یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده کوهدشت و رومِشکان در مجلس گفت: استفاده از پتانسیل سد سیمره، سرمایه‌گذاری در صنعت شیلات و اشتغال‌زایی را به همراه دارد.
به گزارش یافته، محمدرضا مبلغی، در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه گفت: همیشه از دیدار با مردم شهرم استقبال می‌کنم و خوشحال می‌شوم از اینکه که در این مردم بوده و مشکلات آن‌ها را پیگیری کنم.
وی با بیان اینکه اغلب پیگیر مطالبات عمومی مردم روستا هستم، افزود: مردم روستاهای حوزه کوهدشت و رومشگان از مشکلات جاده‌ای و راه‌های نامناسب روستایی رنج می‌برند، مسائل و مشکلات جاده‌های روستاها بسیار مشهود است هم جاده‌های اصلی و هم فرعی؛ از طریق وزارت جهاد و وزارت راه آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.
مبلغی با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی و آب کشاورزی منطقه، ادامه داد: حوزه بنده منطقه کشاورزی و دام‌پروری است که به دنبال این هستیم تا بتوان آب کشاورزان را به‌واسطه سد سیمره تامین کرد، اگر سدهای خاکی هم در این منطقه ایجاد شود، آب مناطق کشاورزی و زمین‌های کشاورزی تأمین می‌شود.
نماینده مردم کوهدشت و رومِشکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ها و کاستی‌های استان لرستان و حوزه انتخابیه خود، تاکید کرد: لرستان دارای آب فراوان و خاک حاصل خیزی است. متوسط کشت آبی در کشور 46 درصد و در لرستان 23 درصد است و در شهرستان‌های کوهدشت و رومشگان این میزان به 9 درصد می‌رسد؛ در تخصیص آب به مردم لرستان جفا شده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌ها در کوهدشت همچنان نیمه‌تمام مانده است، مطرح کرد: بسیاری از کارها انجام نشده است و آن‌ها را پیگیری می‌کنیم موضوع راه‌ها پیگیری می‌شود؛ بخشی از جاده کوهدشت به خرم‌آباد سال‌ها است که ناتمام مانده و هنوز تکمیل نشده است و در مطالبات قرار است تکمیل شود.
مبلغی با بیان اینکه ما به عنوان نماینده مردم وظیفه داریم که هر آنچه از دستمان بر آید انجام دهیم، ادامه داد: جاده رومشگان در حال تکمیل شدن بوده و جاده‌های روستایی در دستور کار است. در دورترین نقاط روستایی کوهدشت زیرساخت‌های جاده‌ها در حال انجام است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ایجاد اشتغال در منطقه با تقویت گاوداری‌ها، مطرح کرد: درصدد هستیم تا دام‌پروری منطقه را تقویت کرده و گاوداری چند هزار رأسی را در منطقه ایجاد کنیم.
وی پتانسیل و توانایی این دو شهرستان در تولید بالای آبزی‌پروری را با اهمیت دانست و خواستار شکوفایی این ظرفیت‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم و استفاده از سرمایه‌گذاران در این بخش شد.
مبلغی افزود: تولید آبزیان ضمن اینکه نیازی به سرمایه‌گذاری زیادی ندارد؛ در شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است. لرستان با وجود دارا بودن 11 درصد از آب‌های کشور، تشنه است؛ زیرا فقط کمتر از یک درصد از این نعمت خدادادی در استان لرستان استفاده می‌شود.
نماینده کوهدشت و رومِشکان در مجلس بابیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار با سرمایه‌گذاری در صنعت شیلات امکان‌پذیر است، تصریح کرد: با توجه به سد سیمره در منطقه ظرفیت بسیار بالایی در ایجاد اشتغال در زمینه آبزی‌پروری وجود دارد. موضوع شیلات را در آن منطقه پیگیری می‌کنیم در کنار رودخانه سیمره و سد سیمره ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد و اشتغال‌زایی در منطقه ایجاد می‌شود.



بسیاری از پروژه‌ها در کوهدشت همچنان نیمه‌تمام مانده است

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا