یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان، مجلس، گفت: احداث سد معشوره یک ضرورت است تا ضمن رهایی از خسارات بنیان‌کن برای چند استان، از منافع به‌حق آن در زمینه آب شرب و کشاورزی بهره‌مند گردیم.
به گزارش یافته، در جلسه دیدار اعضای مجمع نمایندگان، استاندار و نماینده ولی‌فقیه در لرستان با معاون اول رئیس‌جمهور، مهم‌ترین مسئله و نیاز استان، مسئله حق آبه و تخصیص آب مورد نیاز برای کشاورزان عنوان شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مبلغی در این دیدار نماینده مردم کوهدشت و رومشکان با ذکر این مطلب که اولین و ضروری‌ترین نیاز ما تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی است، به هزاران هکتار زمین مرغوب کشاورزی در کوهدشت و رومشکان اشاره کرد و اظهار داشت: انصاف نیست شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان که میان دو رود بزرگ کشکان و سیمره قرار گرفته، از تشنگی رنج ببرند.
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل ۹۸ تمام خسارات وارده را ناشی از بی‌تدبیری و عدم توجه وزارت نیرو در احداث سد معشوره و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کنترل و بهره‌مندی از آب دانست.
حجت‌الاسلام مبلغی افزود: زمانی که سخن از سد معشوره به میان می‌آوریم صرفاً سخن از مطالبه یک یا دو شهرستان نیست بلکه سخن از مطالبه استان لرستان است. سیل ۹۸ مشکل استان لرستان و بلکه استان خوزستان و کشور بوده است.
وی ادامه داد: اگر پیش‌تر سد معشوره احداث می‌شد، سیل ویرانگر سال ۹۸ جاری نمی‌گشت. در حال حاضر نیز با بارش باران همچنان در معرض سیل هستیم.
 مبلغی افزود: احداث سد معشوره یک ضرورت است تا ضمن رهایی از خسارات بنیان‌کن برای چند استان، از منافع به‌حق آن در زمینه آب شرب و کشاورزی بهره‌مند گردیم.
نماینده کوهدشت و رومشکان سپس به خسارات ناشی از سیل در منطقه رودبار و همه روستاهای مجاور سد سیمره اشاره کرد و از دکتر جهانگیری درخواست نمود وجوه باقیمانده از تملک منازل، زمین‌ها و باغات مردم که زیرآب رفته اند پرداخت شود و به مشکلات مردم در آن مناطق رسیدگی گردد. وی همچنین خواستار دستور دکتر جهانگیری در ایجاد بخش جدید «مادیان رود» در کوهدشت جنوبی شد.
در این جلسه اسحاق جهانگیری استان لرستان را از استان‌های پرظرفیت و مستعد پیشرفت برشمرد و اظهار داشت: این استان با برخورداری از ظرفیت‌های متعدد نظیر نیروی انسانی مستعد، منابع آب، زمین حاصلخیز و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری نباید با محرومیت و کاستی مواجه باشد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات مطرح شده از جمله مشکل آب خاطرنشان کرد: تقریباً همه استان‌های کشور با مشکل محدودیت منابع آب روبرو هستند که باید در این زمینه مراقبت‌های لازم را انجام دهیم و با مدیریت صحیح، بهترین استفاده را از منابع آب ببریم.
 جهانگیری با تأکید بر اینکه احداث سد معشوره یکی از اولویت‌های دولت است تصریح کرد: تأمین منابع مالی یکی از موانع اصلی پیش روی اجرای این پروژه بوده که لازم است مباحث مرتبط با سدها و منابع آب استان لرستان در یکی از جلسات شورای عالی آب مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دغدغه‌های مطرح‌ شده در خصوص خسارات ناشی از سیل گفت: سیل سال گذشته چندین استان را تحت تأثیر قرار داد و دولت با وجود محدودیت منابع، کارهای بزرگی در زمینه بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده و پرداخت خسارات به کشاورزان انجام داد که لازم است منابع مالی موردنیاز برای جبران خسارات و آسیب‌های باقی‌مانده در استان لرستان تخصیص پیدا کند.
جهانگیری همچنین با تأکید بر ضرورت توجه و رسیدگی به بخش آب شرب و راه روستایی در استان لرستان از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم خود خواست در اسرع وقت سفری به این استان انجام داده و اعتباراتی را برای رسیدگی به روستاهای استان اختصاص دهد.

دیدگاه‌ها  

#1 وهاب امیری 1399-11-04 13:14
باسلام بنظرمیرسد

چندین سال است که پیگیر تخیص آب هستیم
ولی واقعا چرا این معضل برطرف نمیشه مگر اشکال کار کجاست.......... ..
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1399-11-04 13:33
اگه استفاده از ابش برای همه باشه حق با شماست.مطالبه یک استان است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا