یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه طرح کالاهای اساسی در پی تأکید رهبر معظم انقلاب به تصویب رسیده است گفت: مسئولانی که از اجرای این طرح استنکاف ورزند مشمول ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی قرار خواهند گرفت.
عباس گودرزی در گفت‌وگو با خانه ملت، در مورد اظهارنظر رئیس جمهور مبنی بر اینکه اگر مجلس قصد کمک به دولت را دارد، 67 لایحه ای که تقدیم کرده ایم را تصویب کند، گفت: مجلس بر اساس اولویت مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم طرح تامین کالاهای اساسی را در دستور کار قرار داده، چرا که عده ای از افراد با مشکلات اقتصادی جدی مواجه شده اند.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای تامین کالاهای اساسی ارز 4200 تومانی تخصیص داده شده، اما این کالاها با قیمت بسیار بالایی در بازار به فروش می رسند، تاکید کرد: اجرای طرح تامین کالاهای اساسی آزمونی برای دولت جهت گذر از این شرایط سخت اقتصادی و نقطه عطف تعامل مجلس و دولت خواهد بود.
گودرزی با بیان اینکه طرح الزام دولت به تأمین کالاهای اساسی امروز با هدف حمایت از اقشار کم درآمد جامعه در صحن به تصویب رسید، یادآور شد: دولت در این طرح مکلف شده است به منظور تأمین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارها به ویژه افراد کم برخوردار و نیازمند در 6ماهه دوم سال 99 بسته‌های حمایتی در قالب کارت اعتباری تهیه کرده و به صورت ماهانه مبالغی را برای هر فرد ایرانی واریز کند.
وی افزود: بر اساس این طرح پیش‌بینی شده که دولت باید برای 3 دهک پایین جامعه همچون افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و رزمندگان معسر هر نفر 120 هزار تومان و برای سایر افراد مبلغ 60 هزار تومان واریز کند. همچنین مقرر شده است برای تأمین منابع لازم برای اجرای این طرح 30 هزار میلیارد تومان از محل فروش و واگذاری املاک و سهام دولتی تأمین شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در مورد جرم‌انگاری که برای مسئولانی که از اجرای این طرح استنکاف ورزند صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: چنانچه مسئولان دستگاه‌های اجرایی از اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی استنکاف ورزند، مشمول مجازات ماده 576 قانون مجازات اسلامی قرار خواهند گرفت.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در این طرح دولت موظف شده است با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هماهنگی وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی ظرف مدت دو هفته آیین‌نامه اجرایی این مصوبه را تدوین کند، همچنین دستگاه‌های اجرایی باید بعد از اجرای این قانون باید گزارش عملکرد خود را هر دو ماه یک بار به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و کمیسیون اجتماعی اعلام کنند.


دیدگاه‌ها  

#1 بروجردی 1399-08-08 18:30
ماشاالله به این نماینده دلسوز
نقل قول کردن
#2 بیرانوند 1399-08-08 20:17
هعی هعی هعی....
امیدواریم با این مدیریت شاهکار اینها ، کارمان به صف کشیدن جلوی چادر کمکهای غذایی سازمان ملل نکشه.......
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا