یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تغییر غیرقانونی زمین های کشاورزی، روستایی و ساخت و ساز غیرمجاز در شهرهای استان رو به افزایش است.
به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز چهارشنبه در کارگروه پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی و ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها، مناطق کشاورزی و حتی حوزه شهری استان در حال گسترش می باشد که ورود موثر دستگاه های متولی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و قضایی در این خصوص ضروری است.
وی تاکید کرد: اگر دستگاه دولتی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز ‌کند علاوه بر طرح در جلسه ماده ۱۰۰، برای پیگیری قضایی به دستگاه امنیتی معرفی خواهد شد.
وی اظهار داشت: نباید در تخریب بناهایی که به هر شکلی غیرمجاز ساخته می‌شوند تبعیضی صورت گیرد بلکه بایستی با تسریع در طی مراحل قانونی و هماهنگی نهادهای امنیتی و قضایی برخورد و اقدام لازم به عمل آید.
امیری بیان کرد: براساس قانون جلوگیری از خرد کردن اراضی کشاورزی، اداره کل ثبت اسناد و املاک حق تفکیک و واگذاری اراضی را ندارد و در صورت مشاهده خرید و فروش اراضی به عنوان ملک مسکونی، واحد حقوقی دستگاه موظف است تا از بنگاه معاملاتی و طرفین به دستگاه قضایی شکایت کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: اگر افرادی در ساخت ‌و سازهای غیرمجاز موفق به گرفتن انشعاب از دستگاه‌های خدمات رسان شده‌اند بایستی طبق قانون منع فروش اراضی غیرمسکونی، با متخلفان برخورد شود و به مراجع قانونی معرفی شوند.
امیری یادآور شد: ساخت‌ و سازهای غیرمجاز منجر به توسعه بی‌رویه شهر و رعایت نشدن اصول فنی و شهرسازی می‌شود.



عکس از آرشیو است...

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1399-10-17 20:20
عده ای زمین خوار در حال واگیر کردن زمینهای پارک آبشار طلایی هستن .چرا هیچکه رسیدگی نمیکنه
نقل قول کردن
#2 سروش 1399-10-17 20:49
در روستایی تلوری که در جنوب شهر است و فاقد هیچگونه امکانات و زیر ساخت مناسب است ولی قیمت املاکش با شهر صنعتی و دارای کارخانه های فراون است برابری میکند متاسفانه بنگاهداراش که از طرف صنف املاک هم خیالشون راحته که کاری باهشون نداره دارن کل زمینهای کشاورزی را بعنوان مسکونی میفروشن و فعلا هیچ ارگانی کاری نداره که تا چن سال دیگه که دیر شده.اگه آقای دادستان به زمینهای تلوری ورود نکنه مطمعا یکی از بزرگترین پروندهای آینده است.ممنون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا