یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از کشف ۴۹ انبار احتکار در سه‌ماهه اخیر به منظور اجرای قانون ثبت کالا در سامانه جامع انبارها خبر داد.
به گزارش یافته، بختیار رازانی در گفت‌وگوی خبری افزود: به همین منظور با همکاری بازرسان سازمان صمت، سپاه، بسیج، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی استان ۳۷ انبار در خرم‌آباد و ۱۲ انبار در دیگر شهرستان‌ها کشف شده است.
وی تصریح کرد: ارزش کالاهای ضبط‌شده در استان حدود ۲۰ میلیارد تومان است که جمع تخلفات اصناف در خرم‌آباد ۱۵ میلیارد تومان و کالاهای احتکار شده شهرستان‌های استان نیز حدود پنج میلیارد تومان بوده است.
وی اظهار داشت: در انبارهای کالا انواع لوازم‌خانگی، روغن خوراکی، لاستیک، باطری خودرو، پکیچ، لوازم‌یدکی خودرو، دارو و کالاهای اساسی مانند شکر و برنج و دیگر اقلام خوراکی احتکار شده کشف و ضبط شده است.
رازانی با بین اینکه طرح بازرسی از انبارهای کالا در لرستان به صورت دائمی ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تمام دارندگان انبار باید لیست و فهرست کالاهای خود در انبارها را در سامانه جامع انبارها را به ثبت برسانند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان پیش‌تر گفت: برای جلوگیری از قاچاق کالا و احتکار، ثبت اطلاعات و موجودی انبارهای کالا در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالای این استان اجباری است.
رازانی افزود: با توجه به اینکه ثبت کالاهای موجود در انبارها می‌تواند علاوه بر جلوگیری از قاچاق کالا، به شناسایی بهتر محتکران هم کمک کند، به همین دلیل تمامی انبارهای کالا در لرستان می‌بایست در این سامانه به ثبت برسد.
سرپرست سازمان صمت لرستان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ قلم کالای اولویت‌دار شامل برنج، شکر، چای، ذرت دامی، کنجاله سویا، جو، لاستیک، گندم، روغن‌موتور و کاغذ چاپ و روزنامه برای ثبت در سامانه جامع انبارها و جهت رصد و پایش مستمر مورد تأکید جدی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، وی تأکید کرد: با ثبت اطلاعات در این سامانه امکان نظارت بر تأمین و توزیع کالا به شکل نظامندتر و شرایط مناسب تری برای تنظیم بازار و احتکار کالا فراهم می شود که امیدواریم بتوانیم با نظارت دقیق ازاحتکار کالا در استان جلوگیری کنیم.

دیدگاه‌ها  

#1 دیارِ آو بُردَه 1399-10-16 00:09
فقط کشف میشن ولی از ارزون شدن اجناس خبری نیست.مراجعه کردم فروشگاه مواد غذایی ...میدان تیر.خواستم یک بطری نهصدگرمی روغن مایع سرخ کردنی تهیه کنم .فروشنده گفتن که چنانچه روغن رو با قیمت روی جلد 10600ببری باید یک بسته چای طبیعت 90هزارتومانی هم به اجبار بخری وگرنه همون یک بطری روغن رو باید 14500بخری و ببری.
واقعا دست شما درد نکنه که فساد رو کشف میکنید.ولی چون جریمه و مجازات خیلی کمتر از سود فساد هست هیچکسی کَکِش هم نمیگزه .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا