یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان از وضعیت مرکز استان به لحاظ زیبایی، بازآفرینی شهری، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، قطع درختان، حقوق معوق کارکنان شهرداری و عدم رسیدگی کافی به حاشیه شهر انتقاد کرد و گفت: این‌ها زیبنده مرکز استان نیست، البته کارهایی انجام شده اما کافی نیست.
موقعیت لرستان نیازمند نگاه ویژه استبه گزارش یافته، حجت‌الاسلام‌والمسلمین "سید احمدرضا شاهرخی" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد، در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: در آیه ۱۶ سوره تعاون، تاکید شده که هر چه می‌توانید پرهیزگار باشید، سخن حق بشنوید، اطاعت کنید از فرامین الهی، انفاق کنید که انفاق برای شما بهتر است، هر کس مانع بخل نفس خودش بشود از رستگاران هستند.
وی با تاکید بر اینکه این از مزیت‌های دین اسلام است که تکلیفی خارج از توان به بندگانش محول نمی‌کند، افزود: البته انجام واجبات و ترک محرمات جز اصول و پایه است که همه باید رعایت کنند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: پرداخت خمس و زکات واجب، جز اصول و پایه است، اما هر چه می‌توانید پرهیزگاری کنید، مستحبات را انجام، از مکروهات پرهیز کنید و به محرومین رسیدگی کنید.
حجت‌الاسلام شاهرخی، تأکید کرد: تقوای الهی با شنیدن سخن حق همراه است، همراه با تقوا و شنیدن سخن حق، به سخن حق عمل کنید، همراه با تقوای الهی، شنیدن سخن حق و اطاعت از فرامین الهی، به مستمندان و نیازمندان هم رسیدگی کنید.
وی با بیان اینکه کسی که طالب خیر است و در جستجوی رستگاری است باید موانع خیر را کنار بزند، بیان داشت: یکی از موانع خیر، مال دوستی شدید است، مال دوستی شدید مانع رسیدن انسان به کمال اخلاقی می‌شود، طالب خیر کسی است که مانع خیر را از جلوی خودش بردارد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، ادامه داد: کسی که می‌خواهد به مقصد برسد باید موانع را از جلوی خود بردارد و یکی از این موانع بخل نفس است، یکی از راه‌های پاکیزه کردن روح و رسیدن به کمال اخلاقی، مبارزه با بخل نفس است.
حجت‌الاسلام شاهرخی، تصریح کرد: گروهی از افراد هم نسبت به دوستان و آشنایان خود اهل فداکاری و ایثار هستند، با وجود اینکه خودشان نیازمند هستند اما دیگران را بر خود ترجیح می‌دهند، طبیعتاً چنین کسانی بر بخل نفس غالب شده‌اند و جز رستگاران هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: پیامبر (ص) می‌فرمایند: با تقواترین مردم کسی است که حق را بگوید، چه این حق به ضرر او باشد چه به نفع او باشد.
وی با تأکید بر اینکه اگر انسانی کنترل زبان، گوش و چشم خودش را نداشته باشد، همین گناهان کوچک و بزرگ دست به دست هم خواهند داد و او را به سراشیبی سقوط منتهی می‌کند، افزود: امیدواریم همه ما تقوا و آموزه‌های الهی را رعایت کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم از پیر، جوان، زن و مرد در راهپیمایی ۲۲ بهمن با وجود ویروس منحوس کرونا، در چهل دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور و استان ما جای سپاسگزاری به درگاه الهی دارد، همه مردم به شکل جدیدی به صحنه آمدند.
حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید بر اینکه آنچه جشن‌های دهه فجر و انقلاب اسلامی ما را از بقیه مراسم دیگر کشورها جدا می‌کند این است که جشن‌های انقلاب، یک مراسم مردمی است و سنگینی و برگزاری این مراسم به دوش مردم است، بیان داشت: جوانان انقلابی، گروه‌های جهادی و جوانان حزب الهی به صحنه می‌آیند و این مراسم را برگزار می‌کنند و این امر جزء برجستگی‌ها، مزیت‌ها و تفاوت‌های برگزاری جشن‌های دهه فجر است.
وی، گفت: مردم از عزت و استقلال خود حمایت می‌کنند، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با شیوه جدید امسال، حکایت از این است که حامی عزت و استقلال کشور خویش هستند، از این رو جا دارد از این مردم، از روستا تا شهر، از جوانان برومند و همه اقشار و طبقات مختلف به خصوص جوانان که با ابتکارات و هنر فاخر خود جشن‌های دهه فجر را به نمایش گذاشتند کمال تشکر و قدردانی را دارم.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های دهه فجر توسط دانش آموزان لرستانی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه‌ها و جشن‌ها هنر فاخر نسل جدید نمایان است در همه شهرها این‌چنین نمایشگاه‌هایی برپا بوده است و این نمایش‌دهنده این است که باید به جوانان اعتماد کنیم و امورات را به آن ها بسپاریم، البته برخی دستگاه‌ها و سازمان ها هم همکاری خوبی در برگزاری این مراسم‌ها و جشن‌ها داشتند، اگر برخی هم همکاری نداشتند باید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در قالب نشست، علل و عوامل این امر را بررسی کند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این حضور مردم در جشن‌ها و مراسم‌های انقلاب، پیام‌هایی را برای مدیران، مسئولان و کارگزاران داشت، افزود: اینکه پیر و جوان در بزرگداشت ۲۲ بهمن ۹۹ و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب حضور پر رنگ داشتند، پیام‌هایی دارد. البته با توجه به زمان برخی از این پیام ها را ذکر میکنم.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه ما مستمرا و بدون وقفه برای اجرایی شدن این پیام ها رصد کرده و گام برمی داریم و اگر کسانی در این رابطه سستی کنند به طور حتم نظام اسلامی و مردم استان از انفعال و سستی آنها نخواهند گذشت.
وی ادامه داد: معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ۲۰ بهمن ماه به استان وارد شدند و اعلام کردند که ۱۴۵۰ میلیارد تومان، علاوه بر بودجه‌های سالانه استان، برای اجرای طرح‌های لرستان تا پایان امسال و یا تا پایان فعالیت دولت تخصیص پیدا کرده است.
وی، بیان داشت: ضرورت جذب اعتبارات یاد شده به گونه‌ای که بتواند طرح‌های نیمه تمام و تأثیر گذار استان را تا پایان امسال و برخی دیگر را تا پایان فعالیت دولت دوازدهم به اتمام برساند، جز پیام و مطالبات مردم است.
 نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه همچنین اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن که در قالب آن مقرر شده بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان لرستان ساخته شود یکی دیگر از مطالبات مردم است، عنوان کرد: دستگاه‌های مربوطه بدانند و بشنوند که این امر جز مطالبات مردم است.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه ما به طور مستمر و بدون وقفه این امر را پیگیری خواهیم کرد، چرا که این موضوع، قولی بوده که به مردم داده شده است، افزود: دستگاه‌های مربوطه باید به تعهدات خود در ساخت این بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی عمل کنند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اجرایی شدن دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و سه هزار شغل برای فرزندان شهدا و جانبازان که در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور مصوب و تفاهم نامه آن منعقد شد، یکی دیگر از مطالبات مردم لرستان است، بیان داشت: دستگاه‌های متولی این مصوبه و تفاهم نامه را اجرایی کنند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تاکید کرد: همچنین تعیین تکلیف و احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تمام یکی دیگر از مطالبات اصلی مردم لرستان از مسئولان است.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه برخی این کارخانه‌ها، مشکلات حقوقی و مالی دارند و برخی هم مشکلات قضائی دارند، افزود: تا کنون تلاش‌های خوبی برای احیای آنها صورت گرفته اما این تلاش‌ها کافی نیست و به نتیجه نرسیده است.
وی با بیان اینکه هنوز گشایشی در بیکاری جوانان جویای کار به وجود نیامده است، ادامه داد: مردم از استاندار، مدیران مرتبط به دستگاه قضائی انتظار دارند که با حل مشکلات حقوقی، مالی و قضائی این کارخانه‌ها هزاران نفر مستقیم و غیر مستقیم جذب این کارخانه‌ها و کارگاه‌ها شوند تا از مشکلات معیشتی مردم و جوانان کاسته شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با تاکید برضرورت تخصیص آب به استان لرستان گفت: در این راستا تلاش‌هایی صورت گرفته و نمایندگان تلاش‌هایی انجام داده‌اند، منصوب به ولی فقیه شما هم نامه نگاری‌هایی را انجام و پیگیری‌هایی در تهران انجام می‌دهیم، اما این تلاش‌ها باید مستمرا، جهاد گونه و بدون وقفه ادامه پیدا کند تا میزان زمین‌های آبی استان به سطح متوسط در کشور برسد.
حجت الاسلام شاهرخی، بیان داشت: استانی که جز پنج استان پر بارش کشور است، در یک سال دو بار ما دچار سیلاب می‌شویم، دلیلی ندارد که میزان زمین‌های آبی ما کمتر از متوسط کشور باشد، در این راستا افزایش تخصیص آب، اجرای شبکه‌های آبیاریبه زمین های دیمی، تکمیل سدهای در دست احداث از مطالبات و پیام مردم است.
وی در ادامه سخنان خود از وضعیت مرکز استان به لحاظ زیبایی، بازآفرینی شهری، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، قطع درختان، حقوق معوق کارکنان شهرداری و عدم رسیدگی کافی به حاشیه شهر انتقاد کرد و گفت: اینها زیبنده مرکز استان نیست، البته کارهایی انجام شده اما کافی نیست.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه درختان سر به فلک کشیده در این شهر باید شناسنامه داشته باشند و روی آنها پلاک زده شود که هر از چند گاهی شاهد قطع درختان نباشیم، بیان داشت: درختی که دو قرن عمر دارد، قطع شود و بعد جریمه شود، این چه سودی دارد؟
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر، فکر اساسی و اقدامات جهادی داشته باشند، بیان داشت: همفکری و همدلی همه مسئولان و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و همچنین مردم به کمک شهرداری بیاید.
وی، تصریح کرد: دانشگاه‌ها و دانشکده های فنی و مهندسی ایده و طرح بدهند، وضعیت شهر را از وضع موجود رو به پیشرفت ببریم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم برای رسیدن به پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی انجام دادند و شهدا و جانبازانی را تقدیم کرده اند،و ما باید جهاد گونه ورود پیدا کنیم و مطالبات و مشکلات مردم را حل کنیم.
وی با اشاره به عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی بیان کرد: دین ستیزی حاکمان و فساد در درون سیستم حکومتی رژیم طاغوت، ظلم و بی‌عدالتی گسترده در کشور و حمایت حاکمان از ظالمان و مفسدان، وابستگی کامل به کشورهای بیگانه، بی‌اعتنایی به رای مردم، اختناق، استبداد، عقب ماندگی کشور در علم و صنعت و همچنین عدم برخورداری از امور رفاهی ابتدایی از جمله اهداف قیام مردم در ۲۲ بهمن ۵۷ بود.
وی اظهار داشت: ملت ایران برای پیروزی انقلاب هزینه‌های زیادی پرداخت کردند و همچنان محکم در اطاعت از رهنمودهای مقام معظم رهبری ایستاده‌اند، انتظار می‌رود مدیران استانی و ملی با مجاهدت و کار جهادی و مضاعف به مطالبات مردم جامه عمل بپوشانند.

دیدگاه‌ها  

#1 Mehdi 1399-11-24 21:16
با سلام
این مسائل ضعف شورای شهرو میرسونه
بد انتخاب کردیم
باید تاوانشو پس بدیم
نقل قول کردن
#2 کمال آبادی 1399-11-25 00:08
با سلام.
واقعا شهر خرم آباد از نظر آسفالت و زیباسازی شهری در. وضعیت بسیار بدی است اگر مسئولی کم کاری کند لقمه حرام دست خانواده اش داده
نقل قول کردن
#3 بسیج فعال 1399-11-25 07:33
3 ماه دیگه همه با هم به امثال اعضای کنونی شورا، گذشته شورا و رستمی ها رای بدیم...
نقل قول کردن
#4 علی 1399-11-25 08:08
برادر عزیز به انتخاب نیست انصافا شهردار تمام تلاش رو از روز اول کرده موقعی این بنده خدا سکان را به دست گرفت که وضعیت شهرداری خیلی بد بود چه از لحاظ حقوق چه از لحاظ اعتبارات عمرانی والان با این حال که خیلی از بدهکاریهای شهرداری رو تهاتر کرده و با تمام تلاشش برای بدست آوردن هرچند اعبارات کم ولی همان اندازه بخش عمرانی کار می کند من بعنوان یه عضو از بدنه شهرداری به عینه دیده ام که چه تلاشهایی رو انجام می دهند اگر دستگاههای اجرایی و مردم در پرداخت عوارضات شهرداری رو مانند قبوض دیگری که در پرداختشون منضم و دقیق باشند شهرداری هم از لحاظ حقوق پرسنل و هم زیباسازی مشکلات کمتر می شود پس براحتی مسئولی که خاضعانه کار می کند رو هدف قرار ندهیم
نقل قول کردن
#5 بی نام 1399-11-25 09:00
آقای شاهرخی تورابخدا شما به دادلرستان خصوصا شهرخرم آباد برسید
نقل قول کردن
#6 علی احمدی 1399-11-25 09:34
حاج آقا شاهرخی بدگویی و غیبت نباشه قبلیها هیچ کار مثبت و چشمگیری انجام ندادند..با حضورشما بعنوان بومی منطقه مردم لرستان بلاخص خرم آباد انتظارشون ازشما خیلیه لطفا یه خورده به این مسئولین فشار بیاریدتا شاید کارمثبتی برای شهر و مردم انجام دهند.
نقل قول کردن
#7 شهروندهمیشهبدهکارعوارض شهرداری 1399-11-25 09:40
سلام در خصوص شهرداری وشوراها متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد وهیچ نتیجه ای عاید شهروندان نمیشود...ازامام جمعه محترم تقاضا میشود مرتب این موضوعات را پیگیری نمایند .باتشکر
نقل قول کردن
#8 علی احمدی 1399-11-25 13:51
آقای شاهرخی لطفا به طور سرزده به ادارات سربزنید کنترل کنید مقامات قضایی مدیران ارشد ووووبخدا ملت را نابود وفرسوده کردن....
نقل قول کردن
#9 ایران 1399-11-25 14:01
با سلام
آسفالت بیشتر خیابانها باید محددا مرمت گردد و بین عمده فروشی ها تا نرسیده به چهار راه اسد آبادی 2تا منهول داریم که مثل قله از آسفالت بیرون زدن که باعث میشن زیر ماشین ها زخمی بشه مخصوصا کارتر ای کاش تعویض می شدن
نقل قول کردن
#10 احمد 1399-11-25 16:11
کاش حاج آقا شاهرخی هم نظرات ما رو میدیدن و اعلام میکردن که نظرات ما براشون مهمه.
من که هنوز ندیدیم مسئولی بیاد و نظر بده
نقل قول کردن
#11 فریاد 1399-11-26 23:18
حاج آقا سید بزرگوار تا هر هفته توی نماز جمعه هر بار ده نفر از مسولین دزد بی لیاقت شلاق نخورن اوضاع برهمین منواله .
نقل قول کردن
#12 شهروندهمیشهبدهکارعوارض شهرداری 1399-12-02 09:51
به نقل از فریاد:
حاج آقا سید بزرگوار تا هر هفته توی نماز جمعه هر بار ده نفر از مسولین دزد بی لیاقت شلاق نخورن اوضاع برهمین منواله .

احسنت....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا