یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت گفت: با تأمین مالی برای جذب و به‌کارگیری ۳۰ هزار نیروی انسانی جدید از سوی سازمان برنامه‌وبودجه، بخش عمده‌ای از نیازهای حوزه سلامت کشور رفع می‌شود.
به گزارش یافته، سید کامل تقوی نژاد افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های موردنظر در دو سال اخیر، رفع کمبودهای موجود و تأمین نیروی انسانی فعال بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی راه‌اندازی شده در کشور بوده است.
وی تصریح کرد: با تأمین مالی مجوز جذب ۳۰ هزار نیروی انسانی جدید که بخش عمده‌ای از آن‌ها در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های اورژانس شروع به کار خواهند کرد، می‌توان انتظار داشت که از «بارکاری» بسیار بالای کادر پرتلاش و خستگی‌ناپذیر دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدافعان سلامت کشور کاسته شود.
تقوی نژاد تأکید نمود: با به‌کارگیری این نیروها، تعداد افرادی که در ۲ سال اخیر جذب وزارت بهداشت می‌شوند به بیش از ۵۰ هزار نفر خواهد رسید که ان‌شاءالله شاهد تحول عظیم و تأثیرگذار در حوزه منابع دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواهیم بود.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت همچنین یادآور شد: دفترچه آزمون برای به‌کارگیری تعداد ۷ هزار نفر از محل مجوزهای قبلی در دی‌ماه سال جاری منتشر و آزمون استخدامی نیز در هفته آخر بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
جزئیات امتیازها و اولویت جذب نیروهای درگیر با کرونا در آزمون‌های استخدامی وزارت بهداشت
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت گفت: بر اساس پیشنهاد مشترک وزارت بهداشت و سازمان اداری و استخدامی و تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی کشور، برای مدافعان سلامت در آزمون‌های به‌کارگیری و استخدام دانشگاه‌های علوم پزشکی تا سقف ۲۰ امتیاز، در نظر گرفته می‌شود.
 
به گزارش شناسنامه قانون، جزییات امتیازات مدافعان سلامت به شرح زیر است:
 
۱- کارکنان قرارداد کار معین، کارگری، شرکتی، طرح پزشکان و پیراپزشکان و متعهدین خدمت که در راستای وظایف و مأموریت‌های محوله به‌صورت مستقیم در مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماری کووید ۱۹ در مراکز بهداشتی و درمانی زیرمجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، انستیتو پاستور و فوریت‌های پزشکی خدمت کرده‌اند، مشمول استفاده از امتیازهای این دستورالعمل می‌شوند.
۲- بازه زمانی محاسبه سوابق برای اعطای امتیازات این تصویب‌نامه از اول اسفندماه سال ۱۳۹۸ تا زمان اعلام خاتمه فراگیری بیماری کرونا از طریق ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است.
۳- به ازای هرماه فعالیت مستقیم کارکنان یادشده با بیماری کرونا در بازه زمانی تعیین‌شده، ۲ درصد امتیاز کل به امتیاز مکتسبه فرد در مرحله آزمون کتبی و حداکثر تا ۲۰ درصد امتیاز، در آزمون‌های به‌کارگیری و استخدام وزارت بهداشت و زیرمجموعه‌های آن افزوده خواهد شد؛ همچنین امتیاز فعالیت مستقیم پرسنل صرفاً برای یک مرحله تغییر نوع قرارداد (شرکتی به قراردادی و یا قراردادی به پیمانی) قابل احتساب است.
۴- به‌منظور اجرای دقیق مفاد این دستورالعمل در هر دانشگاه کمیته‌ای با مسئولیت رئیس دانشگاه، دبیری معاون توسعه مدیریت و منابع و عضویت مدیر حراست، مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه و نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشکیل می‌شود. یکی از برنامه‌های اصلی این کمیته، تعیین واحدهای بهداشتی و درمانی، فوریت‌های پزشکی و واحدهای زیرمجموعه دانشگاه است که در بازه زمانی فراگیری کرونا به‌عنوان واحد درگیر مستقیم شناخته می‌شوند؛ درصورتی‌که هر یک از واحدهای مذکور در بخشی از بازه زمانی، درگیر مستقیم بوده باشند، صرفاً زمان درگیری مستقیم برای آن واحد لحاظ خواهد شد.
همچنین، بررسی و تعیین افراد مشمول برای استفاده از امتیازات، بررسی و تائید مستندات مربوط به افراد مشمول دستورالعمل و تعیین سابقه خدمت آنان در واحدهای مزبور، تائید فرم مربوط به سابقه خدمت افراد مشمول بر اساس مستندات، بررسی گزارش‌های واصله به کمیته و رسیدگی به شکایات افراد متقاضی و بهره‌مندی از امتیازات از دیگر اهداف تشکیل این کمیته است.
 ۵- این امتیازها در آزمون پیش روی وزارت بهداشت برای مدافعان سلامت در نظر گرفته می‌شود.
گفتنی است، پیش‌ازاین، دفترچه آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی به‌جز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۹۹ منتشرشده و ثبت‌نام در آن به پایان رسیده است.

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1399-09-12 15:11
تمام استان‌های ایران در استخدام شرایط بومی رو
رعایت می‌کنند اما در لرستان وبخصوص خرم اباد
چیزی که معنا ندارد استخدام بومی واولویت بومی
هست.
در تهران هم که می‌رویم برای کار می‌گویند اولویت
با ساکنین تهران ومتولدین تهران است.
یافته عزیز عجیب استانی ست این لرستان.
نقل قول کردن
#2 علی 1399-09-12 23:15
باسلام آیا این استخدام شامل کادر پرستاری بصورت طرح که مدت یکسال با کرونا درگیری هستند شامل آنها میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا