یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس با اشاره به ضرورت افزایش سهمیه نمایندگان استان لرستان گفت: مناطقی همچون دلفان و سلسله، سال‌ها تحت محرومیت بوده و هستند و نسبت به نصاب جمعیتی و سایر مولفه‌ها، این حق را دارند که از دو کرسی نمایندگی بهره‌مند باشند تا با مدد دو نماینده، در روند محرومیت‌زدایی این دو شهرستان تسریع به عمل آید.
یحیی ابراهیمی؛ نماینده مردم سلسله و دلفان و رییس مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ پیرامون موضوع افزایش تعداد کرسی‌های مجلس شورای اسلامی، گفت: بنده به طور کلی از این موضوع چه در قالب طرح و چه در قالب لایحه استقبال می‎‌کنم. این ظرفیت قانونی می‌‎تواند از طرفی برخی از چالش‎های بومی و اجتماعی حوزه‎های انتخابیه را کاهش دهد و از سوی دیگر منابع جدیدی را به‌ ویژه برای مناطق محروم یا کمتر ‌توسعه‌یافته ایجاد کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان با اشاره به سوابق طرح‌های مشابه در ادوار گذشته، در ادامه بیان داشت: اگرچه این طرح فعلاً به صحن علنی نیامده، اما امیدوارم به سرنوشت طرح‌های مشابه در ادوار گذشته دچار نشود و نمایندگان محترم با نگرشی مثبت به آن بنگرند.
وی افزود: در غالب ادوار سالیان گذشته، همیشه چنین طرحی در بدو تشکیل هر دوره مطرح گردیده که متاسفانه به دلایل مختلف تاکنون منجر به تصویب نهایی نشده است و عمده دلیلی که به ذهن بنده می‌رسد این است که لابد برخی از نمایندگان وقت، تصور نموده‌اند که در صورت تصویب چنین طرحی و افزودن کرسی مضاعف به برخی حوزه‌ها، احتمالاً حساسیت‌هایی در حوزه‌های انتخابیه آنان که از امتیاز افزایش کرسی محروم می‌مانند، در پی خواهد داشت و از این رو، چه بسا این دسته از نمایندگان سایر مناطق کشور رغبتی به پذیرش بروز چنین ریسکی برای عملکرد خود نداشته‌اند و همین علت، موجب رد مکرر چنین طرحی در ادوار گذشته و از جمله دور قبل بوده باشد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امیدوارم همکاران محترم بنده در مجلس شورای اسلامی درک بفرمایند که مناطقی همچون دلفان و سلسله، سال‌ها تحت محرومیت بوده و هستند و نسبت به نصاب جمعیتی و سایر مولفه‌ها، این حق را دارند که از دو کرسی نمایندگی بهره‌مند باشند تا با مدد دو نماینده، در روند محرومیت‌زدایی این دو شهرستان تسریع به عمل آید. از این رو امیدوارم این‌بار جمیع نمایندگان مجلس، با عنایت دلسوزانه به وضعیت‌های خاص برخی حوزه‌های انتخابیه و از جمله دلفان و سلسله، با این طرح موافقت نهایی بفرمایند.
نماینده مردم دلفان و سلسله در بخش دیگری از گفت‌وگو بیان کرد: با توجه جمعیت ۲۵۰ هزارنفری دلفان و سلسله و تعداد کثیر روستاهای این دو شهرستان به‌طوری که فقط در دلفان بیش از ۵۰۰ روستا داریم و همچنین ملاحظات امنیتی منطقه، خوشبختانه در متن اولیه این طرح اضافه شدن یک کرسی به این دو شهرستان لحاظ شده است که در صورت تصویب نهایی طرح مذکور، دلفان و سلسله هر کدام به طور مجزا دارای یک کرسی نمایندگی خواهند شد و در این صورت، داشتن دو نماینده در مجلس، قطعاً موثر در احقاق کامل‌تر حقوق این دو شهرستان خواهد بود. لذا ان‌شاءالله برنامه بنده و همکارانم در مجمع نمایندگان استان این خواهد بود که نهایت همت و مساعی خود را جهت تصویب این طرح و متقاعد کردن دیگر همکاران به کار ببندیم.

دیدگاه‌ها  

#1 لورستان باهم 1399-12-04 21:23
مشکل تعدادنمایندگان نیست مشکل اتحادنداشتن نمایندگان لرستان است که دشمن شاد کن شده اند.چون پروژه ها همه روی هوااست.
نقل قول کردن
#2 رشنو 1402-01-07 16:52
کل الشتر فقط ۶۰هزار نفره چطور یک نماینده مستقل داشته باشه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا