یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بنا بر اعلام کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا محدودیت‌هایی کرونایی در لرستان تمدید شد.
به گزارش یافته، در پی ادامه روند وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در استان و در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری، با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تمامی محدودیت‌های مصوب در جلسه شنبه مورخ 19 مهرماه 99 به مدت یک هفته دیگر و تا پایان روز جمعه نهم آبان ماه 99 تمدید می‌گردد.
 
 محدودیت‌های ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا به شرح زیر تمدید شد:
 
۱- کلیه ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، مؤسسات دولتی و غیردولتی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و ... در سطح استان از روز دوشنبه مورخ 21 مهر 1399 لغایت روز یکشنبه مورخ 27 مهرماه 1399 با پنجاه‌درصد ظرفیت (حضور نیروها به‌صورت یک روز در میان) فعالیت داشته باشند.
 
۲-  مدت دو هفته از تاریخ ابلاغ مصوبه، آموزش در کلیه مدارس سطح استان به صورت غیرحضوری برگزار گردد. بدیهی است در مناطق روستایی نیز در مدت یادشده اصل بر آموزش غیرحضوری می‌باشد، مگر در مناطقی که از نظر دانشگاه علوم پزشکی مشکلی در تشکیل کلاس‌ها به‌صورت حضوری وجود نداشته باشد.
 
۳- اداره کل صمت با همکاری تعزیرات، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، بازرسی استانداری و ... نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان اقدام و در صورت عدم رعایت قوانین با متخلفان احتمالی برخورد قانونی به عمل آید.
 
۴- استفاده از ماسک برای کلیه افراد جامعه اعم از اصناف، کسبه، کارمندان دولتی و خصوصی، ارباب‌رجوع و ... اجباری بوده و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی طبق قوانین اعلامی از سوی ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
 
۵- با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در استان، کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به تعطیل نمودن مراکز تجمعی غیرضروری مانند باشگاه‌های ورزشی، هتل‌ها، مراکز اقامتی، اماکن متبرکه و... به مدت دو هفته اقدام و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی برخورد قانونی لازم صورت گیرد.
 
۶- دانشگاه علوم پزشکی با همکاری نیروی انتظامی، بسیج و ... نسبت به تشکیل گشت ارشاد سلامت جهت اطلاع‌رسانی و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان اقدام نمایند.
 
۷- برگزاری هرگونه مراسم تشییع و خاک‌سپاری مشتمل بر تجمع که با اعلام قبلی (درج در آگهی ترحیم و بنر) صورت پذیرد ممنوع بوده و خانواده‌ها ملزم به تشییع متوفی فقط با حضور اعضاء درجه‌یک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی می‌باشند.
 در این خصوص نیروی انتظامی برخورد قانونی لازم را با متخلفین به عمل خواهد آورد.
 
۸- برگزاری هرگونه مراسم جشن و یا عروسی (بعد از پایان ماه صفر) تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
 
بر این اساس همه محدودیت‌ها تا روز جمعه نهم آبان ماه تمدید می‌شود
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 عباس 1399-08-02 15:06
هیچ ضمانت اجرایی برای رعایت این دستورالعمل ها وجود نداره دیشب در کوچه مقابل منزل ما جشن عروسی با حضور مهمانان بسیار زیادی در جریان بود دوبار هم با پلیس 110 تماس گرفتم و خواهش کردم که برای حفظ سلامتی خود مهمانان و در ادامه سایر شهروندان از ادامه مراسم جلوگیری کنند ولی افسوس بی نتیجه بود و جشن تا نیمه شب ادامه داشت حالا هم خدا میدونه چند نفر از این مهمانان عروسی در روز های آینده بستری و یا خدای ناکرده فوت خواهند کرد. ایجاد محدودیت بدون ضمات اجرا و برخورد قانونی آب در هاون کوبیدنه
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1399-08-02 18:38
این ادارات روزای عادی هم نصف نیمه کار می کنند چه برسه به این محدودیتها .روز پنجشنبه من رفتم اداره ...علوی{میدان امام} گفتند پنجشنبه ها تعطیله روزهای دیگه که میری بعلت محدودیتهای خودجوش و سلیقه ایی بازم کارها به روزها و هفته های بعدی موکول میشه البته این بی نظمی ها فقط مختص اداره ...نیست بلکه همه ادارات اینطوری اند.مثلا ما دولت الکترونیک داریم اما بی فایده هنوزم مردم باید تو صف ها باشند.
نقل قول کردن
#3 سیدالموسوی 1399-08-03 12:49
مراسمات فاتحه خوانی در شهرها خلاصه شده است ولی متاسفانه در روستاها در برابر برگزار نکردن مراسمات عزاداری مقاومت میکنند وبااین کارپیش خودشان طوایف باهم بیعت میکنند....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا