بروجرد یکی از محروم ترین شهرهای کشور است، بروجرد در مقایسه با شهر های هم سطح حتی از داشتن یک دانشکده پزشکی محروم شده است. من به عنوان یک بروجردی به همراه همه اعضای خانواده ام و حتی تمام بستگان هم سن و هم دوره خودم به خاطر اشتغال ناچار به مهاجرت شده ایم و وقتی به بروجرد می آئیم جز فقر و فلاکت، کوچه های مملو از زباله، و بوی تعفن فاضلابی که در کوچه های کثیف انباشته شده و معتادانی که در هر جایی آزادانه مشغول کشیدن مواد هستند نمی بینیم. وضعیت بروجرد واقعا فاجعه است.
نقل قول کردن
#5 علی 1399-12-12 21:01
کاش مابقی نمایندگان استان مثل گودرزی از استان دفاع می کردند
نقل قول کردن
#6 ۵۶هزار تمدن 1399-12-12 23:16
اگر نمایندگان استان باهم هماهنگ و اتحاد داشته باشند.رشد لرستان ده ها برابر می شود.با دیگر استان های لرنشین هم صحبت کنید ایجاد فراکسیون لرزبانان یک خلا بزرگ را پر می کند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا