یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان آخرین روند اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا را تشریح کرد.
به گزارش یافته، دکتر مریم کوشکی صبح روز چهارشنبه نوزدهم آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی تا به امروز 43447 نفر توسط گروه‌های مراقبتی سطح استان غربالگری شده‌اند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: از این تعداد 10908 مورد توسط تیم‌های پزشکی مستقر در مراکز جامع سلامت ویژه‌ی طرح انجام شده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر این تعداد 39088 نفر از افراد در معرض خطر بالا شناسایی شده‌اند.
معاون بهداشت دانشگاه عنوان کرد: تعداد 20000 بسته‌ی معیشتی نیز توسط تیم‌های حمایتی سازمان‌دهی شده از طرف سازمان بسیج نیز در بین افراد پرخطر توزیع شده است.
دکتر کوشکی همچنین به تشدید برنامه‌های نظارتی در قالب این طرح اشاره کرد و گفت: از زمان شروع طرح تاکنون 13230 بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده است که 1154 مورد آن به صورت مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی بوده است.
وی تصریح کرد: از این تعداد بازرسی 267 مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و 190 مرکز پلمب شده‌اند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه را تشریح کرد و اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط تیم‌های نظارتی حوزه‌ی بهداشت استان، در ادارات، موسسات و دفاتر دولتی و غیردولتی تا 75 درصد این پروتکل‌ها در بین کارمندان رعایت می‌شود.
وی افزود: این در شرایطی است که این آمار برای واحدهای صنفی 73 درصد می‌باشد.
معاون بهداشت دانشگاه استفاده از ماسک را یکی از ضروری‌ترین موارد پیشگیری از کرونا قلمداد کرد و عنوان کرد: در حال حاضر میزان استفاده از ماسک در بین کارکنان دستگاه‌ها 99 درصد و برای مراجعین 98 درصد است.
دکتر کوشکی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک برای متصدیان و شاغلین واحدهای صنفی 85 درصد و برای مشتریان 80 درصد می‌باشد.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین آموزش عمومی را یکی از حیاتی‌ترین برنامه‌های طرح شهید سلیمانی برشمرد و گفت: کتابچه‌ی «هر آنچه باید در مورد کرونا بدانیم» توسط واحد آموزش سلامت در 5000 نسخه و 24 صفحه ویژه‌ی بسیجیان و افراد داوطلب حاضر در طرح تهیه و تدوین شده است که در حال توزیع می‌باشد.
وی افزود: کتاب خود مراقبتی بیماران قرنطینه در منزل و اقداماتی که افراد خانواده‌شان باید انجام دهند نیز در همین تیراژ توسط کارشناسان آموزش سلامت مرکز بهداشت خرم‌آباد در بین خانواده‌های دارای افراد پرخطر و یا بیمار قرنطینه در منزل توزیع می‌شود.
دکتر کوشکی فضای مجازی را یکی دیگر از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی قلمداد کرد و عنوان کرد: فایل صوتی آموزش پیشگیری و خود مراقبتی برای خانواده‌ها تهیه شده است که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها  

#1 دآوود 1399-09-20 00:37
سلام.به امید روزی که با رعایت فرهنگ عمومی و رعایت پروتکل های بهداشتی و دست برداشتن از برگزاری و شرکت در مراسمات عزا و عروسی شاهد ریشه کنی بیماری کرونا باشیم.
نقل قول کردن
#2 رضا 1399-09-20 00:43
اون اوایل کرونا این خانم یک روز امد اداره که مارا توجیح کند من بهش گفتم انشالله ماشالله درست نمیشه چنان ناراحت شد واز کوره در رفت میخواست مارا ناک اوت کنه از این صحبت تقریبا ۹ ماه گذشته و کرونا داره جان انسانها را میگیره امیدوارم که هر چه عجانب واکس را درست کنند و گوشه چشمی به این کشورهای جهان سوم مخصوصا ایران داشته باشند کرونا را جدی بگیریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا