یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه طرح مدیریت تعارض منافع به وضعیت مدیران دو تابعیتی می‌پردازد که منافع خود را نسبت به منافع عمومی ارجح می‌دانند تاکید کرد که تصویب این طرح می‌تواند زمینه‌ساز اصلاح دستگاه‌های اجرایی باشد.
به گزارش یافته، عباس گودرزی، با بیان اینکه طرح مدیریت تعارض منافع یکی از مهمترین طرح‌هایی بوده که در این دوره از مجلس در کمیسیون اجتماعی به تصویب است، گفت: با وجود اینکه طرح مدیریت تعارض منافع از اهمیت بسزایی برخوردار است، اما نماینده دولت اصرار داشت که آن را از دستورکار خارج کنیم و لایحه‌ای که در مسیر اعلام وصول است را در دستورکار قرار دهیم.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اعضای کمیسیون اجتماعی با توجه به اهمیت موضوع تعارض منافع و اینکه هنوز لایحه دولت اعلام وصول نشده است، طرح مدیریت تعارض منافع را در دستورکار قرار داده و کلیات آن را تصویب کردند.
 
طرح مدیریت تعارض منافع به وضعیت مدیران دو تابعیتی می‌پردازد
وی تصریح کرد: طرح مدیریت تعارض منافع به وضعیت مدیران دو تابعیتی می‌پردازد که گاه منافع خود را نسبت به منافع عمومی ارجح می‌دانند و مصالح کشور را فدای منافع شخصی می‌کنند.
 
نحوه حمایت مجلس از کارمندانی که تخلف دستگاه‌ها را به نهادهای نظارتی گزارش کنند
گودرزی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در این طرح لحاظ کردیم تضمین آینده شغلی کارمندانی است که تخلفات دستگاه‌ها را به نهادهای نظارتی گزارش دهند، به گونه‌ای که با آنها برخورد نشود یا اخراج نشوند و منافعشان به خطر نیفتد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: طرح مدیریت تعارض منافع می‌تواند زمینه‌ساز اصلاح دستگاه‌های اجرایی باشد و اگر قائل به این هستیم که باید با فساد مبارزه شود، لازم است با بستر ایجاد فساد مقابله کنیم.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، تاکید کرد: بی‌تردید یکی از مهمترین بسترهای توسعه فساد تعارض منافع است، چرا که فرد به منظور تامین منافع شخصی، منافع عمومی را از اولویت خارج کرده و تضییع می‌کند.


دیدگاه‌ها  

#1 بیرانوند 1399-07-27 22:35
خودمان را گول نزنیم.
سر خودمان را هم گرم نکنیم.
همین اکنون هم قوانینی برای مبارزه با فساد هست ولی کو اجرا؟!
اگر قانون ارتقای سلامت اداری را کسی اجرا کرد آنوقت قانون آقای گودرزی را اجرا می کنند!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا