یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ماجرای ریزش پُل «کمالوند» شهر خرم‌آباد امروز به صحن شورا رفت تا فشار مسئولان برای افتتاح پروژه، کمبود اعتبار و خطای شهرداری در آزادسازی تردد بر روی این پُل بررسی شود.
به گزارش مهر، پل آیت‌الله کمالوند شهر خرم‌آباد که در سیل ۹۸ تخریب شده بود، تنها مدت کوتاهی پس از بازسازی و با بارش باران دچار ریزش شد؛ موضوعی که امروز در صحن شورای شهر خرم‌آباد مورد بررسی قرار گرفت.
 
مشکلات شهر ناشی از سو مدیریت است
رستم کوشکی با اشاره به معضل جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: شهر خرم‌آباد به‌خصوص منطقه جنوب و زیرگذر بهارستان به‌واسطه شرایط جغرافیایی در هنگام بارندگی‌ها با مشکلات زیادی مواجه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با یک بارندگی بسیار ناچیز شاهد وقوع مشکلات زیادی در شهر هستیم، افزود: بخشی از این مشکلات نیز به دلیل سوء مدیریت است.
رئیس شورای شهر خرم‌آباد با بیان اینکه در این رابطه تدبیر لازم وجود ندارد، گفت: چرا پلی که هنوز تحویل موقت نشده به خاطر فشار فلان مسئول به صورت غیر قانونی باید افتتاح شود؟
چرا پلی که هنوز تحویل موقت نشده به خاطر فشار فلان مسئول به صورت غیر قانونی باید افتتاح شود؟
کوشکی با بیان اینکه چرا آب‌های سطحی بالای پل بر روی پل هدایت می‌شود؟ بیان داشت: در زمینه خاک‌برداری پل کوچک‌ترین استانداردی رعایت نشده و دستک پل هم دارای مشکل است.
وی با بیان اینکه این اتفاق موجب نگرانی مردم شده است، ادامه داد: در شرایطی که هواشناسی هشدار وقوع بارندگی‌ها را داده شهرداری و شورا باید به گونه‌ای اقدام کنند که اتفاقی برای مردم نیفتد.
 
یک کارشناس یک ماه پیش به من گفت که کنار پل کمالوند مشکل دارد
رئیس شورای شهر خرم‌آباد با بیان اینکه این اتفاق در حالی رخ داده که بارندگی‌های زیادی نداشته‌ایم، عنوان کرد: یکی از کارشناسان یک ماه پیش به من گفت که کنار پل مشکل دارد و من هم این را اعلام کردم اما کسی توجهی نکرد.
علی‌محمد صالحی نسب عضو شورای شهر خرم‌آباد نیز در این رابطه با بیان اینکه حوزه اختیارات ما با مسئولیت‌های ما همخوانی ندارد، اظهار داشت: اختیارات ما محدود است و مسئولیت‌های ما بسیار زیاد است.
 
یک میلیارد تومان اعتبار بازسازی برای پل اختصاص داده شد
وی با بیان اینکه بین ما، استاندار و معاونین ایشان تعامل و همکاری وجود دارد اما اختیارات ما محدود است، عنوان کرد: رئیس سازمان بازرسی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بعد از اینکه این اتفاق برای پل کمالوند رخ داد از آن بازدید کردند.
عضو شورای شهر خرم‌آباد با بیان اینکه بعد از این بازدیدها تازه یک میلیارد تومان اعتبار برای این پل اختصاص داده شد، افزود: این در حالی است که پیش‌ازاین اتفاق اگر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون به پیمانکار پل پرداخت می‌شد شاهد این اتفاق نبودیم.
صالحی نسب بیان داشت: عرشه این پل مشکلی ندارد و تنها خاک کنار پل دارای مشکل بوده که این امر هم به دلیل کم‌توجهی‌های بوده که صورت گرفته است.
 
تنها یک‌دهم خسارت‌های سیلاب به شهرداری پرداخت شده است
علی ماکنعلی عضو شورای شهر خرم‌آباد نیز در رابطه با بیان اینکه در جریان سیلاب ۸۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهری خرم‌آباد خسارت وارد شد، اظهار داشت: از مجموع این خسارت از سوی دولت ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تنها یک‌دهم خسارت‌های سیلاب پرداخت شده است، افزود: نتیجه این امر هم مشکل به وجود آمده برای پل کمالوند است که یک میلیارد تومان به آن خسارت وارد شده است.
عضو شورای شهر خرم‌آباد با اشاره به پایین بودن درآمدهای شهرداری خرم‌آباد، گفت: اگر روند اختصاص اعتبارات مانند پل کمالوند باشد ممکن است همین مشکل برای سایر پروژه‌های شهر هم رخ دهد.
 
شهرداری مجبور شد خطا کند و اجازه تردد روی پل کمالوند را بدهد
زهرا نظری عضو شورای شهر خرم‌آباد نیز با اشاره به عدم اختصاص اعتبارات سیلاب به شهرداری، گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهری آسیب وارد شده و این در حالی است که رقم ناچیزی از این اعتبار تخصیص یافته است.
وی با اشاره به مشکل به وجود آمده برای پل کمالوند خرم‌آباد بیان داشت: شهرداری تا کی می‌تواند این پل را بسته نگه دارد، مجبور است که خطایی انجام دهد و به خاطر شهروندان اجازه تردد را بر آن بدهد.
عضو شورای شهر خرم‌آباد بر ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های شهری خرم‌آباد تأکید کرد و گفت: چرا برای جاهای دیگر اعتبار هست و برای ما نیست؟

دیدگاه‌ها  

#1 دیار او برده 1399-09-16 20:29
توجه کنید اساتید شورای شهر همه رو مسئول این اتفاق می دونن به جز خودشون اصلا به نظر من مقصر اصلی بارونه که اومده پل رو خراب کرده سروران ارجمند یک بار سوار قطار بشید و از دورود به سمت اندیمشک برید ببینید پل های 100 ساله با امکانات محدود اون زمان چطور هنوز محکم و پا برجا سر جاشون هستن به والله مشکل اصلی این کشور اینه که کار افتاده دست افرادی که از حداقل شایستگی بر خوردار نیستن
نقل قول کردن
#2 امیر سعادتی 1399-09-16 21:29
به قول لری خودمون ینو فقط پرو کردنه.
هر آدم عادی هم از کنار پل بگذره میدونه خاک دستی ریختن و باعث ریزش میشه.مشکل اینکه معاونت عمرانی شهرداری تخصصی دراین باره نداره و.....
نقل قول کردن
#3 حسینی 1399-09-16 23:21
پل حاجی بااین همه قدمت ومحل عبورومرورمردم و ماشینها میباشه درضمن رودخانه ام اززیرش میگذره پس چراآخ نمیگه حداقل بریدازگذشتگان بیاموزید.باتشکر ازیافته
نقل قول کردن
#4 لرستان 1399-09-16 23:58
هر وقت اسم شورای شهر میاد اون طرح در خاطرم تداعی میشه که متخصص شون گفت زیرگذر گلدشت رو بازارچه کنیم تا خرم اباد از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل بشه
نقل قول کردن
#5 مهدی 1399-09-17 08:34
بدترین دوره شورای شهرو شاهد بودیم.
امیدوارم درس عبرتی شده باشه برای انتخاب های بعدیمون.
کدوم کارشون درست بوده؟؟!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا