یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه تنها نیم درصد از حجم مخازن سدهای کشور مربوط به لرستان است، گفت: با اعتبارات قطره چکانی نمی‌توان برای سدها کاری انجام داد.
به گزارش مهر، مهرداد ویسکرمی شامگاه پنج شنبه در سخنانی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های دائمی لرستان، آب و بحث تخصیص آب است، اظهار داشت: پایه توسعه و مزیت برتر استان لرستان کشاورزی و دامپروری است.

 
تنها نیم درصد از حجم مخازن سدهای کشور مربوط به لرستان است
وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی پتانسیل زیادی داریم اما متأسفانه بسیاری از زمین‌های ما دیم هستند، عنوان کرد: هیچکدام از شهرهای لرستان به خصوص مرکز استان منبع آب شرب پایدار ندارند.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متأسفانه به لرستان یک ظلم تاریخی شده است، افزود: سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب آب از لرستان خارج می‌شود و از این میزان هشت میلیارد متر مکعب در استان تولید می‌شود.
ویسکرمی، بیان داشت: تنها حدود نیم درصد حجم مخازن سدهای کشور مربوط به لرستان است و این در حالیست که استان به لحاظ بارش‌ها، تولید و خروجی آب جز استان‌های برتر محسوب می‌شود.
 
اگر «معشوره» ساخته می‌شد خسارت سیلاب پلدختر گسترده نبود
وی با اشاره به اینکه میزان تخصیص آب لرستان به هیچ عنوان تناسبی با آنچه که هست ندارد و طبق برآوردی که صورت گرفته ما یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب برای حفظ شرایط فعلی نیاز داریم، گفت: این در حالیست که الان این عدد حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب است.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ درصد تخصیص آب را ما داریم، تصریح کرد: یکی از چالش‌های جدی ما با وزارت نیرو نیز همین موضوع است.
ویسکرمی با بیان اینکه پیگیری این امر نیز یکی از دغدغه‌های اصلی ما است، ادامه داد: امیدواریم تخصیص آب به لرستان دقیق و علمی شود و حق استان داده شود.
وی، گفت: به اعتراف وزیر و معاون وزیر نیرو، اگر سد «معشوره» ساخته شده بود خسارت و سیلاب پلدختر به این وسعت و گستردگی نبود.
 
با اعتبارات قطره چکانی نمی‌توان پروژه‌های سدسازی را اجرا کرد
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیلاب تنها به شهر خرم آباد ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است، بیان داشت: این در حالیست که دولت تنها ۸۰ میلیارد تومان به عنوان جبران خسارت سیلاب پرداخت کرده است.
ویسکرمی که در گفتگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، با بیان اینکه با اعتبار پنج و شش میلیارد تومان که نمی‌توان کاری در زمینه پروژه‌های سدسازی انجام داد، ادامه داد: مجمع نمایندگان استان، استاندار، نماینده ولی فقیه و… همه پای کار آمده‌اند تا تخصیص آب استان، اعتبارات مربوط به سدها و مطالعات سدهای جدید را پیش ببریم.

دیدگاه‌ها  

#1 م 1399-09-21 15:51
آقای دکتر ویسکرمی گاها مطالب حضرتعالی را در رسانه ها میبنیم. خدمت حضرتعالی عرض کنم، متاسفانه افرادی که مشاوره میدهند، صرفا اطلاعات سطحی دارند (تفکر ایستا= تاریخ را صرفا در یک برهه خاص به ویژه در زمان حال نگاه کردن). من خدمت حضرتعالی عرض میکنم، اگر سد معشوره زده شود، پلدختر و معمولانی وجود نخواهد داشت. بعبارت دیگر ظرف 10 سال اینده، این دو شهر بعلت مسائل زیست محیطی و کم آبی غیر قابل سکونت خواهند بود. امیدوارم توانسته باشم عرضم را درست برسانم. عرض کردم، غیر قابل سکونت. اگر سد زده شود، لابی گران مشهور استان دریچههای سد را خواهند بست و .....بعبارتی، به محض احداث سد، کشاورزی به صورت انفجاری توسعه و بالادستی ها تحت هیچ شرایطی آب و تخصیصی به پایین دست رها نخواهد شد.
بنابراین وزارت نیرو منطقی و عاقلانه فکر میکند. پلدختر، معمولان و ....محل سکونتشان بر اساس رودخانه کشکان است. حقابه دارند. حالا شما اندیمشک را هم اضافه فرمایید.
نقل قول کردن
#2 م 1399-09-21 16:06
البته، برای استفاده بهتر و ضرر کمتر سیل راههای دیگر و مناسبتری وجود دارد، که در اینجا مجال مطرح گردن آنها نیست.
نقل قول کردن
#3 جان فدای لورستان 1399-09-21 19:10
دلیل اصلیش رو بهت بگم نماینده که نمی دانی؟دلیلش اینه سربحث های اصلی هویتی مثل توهینها می بینند ضعیف هستیم ید.به بحث های دیگر هم به چشم قومیتی نگاه می کنندو همانطورتخصیص می دهند.گرفتید؟اول جنگ نرم بعد تخصیص رو خودشان می دهند
نقل قول کردن
#4 علی طولابی 1399-09-22 00:15
سد معشوره فقط در زمستان پر و بقیه فصول هیچ ضرری به کسی نمی زند ولی متاسفانه عده ای نآگاه راضی هستند که تمام آب کشکان به خوزستان برود در حالی که شهرستانهای کوهدشت و چگنی سخت نیازمند آن هستند.
به این گونه اشخاص باید گفت که خدا شفا بده.
نقل قول کردن
#5 م 1399-09-22 13:30
علی اقای طولابی، بنده این بحث سد و سد سازی را از لحاظ تخصص اینجانب در این زمینه عرض کردم. اگر جستجویی در اینترنت با کلمه کلیدی "سد ایلیسیو" داشته باشین، ممکن است در اظهار نظرتون تجدید نظر فرمایید. یاد شعر معروف "تو مو بینی و مجنون پیچش مو

تو ابرو، او اشارت‌های ابرو" وحشی بافق افتادم. موید باشین
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا