یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم دورود و ازنا و نماینده ناظر مجلس در شورای توسعه مدیریت و منابع انسانی گفت: با تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی قانون بومی گزینی در آزمون‌های استخدام رسمی به‌صورت شهرستانی اجرا می‌گردد.
به گزارش یافته، در جلسه مورخه ۲۲ مهرماه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی که به ریاست جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، حسین گودرزی عضو ناظر مجلس و دیگر اعضا برگزار شد، شاخص‌های اولویت بومی شهرستان تصویب شد.
حسین گودرزی در خصوص بررسی و اصلاح قانون بومی گزینی افزود: در جلسه امروز این شورا شاخص‌های قانون بومی گزینی مصوب 16 شهریورماه امسال مجلس تعیین و مقرر شد در آزمون متمرکز دستگاه‌های اجرایی امسال اعمال شود.
عضو کمسیون اجتماعی مجلس یازدهم بیان داشت: برابر اصلاح ماده 44 قانون خدمات کشوری مورخه ۱۶ شهریور 1399 مجلس، بومی گزینی «شهرستان» تعریف‌شده و برای افراد بومی دو معیار محل تولد یا سکونت حداقل ده سال مستمر یا متناوب در شهرستان تعیین‌شده است.
وی توضیح داد: در تعیین معیارهای اولویت‌بندی ۴۰ امتیاز به‌عنوان اولویت بومی شهرستانی لحاظ می‌شود و بر این اساس تقریباً همه سهمیه‌های استخدام به بومی شهرستان تعلق خواهد گرفت و از سویی چون قانون‌گذار اجرای قانون را زمان تصویب اعلام کرده است این قانون در آزمون جامع دولت در آبان ماه ملاک عمل خواهد بود.

قانون بومی گزینی در استخدام‌ها " شهرستانی" شد





توضحات تکمیلی در خصوص طرح اصلاح ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری/ بومی گزینی


طرح اصلاح ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری با هدف اولویت قائل شدن برای برای جذب داوطلبان بومی و تحقق عدالت استخدامی در تاریخ 7/11/1398 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و جهت بررسی به شورای محترم نگهبان ارسال شد. طرح مزبور در جلسه مورخ 23/11/1398 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به جهت ابهام در مفاهیم «بومی» و «کلان شهر» و همچنین اطلاق تبصره آن و مغایرت با بند (10) اصل (3) قانون اساسی به مجلس اعاده گردید.

تصویب طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری در شورای نگهبان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 16 شهریورماه 99 مجلس، گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح یک فوریتی اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی کرده و به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی در آن اعمال کردند.
ماده ۴۴ به شرح زیر اصلاح شد: در سطر آخر بعد از کلمه «متولد» عبارت «یا ساکن با سابقه حداقل ۱۰ سال سکونت در» اضافه شد.این طرح در مورد جذب داوطلبان بومی شهرستان‌ها است.

شاسان ذکر است طرح اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری؛ در جلسه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۶ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

ابلاغ قانون اصلاح ماده (۴۴) قانون مديريت خدمات كشوري
ماده‌واحده- به انتهاي ماده(۴۴) قانون مديريت خدمات كشوري مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدي، جمله ذيل اضافه مي‌شود:
«شوراي توسعه مديريت مكلف است براي جذب داوطلبان بومي شهرستاني به استثناي شهر تهران  و مراكز استان‌ها اولويت قائل شود.
منظور از بومي شهرستان، متولد يا ساكن با سابقه حداقل ده سال سكونت در همان شهرستان مي‌باشد.»
تبصره- اين قانون از تاريخ تصويب، لازم‌الاجراء است.
 قانون فوق مشتمل بر ماده‌واحده‌ و يك تبصره در جلسه علني روز يكشنبه مورخ شانزدهم شهريور‌ماه يكهزار و سيصد و نود و نه مجلس شوراي اسلامي تصويب شد و در تاريخ ۲۶/۶/۱۳۹۹ به تأييد شوراي نگهبان رسيد./محمدباقر قاليباف



دیدگاه‌ها  

#1 مهرداد 1399-07-22 17:20
مگه چند نفر می خواین بگیرین،لطفا از این کارا نکنین،90 درصد جوونای لرستان توی شهرهای دیگه دارن کار می کنن،حداقل برای اونا تنش ایجاد نکنین،این حرفا زمانی ارزش داره که شما بتونی کارخونه های بزرگ با جذب پرسنل زیاد ایجاد کنین که عملا غیر ممکنه و همچنان مدال فلاکت بار ترین استان بر سینه مان نقش بسته،کلا چند تا می خوان بگیرن که قانون بومی گذاشتین.
نقل قول کردن
#2 ناشناس 1399-07-22 19:15
سلام
نمیشد برا امسال بومی گزینی نباشه و این قانون از سال اینده اجرا بشه؟
نقل قول کردن
#3 علیرضا سلمانی 1399-07-22 19:25
واقعا الان ما باید چکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
خواهش میکنم حداقل آزمون رو به تعویق بندازین تا بتونیم ویرایش کنیم و منابع رو تغییر بدیم
نقل قول کردن
#4 شاهزاده 1399-07-22 19:30
بعد از یکسال خوندن و تلاش مداوم رسیدن به ارزومون رو محال کردید...ممنونیم
چندصد نفر توی شهرستان ما الان باید امتحان بدن برای سهمیه تک ظرفیتی...جالبه واقعا
نقل قول کردن
#5 نیما 1399-07-22 19:35
خیلیم عالی دستتون درد نکنه.خدا قوت.
نقل قول کردن
#6 سارا 1399-07-22 19:37
سلام
بومی استانی چند امتیازداره؟
نقل قول کردن
#7 ساغر 1399-07-22 19:59
سلام یعنی استانیا دیگه هیچ سهمیه ای ندارن؟
نقل قول کردن
#8 .... 1399-07-22 20:14
اون دنیا جواب این بی عدالتی رو خواهید داد به زودی
نقل قول کردن
#9 اسماعیل نظامی 1399-07-22 20:28
باسلام بنده حدود7ماه منابع رو تهیه کردم باکلی هزینه گزاف ازخرج زن وزندگیم زدم بااین شرایط بداقتصادی واوایل زندگی باکلی امید شروع کردم به درس خوندن وسرکاری چیزی نرفتم بااین بومی گزینی که ازقبل هیچ پیش زمینه ای دراین مورد نبود الان مجبور به انتخاب یک شغل دیگه باید باشم اونم بااین وقت کم و تهیه ی منابع پرهزینه ی دیگرخواهشا درمورد این تصمیم تجدید نظرفرمایید .توروخدا
نقل قول کردن
#10 محمد 1399-07-22 20:31
پس اون داوطلبایی ک شهرشون نمی خواد باید چکار کنن؟ این چکاری هست ک دارید با اینده جوونا می کنید؟ ب خدا ظلمه
نقل قول کردن
#11 مارال 1399-07-22 20:35
آزمون رو به تعویق بندازید
نقل قول کردن
#12 شقایق 1399-07-22 20:36
شهرستان تهران شرایط بومی داره؟؟
نقل قول کردن
#13 بینام 1399-07-22 20:48
فقط سپاس!!!!!!!حرفی ندارم واقعا!!!!!
نقل قول کردن
#14 مریم حسینی 1399-07-22 20:58
خدا لعنتتون کنه که خودتون نمی دونین با این تصمیماتتون چطور زندگی و عمر و جوونی ما رو حرام‌می کنین
نقل قول کردن
#15 مریم 1399-07-22 20:58
۴۰ امتیاز ینی چند نمره ؟

همون ۱/۴؟؟
نقل قول کردن
#16 زهرا 1399-07-22 21:00
امتیاز بومی استان حذف شده ؟
نقل قول کردن
#17 یاس 1399-07-22 21:01
سلام این چه حرفیه بومی 40 امتیاز خیلی مسخره هیت قانونتون
نقل قول کردن
#18 فاطمه 1399-07-22 21:18
نمیدونم واقعا این مسئولین چقد بی فکرند که دو هفته مونده به آزمون هنوز تکلیف ما معلوم نیست ....فقط منت میذارن که فرصت ویرایش ام میذاریم
نقل قول کردن
#19 ماهی 1399-07-22 21:23
یکی بهم بگه ۴۰ امتیاز ینی چن نمره!!!خواهش میکنم
نقل قول کردن
#20 رضا 1399-07-22 21:38
اصلشم همینه من ک بومی شهرم هستم نرم سرکار بعد یکی با اشنا بازی از شهر دیگه بیاد اینجا
نقل قول کردن
#21 زهرا 1399-07-22 21:38
...چهل امتیاز برای بومی!!؟؟مگه ما چ گناهی کردیم رشتمون رو شهرمون نمیخاد...جواب این حق کشی بمونه برا قیامت
نقل قول کردن
#22 فلاکت بیشتر 1399-07-22 21:53
تبعیض و نژادپرستی محض برای شهرهای کمتر توسعه یافته و بدبخت.......... هیچ وقت آمار و شرایط دولتی و خصوصی شهرستانهای لرستان قابل رقابت نیستندبا استانهای پولدارو پیشرفته وکلانشهرها.جمعی ت انبوه لرستان دوباره به کارگری درکلانشهرهامشغو ل می شوند.چون نه تقسیم بودجه عادلانه است و توزیع ثروت.
نقل قول کردن
#23 سارا 1399-07-22 22:06
توروخدا بومی رو لغو کنید.بابا سالهاست بیکاریم درس خوندیم زرنگ بودیم مگه گناه ما چیه.منطقه محروم چقدر تا کی بدبختی بکشیم!؟چرا دلخوشیهارو دونه دونه ازمون میگیرین.رقابت علمی برای انتخاب فرد شایسته بین همه کشور.تورو قرآن کم اذیتمون کنید.من دیگه فرصت ندارم کار نیست .هزینه کردیم.جوونیمون رفت. شمارو به هرکی می پرستید لغو کنید بومی گزینی رو برای همیشه...
نقل قول کردن
#24 زهرا 1399-07-22 22:06
به نقل از رضا:
اصلشم همینه من ک بومی شهرم هستم نرم سرکار بعد یکی با اشنا بازی از شهر دیگه بیاد اینجا

شما بیشتر بخون که از شهر دیکه نیان تو شهرت
نقل قول کردن
#25 سارا 1399-07-22 22:09
بومی رو لغو کنید. یه دلخوشی به ما جوونا بدین.گناه ما چیه شهرمون رشته ما رو نمیخواد. به خدا انصاف نیست.تازه رقابت بیشتر باشه بهتره. هزینه کردیم تازه میگین بومی هست!!!! خسته ایم دیگه :cry:
نقل قول کردن
#26 M.p 1399-07-22 22:26
سلام نمیشد بومی استان میشد هر کسی تو شهرا و استان خودش بر اساس لیاقت و سطح علمیش انتخاب بشه؟واقعا این خیلی ناعادلانه اس خیلی از شهر و استانا نیرو جذب نمیکنن تو شهر ما نیرو نمیگیره اما نیزوی بازنشسته رو دوباره جذب میکنن این واقعا انصاف نیست
نقل قول کردن
#27 شادی 1399-07-22 22:32
شما نابود کردین آینده یک عده جوان رو تلاش بی وقفه داشتند و عده ای رو با امتیاز خیلی به دور از عدالت با علم و سواد خیلی کمتر وارد سیستم آموزش و پرورش میکنید و یک نظام فروپاشیده تحویل جامعه میدید
نقل قول کردن
#28 مریم 1399-07-22 22:38
چرا هیچ کس به فکر جوونا نیست.دقیقه نود تصمیم میگیرین که بومی اعمال شه درصورتی که خیلیا شهرای غیربومی رو انتخاب کردند و الان سردر گم هستند.حداقل آزمون رو عقب بندازین
نقل قول کردن
#29 Mehdi 1399-07-22 22:40
بیشتر شهرستانها حتی نیرو برنمیدارن ، من تک ظرفیتی که شهرستانم نیرو برنمداره چکار کنم باید ؟
نقل قول کردن
#30 خاطره 1399-07-22 22:45
به نقل از زهرا:
...چهل امتیاز برای بومی!!؟؟مگه ما چ گناهی کردیم رشتمون رو شهرمون نمیخاد...جواب این حق کشی بمونه برا قیامت

تو قیامت اونقد مسئله هست که وقتی برا رسیدگی به بومی گزینی نمیشه
نقل قول کردن
#31 کامران 1399-07-22 22:45
حداقل واسه تک ظرفیت ها بومی گزینی لحاظ نمی کردی توی استان ما بعد ۵ سال رشته من یک نفر میخواست حالا اونم شده بومی خدا ازتون نگذره با این تصمیمتون آخه چرا اینجوری جوانان این ملتو نا امید میکنی. اقتصادتون وضعش خوبه اینجوی بار رو دوشمون سخت میکنی
نقل قول کردن
#32 کرج 1399-07-22 22:46
ممنونم بابت تصویب بومی گزینی
نقل قول کردن
#33 علی 1399-07-22 22:51
خدا خیرتون بده واقعا حق بومی ها رو بهشون برگردوندین خدا خیرتون بده
نقل قول کردن
#34 رضا عسگری 1399-07-22 23:01
بومی گزینی شهرستان ها جلو خروج و انتقال نیروی انسانی غیر بومی را خواهد گرفت و همچنین عدالت واقعی برای مناطق محروم را رقم خواهد زد ،حق انتخاب بومی شهر محل تولد و سکونت یک عدالت واقعی است
نقل قول کردن
#35 امید 1399-07-22 23:10
تشکر تشکر
نقل قول کردن
#36 هرکی 1399-07-22 23:27
حداقل بومی رو واسه فرزندان و همسران نیروهای مسلح حذف نمیکردید. آخه این چه بی عدالتی من مجبورم تو به شهر زندگی کنم ولی ار شرایط بومبش برخوردار نباشم
نقل قول کردن
#37 تحصیلکرده بیکار 1399-07-22 23:50
قیامت باید جواب ما جوونارو بدین..
خدا از حق الناس نمیگذره با این قانوناتون...
بعدم نه شهر و نه مرکز استان من پذیرش نداره پ اینهمه درس خوندم چی بشه
نقل قول کردن
#38 زهرا 1399-07-22 23:57
هیچکی پاسخگو نیس؟؟
ی ساله منتظر آزمون هستیم اونوقت چهل امتیاز ب بومی شهرستان تعلق نمیگیره تکلیف ما چی میشه
نقل قول کردن
#39 مرضیه 1399-07-22 23:58
چهل امتیاز ینی چی یکی توضیح بده
نقل قول کردن
#40 افسانه 1399-07-23 00:02
دستتون درد نکنه واقعا بومی گزینی حق شهرستان هاست، دلیل نمیشه چون یه عده به فکر کودکان شهر ما نیستن که از کمبود معلم در کلاس های ۴۰ یا ۵۰ نفره درس میخونن رنج بکشن ، بومی گزینی جلوی مهاجرت انبوه را میگیره دستتون درد نکنه خدا خیرتون بده بهترین تصمیم گرفتید
نقل قول کردن
#41 مینا 1399-07-23 00:03
به نقل از زهرا:
به نقل از رضا:
اصلشم همینه من ک بومی شهرم هستم نرم سرکار بعد یکی با اشنا بازی از شهر دیگه بیاد اینجا

شما بیشتر بخون که از شهر دیکه نیان تو شهرت

آشنا بازی نیس بیشتر بخون این بی انصافیه بخاطر اینک شهر شما پذیرش داره شما با نمره کمتر قبول شی ما بیکار باشیم
نقل قول کردن
#42 افسانه 1399-07-23 00:04
ممنون ازتون بابت این کار خدا خیرتون بده
نقل قول کردن
#43 محدثه 1399-07-23 00:04
به نقل از رضا عسگری:
بومی گزینی شهرستان ها جلو خروج و انتقال نیروی انسانی غیر بومی را خواهد گرفت و همچنین عدالت واقعی برای مناطق محروم را رقم خواهد زد ،حق انتخاب بومی شهر محل تولد و سکونت یک عدالت واقعی است

بومی گزینی استان بله اما شهرستان ن
نقل قول کردن
#44 ماهرخ 1399-07-23 00:08
یکی بگه این قضیه چهل امتیاز چیه همون ۱/۴ یا بیشتر؟
نقل قول کردن
#45 باقری 1399-07-23 00:27
پارسال نفر دوم بومی بودم با کمتر از یک نمره فاصله ، غیر بومی رو برداشتن . امسال شهرم بر نمی داره غیر بومی رو زدم. پارسال بعد از ۱۵ سال انتظار شهرم یه نفر در رشته م میخواست . تورو خدا اینقد ظلم نکنین من دو سه ساله هر سال قبول میشم ولی با تغییر قانون بومی میمونم. خدا رو خوش نمیاد اینقد ظلم در حق آدم بکنین
نقل قول کردن
#46 زینب 1399-07-23 00:44
حلالتون نمیکنم با بارداری سخت چند ماهه دارم میخونم که کمک خرج شوهر کارگرم باشم ولی زدین تمام تلاشمونو نابود کردین
اوج بی عدالتیه
نقل قول کردن
#47 حسینی 1399-07-23 00:59
تکایف ما که ازدواج کردیم شهر غیر از محل تولدمون و هنوز ۱۰سال نشده که اینجاییم چی‌میشه؟ آخه ۱۰‌سال چه خبره، یا محدودیت سال رو حذف کنید یا بومی رو از سال دیگه بزارید که قبلش بدونن نه ۲هفته قبل آزمون اعلام کنید،این همه زحمت کشیدیم
نقل قول کردن
#48 حسینی 1399-07-23 01:03
تکلیف ما که ازدواج کردیم و رفتیم شهر دیگه غیر از محل تولدمون بخاطر محل زندگی همسرمون چی‌میشه؟۱۰سال چه خبره یا محدودیت سال سکونت رو بردارید یا اعمال نکنید آخه ۲هفته قبل امتحان درسته بگید فقط بومی گزینی شهرستانیه؟ این همه هزینه و زحمت کشیدیم آخرش هیچی؟؟؟
نقل قول کردن
#49 حامدch 1399-07-23 01:06
فقط میتونم بگم متاسفم
واقعاً جوونا رو نابود کردین :cry:
نقل قول کردن
#50 حامدch 1399-07-23 01:11
بومی ها از این به بعد برن بخوابن
نخونده۴۰تا جلو هستن
مرسی به این هوش و ذکاوت
ممنون از این برنامه ریزی و عدالت
خوشبحال کسایی که تو شهری زاییده شدن
که نیرو زیاد میخاد
بقیم باید برن بمیرن
خب یه راهی برای پس گرفتن پول هم بذارید
وسط برنامه ریزی هاتون
شاید یکی دیگه نخواد تو این امتحان
لعنتی شرکت کنه
نقل قول کردن
#51 نسترن خرخون 1399-07-23 01:11
آخه ۴۰ امتیاز یعنی چه دقیقا
نقل قول کردن
#52 جانا 1399-07-23 01:14
مهلت ویرایش انتخاب رشته محل کی هستش؟
#سازمان #سنجش همه شون خوابن
نقل قول کردن
#53 فاطمه 1399-07-23 01:33
آزمون رو به تعویق بندازین
نقل قول کردن
#54 قهرمان 1399-07-23 01:41
بجای اینکه هم بومی شهرستان لحاظ کنن و هم بومی استان .تو هر شهرستان در هر رشته حداقل فارغ التحصیلی ۱۰۰نفر داره اگر شهرستان یک نفر هم نمی خواد ایا این عدالت که بیکار بمونده دست رو دست بزاره به جای اینکه سطح علمیو به برن بالا کندش زدن
نقل قول کردن
#55 مژ 1399-07-23 02:41
ببینید گناه شما از اول این بود که اعلام نکردید
تو این اوضاع بد اقتصادی حفقط همین شما کم بودید من که از حقم نمیگذرم
نقل قول کردن
#56 شکرالله 1399-07-23 05:11
مگه سالهاست علوم پزشکی همین کار رو نمیکنه اواویت روبه بومی شهرستان میده. اصلش هم همینه حق من بومی شهرستانه که برم سرکارچطورمیشه منی که با امکانات بسیار کم دریک منطقه بسیار محروم درس خوندم وبا شرایط بسیار سخت الان بیام با یک عده ای که اصلا با من از لحاظ شرایط آموزشی‌؛ شرایط زندگی؛ امکانات رفاهی؛ قابل مقایسه نیستند رقابت کنم اگر می خواهید شرایط بومی شهرستان برداشته بشه عدالت آموزشی وشرایط رفاهی برای همه افراد باید یکسان باشه وعملا طبقه اجتماعی برداشته بشه بعد این شرایط بومی شهرستان رو هم بردارند حداقل احساسی فکر نکنید دوستان این که من بومی شهرستان باید درس بخوانم جایی هیچ بحثی نیست ولی این که شرایط رقابت یکسان باشه جایی ایراد داره. زنده باد بومی شهرستان وزندباد کسانی که درپی عدالت هستند
نقل قول کردن
#57 بابک 1399-07-23 06:49
خدا لعنتتون کنه. بومی گزینی دیگه چیه‌؟ همه شهرستانیا توی مراکز استانا زندگی میکنن بعد سهمیه شهرستانشونم داشته باشن؟
نقل قول کردن
#58 مهسا 1399-07-23 06:59
کاشکی این موضوع رو از قبل پیگیری می کردین و بعد دفترچه رو می دادین نه اینکه اول صحبتی از بومی گزینی نباشه و من خودم بشخصه با مشکلات فراوان ا زندگی و بچه همه گذشتم و همه وقتم گذاشتم برای خوندن، حالا که نزدیک آزمون باشه همچین قانونی رو تصویب کنید. لااقل کاشکی مثل چند سال پیش ضریب داشت که اولا بومیها در اولویت بودن ثانیا بر اساس لیاقت و شایستگی افراد استخدام می شدن نه حالا که یک بومی درس نخونه یه راحتی قبول بشه. کاشکی یکم به شایستگی و توانایی‌های جوانانمون اهمیت می دادین که بعد اکثر نخبه ها مجبور نشن از ایران برن و یا علی رغم استعدادی که دارن تا آخر عمر بیکار بمونن و به کارهایی که واقعا شایستشون نیست روی بیارن
و متاسفانه کسایی که هیچ زحمتی نکشیدن و هیچ علم و دانشی ندارن راحت برن سرکار.
نقل قول کردن
#59 فاطیما 1399-07-23 07:01
دیگه هیچ امیدی ندارم با امتیاز 40 برا بومی ... پس عدالت کجاست...
نقل قول کردن
#60 تعویق 1399-07-23 07:16
رشته ما رو شهرستان بر نمی داره خواهشا آزمون به تعویق بیفتد
نقل قول کردن
#61 نباشید 1399-07-23 07:42
من نمیدونم اونی که داره این تصمیمات رو میگیره فقط میگن امسال بومی کنیم ببینیم چی میشه؟ بزاریم رو چهل درصد ببینیم چی میشه؟ یه عده که زندگیشون فدای این تصمیم شما میشه چی؟ یه عده زیاد، اونایی که الان شهرشون یه نفر پذیرش داره و میگن بومی خوبه، فکر آزمون بعدی هم هستن؟ یا فک میکنی اون یه نفر شمایی؟ اگه همه شهرها پذیرش داشت حق با شما بود ولی حداقل استانی باشه که طرف چند تا گزینه داشته باشه برا انتخاب، شما عملا دارین با این تصمیم کیفیت نیروی انسانی اداره ها رو میارین پایین، رقابت رو بر میدارین، یه نفر با ضریب هوشی بالا تو شهر بغل دستی باید راننده آژانس باشه و یه نفر فقط با یه مدرک از دانشگاه چلغوز آباد بره فردا بشه ریس فلان قسمت؟ این عدالت شماست؟ قانوناتونم مث پرایداتون قدیمیش بهتره، باید تاسف خورد به حال خودمون، یه کتاب هست اسمشو بالا نوشتم نمی‌خواد همشو بخونید فقط از رو عنوانش سه دور بخونید شاید مشکلات ما حل شد.
نقل قول کردن
#62 م.ف 1399-07-23 07:57
عالیع
نقل قول کردن
#63 مریم حسینی 1399-07-23 08:23
واقعا فکر خوبی بود بومی گزینی.دستشون درد نکنه.فقط باید حداقل آزمون رو تعویق بندازن .که بیچاره ها زحمت کشیدن هزینه کردن.حداقل زحماتشون بر باد نره
نقل قول کردن
#64 سجاد 1399-07-23 08:25
به نقل از رضا عسگری:
بومی گزینی شهرستان ها جلو خروج و انتقال نیروی انسانی غیر بومی را خواهد گرفت و همچنین عدالت واقعی برای مناطق محروم را رقم خواهد زد ،حق انتخاب بومی شهر محل تولد و سکونت یک عدالت واقعی است

عدالت واقعی زمانی هست که برای همه یکسان اجرا بشه ماهم منطقه محرومیم یک سال درس خوندیم الان شهرمون نمیگیره
متاسفم برای این دیدگاه تون درباره عدالت
نقل قول کردن
#65 پروانه 1399-07-23 08:41
بومی یک شهر اگه سطح علمی و توانایی کافی داشته باشه تو ی رقابت سالم خودش میاد بالا...نیازی به این همه امتیاز نیست و این وسط فقط ی عالمه جوونی میمونن ک وقتشون و انرژیشون هرروز بیشتر ب باد میره و هر چی میدون فقط تهش سرابه
نقل قول کردن
#66 پروانه 1399-07-23 08:44
به نقل از ماهی:
یکی بهم بگه ۴۰ امتیاز ینی چن نمره!!!خواهش میکنم

عزیزم یعنی کتاباتو جمع کن بذار تو کمدت بومی سواد خوندن نوشتنم که نداشته باشه همونو میگیرن
نقل قول کردن
#67 ناشناس 1399-07-23 09:16
خاک بر سر اون قانون گذاری که شهرستان مرکز استان رو بومی حساب نکرده ....خداوند کاری کنه روز خوش نبینید همونطور که روزگار ما رو سیاه کردید ...خدا تقاص بگیره ازتون ....رسواییتونو ببینم به حق امام زمان . ادمین نامردی اگه منتشر نکنی .
نقل قول کردن
#68 ناشناس 1399-07-23 09:18
به نقل از رضا:
اصلشم همینه من ک بومی شهرم هستم نرم سرکار بعد یکی با اشنا بازی از شهر دیگه بیاد اینجا

خو انسان حالا من مرکز استان چرا نباید امتیاز داشته باشم بیکار شهر دیگه بیکاریش رنگینتره .
نقل قول کردن
#69 ناشناس 1399-07-23 09:19
به نقل از ....:
اون دنیا جواب این بی عدالتی رو خواهید داد به زودی

چرا اون دنیا از خدا بخواهتو همین دنیا رسوا بشن
نقل قول کردن
#70 ناشناس 1399-07-23 09:27
تقصیر ما چیه که شهرستان ما رشته مونو نمی‌خواد !؟ بعد من بشینم هر چقدرم بخونم اون بومی شهرستان امتحان نداده ۴۰ نمره از من جلوئه!!
نقل قول کردن
#71 مهسا 1399-07-23 09:34
اصلا عادلانه نیس، تا دیروز بر اساس سطح علمی بود الان این مهمه کجا به دنیا اومدیم؟؟!!!! خب چه جواب بدن چه نه قبولن که،چون اولا غیر بومیا میرن کنار دوما مگه چند نفر رقیب دارن؟!!!!
نقل قول کردن
#72 زهرا 1399-07-23 09:41
به نقل از خاطره:
به نقل از زهرا:
...چهل امتیاز برای بومی!!؟؟مگه ما چ گناهی کردیم رشتمون رو شهرمون نمیخاد...جواب این حق کشی بمونه برا قیامت

تو قیامت اونقد مسئله هست که وقتی برا رسیدگی به بومی گزینی نمیشه

اینم یکی از مسائلی هست که بهش میگن حق الناس و رسیدگی میشه
نقل قول کردن
#73 امین 1399-07-23 10:03
خدا خیرتون بده.ممنونم ازتون
نقل قول کردن
#74 قهرمان 1399-07-23 10:05
دولت بوجه نداره سیاست کاریشونه می خوان ظرفیت ها خالی بشه مجبور دست به دامن تبعیض و ناعدالتی بشه وگرنه هر ادمی می دونه با این کار نصفشون نم تونن شرکت کنن
نقل قول کردن
#75 Armin 1399-07-23 10:09
موقع ثبت نام این شرط بومی بودن میذاشتید،بعد 10روز ثبت نام قانون عوض کردید! یعنی باید با زمین و زمان رقابت کنم برای ۱نفر استخدامی بخشداری چگنی! خب از اول چرا نگفتید؟ فقط بلدید ۶۱۵۰۰ از هر نفر بگیرید و درآمدزایی برای دولت کنید! ۵۶۰هزار نفر تو این آزمون ثبت نام کردن فکر کنم۳۴ میلیارد گیر دولت اومد!
نقل قول کردن
#76 سیدمجید 1399-07-23 10:11
سلام من الان ۶ ماهه دارم میخونم،گناه من چیه که شهرم رشته منو نمیخاد.لطفا براساس دفترچه ای که منتشر کردین عمل کنید.
نقل قول کردن
#77 م 1399-07-23 11:51
پارسال من شهر خودم با یک نمره اختلاف غیر بومی پذیرفته شد امسال هم شهر خودم پذیرش نداره. حالا تکلیف من چیه. 40 امتیاز رو که امسال اعمال میکنین پارسال هم لا اقل یک امتیاز اعمال میکردین . بی عدالتی تا کجا. بخدا تحمل نداریم تمومش کنین
نقل قول کردن
#78 زهرا 1399-07-23 12:01
واقعا ظلمه . ما ثبت نام کردیم بعدش شرط رو عوض کردید.این خلف وعدست .عاقبتی هم درکاره انشالله.نه تنها جوون کار بدست نمیاره بلکه ایمان جوون رو هم با این پیمان شکنی ها میگیرید.
حدقل باید تعویق بندازید تا هرکسی شاید چاره کنه به حال خودش.
متاسفم
نقل قول کردن
#79 خانم 1399-07-23 14:03
به نقل از کرج:
ممنونم بابت تصویب بومی گزینی

به نقل از کرج:
ممنونم بابت تصویب بومی گزینی

به نقل از کرج:
ممنونم بابت تصویب بومی گزینی

بایدمبه نقل از کرج:
ممنونم بابت تصویب بومی گزینی

ممنون باشین چون کرج هستین و درس اگه میخوندین ترسی نداشتین که شهرستانیا بیان ازتون بزنن جلو
کمااینکه زدن جلو
نقل قول کردن
#80 خانم 1399-07-23 14:04
معاویه هم همچین قانونی نداشت
خدا لعنتتون بکنه که با دوتا لیسانس بخاطر ی عده یزید صفت خونه نشین شدم
نقل قول کردن
#81 Atefeh 1399-07-23 14:07
وقتی که بعضی از استانا حتی یه نفرم پذیرش نداره ،چطوری بومی شهرستانو لحاظ میکنین؟!!پس کسایی که تو استانا درس خوندن از لحاظ سطح علمیم درسطح خیلی بالایین اونا چیکار کنن؟اونا همینطوری بیکار بمونن،این اسمش عدالته آیا؟!!!
نقل قول کردن
#82 احسان 1399-07-23 14:57
واقعا نمایندگان خرم اباد نشون دادن که هیچ کاری برای شهر خرم اباد نمیتونن بکنن. ی نگاه به دفترچه بکنید اصلا خرم اباد نیرو نمیخواد.

.با این قانون بومی هم هیچ جا دیگه هم نمیتونیم استخدام بشیم. اقای محمودوند فقط بلدی بری مجلس داد بی داد بی حاصل بکنی؟؟اقای ویسکرمی فقط بلدی کلاس اخلاق اسلامی بزاری؟؟
نقل قول کردن
#83 میثم 1399-07-23 15:20
آقای به اصطلاح قانونگذاز که بعیدمیدونم توعمرت آزمون استخدامی داده باشی....این حرف دزصورتی درسته که تمام شهرستان ها تمام رشته ها را بخوان....آخه گناه بنده خدایی که شهرستانش نیرو نمخواد که مراکزاستان همشون نیرونمخوان باکیه....قیامتی درکارهست...
نقل قول کردن
#84 مریم 1399-07-23 16:00
الان پنج ماه دارم درس میخونم با شهرستان غیر بومی خودم پنج دقیقه هم فاصله ندارم الان چهل امتیاز همینجوری به اونا میدید
نقل قول کردن
#85 مریم 1399-07-23 17:37
تا میتوانید خون در جگر ما بکنید فردا که گیر کردید نگید ملت شجاع ملت غیرتمند وقتی شما به ما سخت می گیرید
بومی گزینی باعث خواهد شد هر کی به فکر خودش باعث گسستگی باعث تفرقه باعث حسادت باعث فتنه باعث بی تفاوتی نسبت به دیگر مناطق در مواقع سخت
نقل قول کردن
#86 سوگند 1399-07-23 18:16
لطفا ازمون رو عقب بندازید زمانش خیلی کمه با اینهمه منابع از طرفی با این اوضاع کرونا عاقلانه نیست اونهمه جمعیت اسیب ببینن
نقل قول کردن
#87 Baran 1399-07-23 22:22
سلام...این قانون حق خیلیا رو ضایع میکنه...
لطفا رسیدگی کنید ... حداقل بومی رو استانی کنید اینجوری عدالت هم برقراره... با تشکر
نقل قول کردن
#88 محمد 1399-07-23 23:46
به نقل از کرج:
ممنونم بابت تصویب بومی گزینی

شما که امسال تشکر می کنی، ببینم سال دیگه هم تشکر می کنی یا نه
نقل قول کردن
#89 حامدch 1399-07-24 10:44
به نقل از احسان:
واقعا نمایندگان خرم اباد نشون دادن که هیچ کاری برای شهر خرم اباد نمیتونن بکنن. ی نگاه به دفترچه بکنید اصلا خرم اباد نیرو نمیخواد.

.با این قانون بومی هم هیچ جا دیگه هم نمیتونیم استخدام بشیم. اقای محمودوند فقط بلدی بری مجلس داد بی داد بی حاصل بکنی؟؟اقای ویسکرمی فقط بلدی کلاس اخلاق اسلامی بزاری؟؟

بچه های خرم آباد چندین ساله حق بچه های سراسر
استان رو ضایع میکنن، الان همین شهر دورود بیشتر
کارمندای اداراتش خرم آبادی هستن، انصاف نیست
بچه های تحصیل کرده دورودی با مدرک کارشناسی
و کارشناسی ارشد آواره این شهر و اون شهر باشن
بعد بچه های خرم آباد با پارتی بازی بیان توی ادارات
دورود، من به نوبه خودم کاملاً موافق بومی گزینی
شهرستانی هستم
نقل قول کردن
#90 زهرا 1399-07-24 12:00
تکلیف افرادی که شهر ومرکز استانشون نیرو نمیگیره چی میشه سه سال هست در شهر من در هیچ رشته ای هیچ نیروی گرفته نشده این بومی گزینی نهایت بی عدالتی است .گناه ما چی هست که شهر ما از بازنشسته ها استفاده دوباره میکنه ودر خواست نیرو نمیده
نقل قول کردن
#91 زهرا 1399-07-24 12:27
به نقل از شکرالله:
مگه سالهاست علوم پزشکی همین کار رو نمیکنه اواویت روبه بومی شهرستان میده. اصلش هم همینه حق من بومی شهرستانه که برم سرکارچطورمیشه منی که با امکانات بسیار کم دریک منطقه بسیار محروم درس خوندم وبا شرایط بسیار سخت الان بیام با یک عده ای که اصلا با من از لحاظ شرایط آموزشی‌؛ شرایط زندگی؛ امکانات رفاهی؛ قابل مقایسه نیستند رقابت کنم اگر می خواهید شرایط بومی شهرستان برداشته بشه عدالت آموزشی وشرایط رفاهی برای همه افراد باید یکسان باشه وعملا طبقه اجتماعی برداشته بشه بعد این شرایط بومی شهرستان رو هم بردارند حداقل احساسی فکر نکنید دوستان این که من بومی شهرستان باید درس بخوانم جایی هیچ بحثی نیست ولی این که شرایط رقابت یکسان باشه جایی ایراد داره. زنده باد بومی شهرستان وزندباد کسانی که درپی عدالت هستند

ولی چهل امتیاز نمیده اولویت میده علوم پزشکی به کادر درمان کرونا که با جون خود بازی میکنن ۲۰ امتیاز داده.
نقل قول کردن
#92 ناهید 1399-07-24 12:40
خدا لعنتتون کنه اول جیبتونو پر میکنید بعد طرحی ارائه میدین به ضرر جوونا
نقل قول کردن
#93 مریم 1399-07-24 19:46
این چه قانونی که تصویب کردید دو نفر بجای هزار تحصیل کرده بیکار تصمیم می گیرید .حداقل استانیش میکردید .یا مدت تعهد بیشتر می کردید .ت
نقل قول کردن
#94 امیر 1399-07-24 20:01
به نقل از شقایق:
شهرستان تهران شرایط بومی داره؟؟

نه، تهران و مراکز استان ها غیر بومی هستن
نقل قول کردن
#95 مریم 1399-07-24 20:12
مطمئن باشید حرام است این ۴۰ امتیاز روزگار ما را سیاه کردی با دو تا بچه گرسنه شوهر کارگر یک ساله درس خوندم به بچه ها امید دادم نا امیدمان کردید خدا از آن کسی که پافشاری کرد این قانون تصویب کرد نگدره بچه هاش به فلاکت بیافتند .تمام نماینده بی عرضه تابع نماینده سیستان وبلوجستاندشدند. با این اوضاع بد مملکت شما ها نشستید زخم مردم شکافتید.شما ها نماینده ما نیستید به فکر بیت المال باشید که بیشتر از آن بقاپید جای تعجب است تو این اوضاع قمر در عقرب ملت گرسنه شکم گرسنه قانون بیکاری قانون .اعتیاد قانون
نقل قول کردن
#96 ابوذر 1399-07-25 02:35
اهای مسولان سازمان اموراستخدامی، وزارت اموزش وپرورش، نمایندگان محترم،وقتی اکثرداوطلبان درخواست حذف بومی گزینی هستن چراجراش نمی کنید.
.چرابه خواسته مردم مظلوم جوانان بیکارتوجه نمی کنید
نقل قول کردن
#97 فاطمه رفسنجانی 1399-07-25 04:04
40 امتیاز به معنای 40سال حق خوری و حق کشی...
نقل قول کردن
#98 میثم مربی 1399-07-25 09:16
با سلام
طرح بومی گزینی در صورتی مفید واقع میشه که تمام شهرهای کشور پذیرش باتوجه به فارغ التحصیلان اون شهر داره تا حقی از کسی ضایع نشه والا الان من خودم بومی هستم ولی باز میگم حق عده ای دیگه که شهرشون نمیخواد ضایع میشه و با عدالت جور در نمیاد.پس لطفا ظرفیت رو بیشتر کنید اون هم براساس فارغ التحصیلان اون شهر نیرو استخدام و امتیاز بومی رو هم لحاظ کنید تا حق به حقدار برسه...
امیدوارم مسولین وجدانشون و مسولیتشون رو زیر پا نگذارند...با تشکر ودعای خیر برای همه هموطنان عزیزم...میثم مربی از صحنه
نقل قول کردن
#99 مریم 1399-07-25 16:32
لطفا کنید بومی گزینی را لغو کنید این همه بدبخت بیچاره ۶۱هزار پول دادن الان که شرایط عوض شده ما مردم ایران خواستار لغو بومی گزینی هستیم .نماینده مجلس مگر تو انتخاب مردم نیستی چرا خلاف نظر مردم عمل می کنید
نقل قول کردن
#100 مهلا 1399-07-26 23:59
به نقل از زهرا:
به نقل از رضا:
اصلشم همینه من ک بومی شهرم هستم نرم سرکار بعد یکی با اشنا بازی از شهر دیگه بیاد اینجا

شما بیشتر بخون که از شهر دیکه نیان تو شهرت

باش
نقل قول کردن
#101 مهلا 1399-07-27 00:03
به نقل از ناشناس:
سلام
نمیشد برا امسال بومی گزینی نباشه و این قانون از سال اینده اجرا بشه؟

بومی گزینی یعنی عدالت
نقل قول کردن
#102 سید 1399-07-27 08:26
به نقل از رضا عسگری:
بومی گزینی شهرستان ها جلو خروج و انتقال نیروی انسانی غیر بومی را خواهد گرفت و همچنین عدالت واقعی برای مناطق محروم را رقم خواهد زد ،حق انتخاب بومی شهر محل تولد و سکونت یک عدالت واقعی است

عدالت یعنی هر کسی با توجه به سواد وتوانایی هاش قبول بشه نه با سهمیه بومی
ان شاالله یکجای زندگیت گرفتار این عدالتی که گفتی بشی تا بگم عدالت یعنی چی
مسئولینی که این قانونو تصویب کردن باید جوابگوی عازدواج وبیکاریه و...پیش خدا باشند
نقل قول کردن
#103 سید 1399-07-27 10:47
به نقل از رضا:
اصلشم همینه من ک بومی شهرم هستم نرم سرکار بعد یکی با اشنا بازی از شهر دیگه بیاد اینجا

به نقل از رضا:
اصلشم همینه من ک بومی شهرم هستم نرم سرکار بعد یکی با اشنا بازی از شهر دیگه بیاد اینجا

نه اصلش این هست که یکی با اطلاعات ومهارت بالا بره سرکار نه سهمیه بومی نه پارتی بازی همه حق زندگی وکار دارند ما چه گناهی کردیم تو کنکور سهمیه تو استخدام سهمیه
نقل قول کردن
#104 سادات 1399-07-27 14:54
عدالت یعنی شایسته سالاری
بی عدالتی یعنی سهمیه سازی
نقل قول کردن
#105 مخالف بومی گزینی 1399-07-27 21:03
تکلیف خانمی که با آقایی از شهر همجوار (غیر از محل تولدش) ازدواج کردند و در محل تولد همسرشون ساکنند چی میشه؟؟؟

یعنی استخدامی شرکت نکنند و یا برن تو شهری به غیر از محل زندگیشون و ب دور از خونه و زندگی و همسرش شاغل شوند؟
نقل قول کردن
#106 ساینا 1399-07-27 21:36
سلام کجاش ظلمه؟مایی که بومی استان هستیم ونیرو میخاد که کل جوونای سیستان وبلوچستان بدست شهرستانیا افتاده ملت بلوچ با گازوییل کشی یا لیسانس وفوق لیسانسن مسافرکشی میکنند مگر حق ندارن هم توی منطقه محروم درس خوندن باهرسختی ساختن الان بیکار باشن حقشونه انقد دم از ظلم میزنید دولت اگر الان بومی گزینی گذاشته بنفع کل ملت ایرانه که هرگی توی شهرخودش بره سرکار وحق کسی ضایع نشه اگر استان یا شهرستان شما نیرو نمیخاد مشکل از بقیه شهرها نیست خودتون مشکل دارید لطفا برید ببینید ملت بلوچ و اقوام ایران،علی الخصوص بلوچستان توی مردم چطور زندگی میکنند محرومت تحصیل محرومیت زندگی برای نمردن باید با جونشون بازی کنند در آخر یا باید از گشنگی بمیرن یا با گازوییل و بنزین سوخته بشند
نقل قول کردن
#107 ساینا 1399-07-27 21:41
هیچ بی عدالتی نیست شما بفکر خودتونید نه مردمی که کلا توی محرومیت بودند ما از نماینده خودمون نماینده سیستان وبلوچستان قدردانی میکنیم که براشون مردم سیستان وبلوچستان در اولویت بوده
نقل قول کردن
#108 نوشین 1399-07-27 22:27
من خیلی وقته خودم رو برای آزمون آموزش و پرورش آماده میکنم و به خاطر شرایط سنی آخرین باری هست که میتونم امتحان بدم. واسه همین همه ی انرژی و وقتم رو با وجود بچه داری گذاشتم رو این امتحان که تا دیشب میتونستم بگم از قبولیم مطمئن بودم. الان دیدم نوشتن که آزمون رو طی تصمیمی نابخردانه بومی کردن که در این صورت حق امثال من که این همه زحمت کشیدیم به شدت ضایع میشه چون بومی بودن شهرستان ضریب بسیار بالایی داره .اگه میخواستن این کار رو بکنن چرا از همون اول توی دفترچه اعلام نکردن که لااقل دیگه ثبت نام نمیکردیم.
نقل قول کردن
#109 احمد 1399-07-28 01:28
مگه نمیبینی همه مخالف این کارن
اشک آدم رو در میارید
من انقد زحمت کشیدم
تو رو خدا نکنید
حداقل سهمیه بومی استانی هم بذارید
نقل قول کردن
#110 محبوب 1399-07-28 01:33
بومی گزینی خیلی هم خوبه
اما بومی استان نه شهرستان
نقل قول کردن
#111 شهاب 1399-07-28 02:35
[quote name="ساینا"]سل ام کجاش ظلمه؟مایی که بومی استان هستیم ونیرو میخاد که کل جوونای سیستان وبلوچستان بدست شهرستانیا افتاده ملت بلوچ با گازوییل کشی یا لیسانس وفوق لیسانسن مسافرکشی میکنند مگر حق ندارن هم توی منطقه محروم درس خوندن باهرسختی ساختن الان بیکار باشن حقشونه انقد دم از ظلم میزنید دولت اگر الان بومی گزینی گذاشته بنفع کل ملت ایرانه که هرگی توی شهرخودش بره سرکار وحق کسی ضایع نشه .
خواهر من اینجا آموزش پرورشه،دعوا واسه ۱ نفر تو شهرستانه....،
این حرفه ای شما صحیح ،اما واسه نیروی کاردرشت بومی بودن به نفع شهرستان...
من خودم اهل اراکم، شهردار،اصفهانی، استاندار تهرانی، رییس الومینیم غیربومی،رییس ماشین سازی غیر بومی،پتروشیمی ۹۰درصد غیر بومی،راننده لودر ها بومی،سر دیگ شمش الومینیوم با گازهای سمی،بومی،خلاصه ببین چه خوب ذهنت درگیر شد
نقل قول کردن
#112 نغمه 1399-07-28 02:45
با سلام
ای کاش این آزمون استخدامی رتبه بندی داشت'هر کسی که نمره اش بالاتر بود' طبق رتبه اش یه جایی قبول میشد یا شهرستان خودش یا هر جایی که خودش میخواست.
من پارسال با اینکه نمره ام بالا بود اون انتخابی که کردم قبول نشدم ولی یه نفر دیگه که نصف نمره ی من رو آورده بود یه شهر دیگه قبول شد.چون اون شهر رو کسی انتخاب نکرده بود. الانم با این اوضاع باید خیلی تلاش کرد .اینهمه متقاضی برای یه نفر.فقط خدا کمک کنه بهم.
نقل قول کردن
#113 سمیه 1399-07-28 09:40
تورو خدا لااقل بومی استانی کنید واسه همه رشته ها هم توی استان خودشون بازار کار راه اندازی کنید تا حق هیچکس ضایع نشه
نقل قول کردن
#114 اسلم 1399-07-28 11:03
سلام ببخشی محل تولد همسر هم بومی حساب میشه؟
نقل قول کردن
#115 زهرا 1399-07-28 13:24
چهل درصد امتیازی هست که طرف که بومی نباشه اصلا نمیتونه جبران کنه.حداقل بومی گزینی استانی میکردیم نه شهرستانی.هر چه آدم تنبل رو جذب کنید ببینید نتیجه چیه. بومی گزینه خوبه اما نه تا حدی که آنقدر امتیاز بدین که طرف نیازی به خواندن نداشته باشه. خیلی ناراحتمون کردین خدا ازتون نگذره. حالا فردا هر چی تنبله سر کارن. ما دانشگاه تهرانی باید تو خونه باشیم ...
نقل قول کردن
#116 زهرا 1399-07-28 13:31
با این تصمیم‌هایی که گرفتین. حداقل امتیاز کمی می‌دادید.یا بومی گذاری استانی میکردین. خدا شاهده اگه این امتیاز برای من بود در شهرستان بومی.خجالت می‌کشیدم برم سر جلسه. در واقع همینه برو برگه سفید تحویل بده قبولی.من با بومی موافقم اما نه در این حد....
نقل قول کردن
#117 ستاره 1399-07-28 21:08
بومی گزینی یعنی کنار گذاشتن نیروهای توانمند و به کار گیری نیروهائی که با یه آزمون ثابت میکنن کم توان هستند و با یه آزمون و با اختلاف امتیاز زیاد به کارگیری میشن . خواهشا این قانون رو بردارید
نقل قول کردن
#118 مهدی 1399-07-28 21:47
سلام. من سهمیه 5 درصد برای غیربومی ثبت نام کردم. دوستان به نظرتون تغییرش بدم به بومی شهرم یا نه؟
نقل قول کردن
#119 صنم 1399-07-28 23:19
سلام، شرط بومی شهرستان به ضرر کسانی هست ک شهر محل تقاضا آنها به تازگی شهرستان جدیدی شده است ، لطفا شرط بومی شهرستان رو به بومی استانی تغییر بدهید.
این رو هم در نظر بگیرید که متقاضیان برنامه ریزی کردن و وقت گذاشتن و هزینه کردن ،حالا شرایط ک تغییر کرده مجبور هستن انصراف از آزمون بزنن ، چقد به روحیه مان لطمه وارد میشه
لطفا تجدید نظر کنید و شرط رو به بومی استان تغییر بدهید
تشکر فراوان
نقل قول کردن
#120 طاهره 1399-07-28 23:55
سلام - لطفا شرط بومی رو به استانی تغییر بدهید یا حذف کنید هم به ضرر کسانی که شهر محل تقاضای آنها به شهرستان جدیدی تبدیبشده و هم به ضرر کسانی که برنامه ریزی کردن و وقت گذاشتن و هزینه کردن کتاب تهیه کردند.
با تشکر
نقل قول کردن
#121 صنم 1399-07-29 00:10
سلام - امسال سال آخرم هست که آزمون ثبت نام کردم و تمام تلاشم رو کردم که قبول بشم . لطفا شرایط بنده و امثال بنده رو درک کتید

لطفا شرط بومی رو حذف کنید و یا به شرط بومی استانی تغییر بدهید
تشکر
نقل قول کردن
#122 ملیحه 1399-07-29 07:35
به نقل از سارا:
سلام
بومی استانی چند امتیازداره؟

سلام بومی استانی نمره با ضریب ۱/۲محاسبه میشه ولی بومی شهرستانی با ضریب ۱/۴
نقل قول کردن
#123 در جستجوی کار 1399-07-29 09:37
بومی گزینی شهرستانی فقط مانع شایسته سالاری میشه بعد سال و بوقی ی استخدامی آوردن اونم محدودش کردن مزخرف ترین قانون جهان ما همه ایرانی هستیم ... چ فرقی هست
نقل قول کردن
#124 ریحانه 1399-07-29 10:07
سلام. بچه ها من شهرستان بغل دستیمو زدم و سهمیم ۵ درصده، به نظرتون تغیرش بدم به شهرستان بومیم؟ شهرستان بومیم سهمیه ۵ درصد نداره.
نقل قول کردن
#125 غزال 1399-07-29 16:57
این دیگه چه مسخره بازیه اون بدبختی که تازه ازدواجکرده و محل کار شوهرش توی یه شهر دیگست باید چه خاکی به سرش بگیره چطوری خودش بره شهر خودش شوهرش شهر دیگه واقعا خیلی هنر کردین با این تصمیماتتون خیلی به دوام زندگی خونواده ها کمک میکنین
نقل قول کردن
#126 امید 1399-07-29 21:09
حالا که بومی گزینی رو شهرستانی کردید 'پس لطف کنید حوزه امتحانی رو هم شهرستانی کنید 'ماها چه گناهی کردیم که باید بریم استان آزمون بدیم'اینهمه خرج کردیم 'حداقل ۱۰۰ هزار کرایه بدیم 'بعدش خسته اینهمه راه سه چهار ساعت توی ماشین باشیم'بعدش توی این وضعیت کورنا 'شما خودتون رو جای ما بزارید'لطفا حوزه امتحانی رو هم شهرستانی کنید.
نقل قول کردن
#127 حسین 1399-07-30 09:57
الان من چیکار کنم تو شهر خودم میگن باید پدرت ۲۵درصد ایثارگر باشه من رفتم شهر دیگه رو زدم اینهمه هزینه کتاب من الان چیکار کنم
نقل قول کردن
#128 Abdi 1399-08-01 00:05
به نقل از کرج:
ممنونم بابت تصویب بومی گزینی

سلام.الان بنده ساکن کرج هستم و انتخاب شغل هم تو کرج بوده.ما حساب نمی شیم درسته؟
نقل قول کردن
#129 فریبا 1399-08-01 20:36
پس تکلیف مایی که بومی مرکز استان هستیم چی میشه؟ من که از استان همدان هستم و در شهرستان همدان ساکن هستم، نباید شهرستانهاس دیگه ی استانم رو شرکت کنم؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه این چ وضعشه؟ خوب واسه شهرستان همدان هم 4 نفرظرفیت قرار میدادین. خدایا ما رو به کیا سپردی. :sad:
نقل قول کردن
#130 خسته 1399-08-02 06:13
خواهش میکنم حداقل جوونا را کمی درک کنید.بومی گزینی را حذف کنید.الان زمان اجرای این طرح نیست.با روح و روان ما بازی نکنید
نقل قول کردن
#131 زهرا 1399-08-05 09:05
با سلام بومی وقتی عادلانه است که شهرستان خودش قبولی دارند اون شخص بره منطقه محروم انتخاب کنه ولی وقتی شهرستانی یه رشته رو چند سال نمی‌خواد حق با کیه این عین بی عدالتی و شما مسولین وقتی که میگید ما ۹۹.۶.۱۶ اعلام کردیم چرا همون موقع اعلام نکردید چرا هنگامی که دفترچه ها اومد اعلام نشد وقتی که داوطلب نشسته چند ماه خونده یه هفته مونده به امتحان مشخص میکنید بعد برای توجیه میگید یه ماه عقب میندازیم
نقل قول کردن
#132 عاطفه 1399-08-09 16:37
. این قانون وقتی خوبه که تو تمام شهرها از تمام رشته ها بخوان. نه یک رشته تو کل استان فقط ۲ نفر بخواد. واقعا که ظالم و بی عدالت هستین. ممنون
نقل قول کردن
#133 سارا 1399-08-14 15:26
دستتون درد نکنه با اینکه تو شهرستان محل زندگیم نیرو کم میگیره ..ولی به نظرم تصمیم درستیه ،چون امکانات شهرها متفاوته ..و کسایی قبول میشن که اهل اون شهرستان نیستند وقتی ازمون قبول شدند با هزار حیله و کلک می خواد بره شهر خودش و اون شهر خالی میشه و یه سری شهرها نیروی بیش از حد نیازش داره
نقل قول کردن
#134 Nahid 1399-08-16 21:07
سلام میشه یه بار دیگ اصلاحیه رو بزارین خیلی ها اصلا نمیدونستن چیکار کنن هیچ ویرایشی انجام ندادن .خواهش میکنم تو این اوضاع کرونا ی بار دیگ کاری کنین ک بتونیم تغییر بدیم
نقل قول کردن
#135 فهیما 1399-08-29 02:12
سلام. حالا که آزمون به تعویق افتاد از مسئولین درخواست دارم یکبار دیگر سایت رو برای ویرایش مجدد بازکنند تا کسانی که در اوضاع بد کرونا موفق به ویرایش نشدند ویرایش بدن ممنون.
نقل قول کردن
#136 علی 1399-10-03 21:18
منم با این قانون مخالفم نابود شدیم هرچی سهمیه ای همش قبول شدن این همه سال توکل دوران تحصیل :cry: :cry: :cry:
نقل قول کردن
#137 وحید 1399-10-13 20:51
ممنون از قانون بومی گزینشی، بسیار عالیه
نقل قول کردن
#138 آریا 1399-11-17 23:27
سلام کسی از زاغه قبول شده که سهمیه بومی براش اعمال شده باشه
نقل قول کردن
#139 سمیه 1399-11-18 17:55
به نقل از خاطره:
به نقل از زهرا:
...چهل امتیاز برای بومی!!؟؟مگه ما چ گناهی کردیم رشتمون رو شهرمون نمیخاد...جواب این حق کشی بمونه برا قیامت

تو قیامت اونقد مسئله هست که وقتی برا رسیدگی به بومی گزینی نمیشه

به نقل از خاطره:
به نقل از زهرا:
...چهل امتیاز برای بومی!!؟؟مگه ما چ گناهی کردیم رشتمون رو شهرمون نمیخاد...جواب این حق کشی بمونه برا قیامت

تو قیامت اونقد مسئله هست که وقتی برا رسیدگی به بومی گزینی نمیشه

اتفاقا وقت میشه چون قاضی خداست، و خدا گفته به اندازه دانه خردلی حق کشی کرده باشی جایگاهت جهنمه. اینها هم جایگاهشون جهنمه چون هیچ جای اسلام نگفته طرف چون بومیه بهش امتیاز بدین، معیار علم و تقواست
نقل قول کردن
#140 بهاره 1399-12-23 19:28
چرا هر روز یه قانون مسخره جدید میذارید. حالا که بومی شهرستان رو برگردوندید چرا بومی استان رو حذف کردید؟؟؟!!!چرا مراکز استان ها نباید هیچ امتیاز بومی داشته باشن ؟؟؟!!! مگه تو مراکز استان ها چقد کار هست ؟ دقیقا یه نگاه بندازید چکار کردید؟ عملا با این قانون ما هیچ امتیازی نداریم . نه بومی استان ، نه امتیاز شهر خودمون چون مرکز استانیم . این چه قانون مسخره ای هست . جدیدا که امتیاز کرونا هم اضافه شده . این چه ظلمیه . ما نمره بالاتری بگیریم و اونایی که امتیاز مفت و مجانی بهشون تعلق گرفته و کار هم دارن برن سر اون کار.
نقل قول کردن
#141 مرجان 1400-03-31 05:57
شما را به خدا سوگند دیگه از این چیزها تصویب نکنید من ۳۰ ساله درس خوندم در حاشیه شهر با امکانات کم اونوقت شما با تصویب بومی شهرستان در ازمون استخدامی مارو نابود کردید چرا چرا چرا ...ما که حلالتون نمی کنیم حسابتون با خدا امیدوارم به حال و روز ما بیافتد تا شاید بفهمید ما چی کشیدیم
نقل قول کردن
#142 یه آدم 1400-03-31 06:17
شمارا به خداوندی خدا سوگند دیگه از این چیزها تصویب نکنید بومی گزینی رو از آزمونهای استخدامی بردارید بزارید براساس شایستگی هوش و علم پذیرفته بشن، شمارو به خدا سوگند بازندگی مردم بازی نکنید شمارو به خدا قسم میدم دیگه از این کارا نکنید تا کی باید شاهد تصمیمات غیر عقلانی شما باشیم
نقل قول کردن
#143 فریاد خاموش 1400-04-02 18:03
مگه ما آدم این کشور نیستیم مگه ما اینجا زندگی نمی کنیم مگه ما زحمت نکشیدیم درس نخوندیم مگه ما آرزو نداریم مگه ما قرار نیست زندگی کنیم ، چرا تو این وضعیت و ظرفیت استخدام خیلی پایین با تصویب چنین چیزهایی سنگ جلو پای امثال ما میندازید ، ۱۲ ساله دارم تو آزمونها شرکت میکنم خستمون کردید خودتون اون بالا نشستید بی خبر از حال و روز ما ، قانون بومی گزینی اینبار تصویب کردید و مارو نابود کردید حسابتون با خدا
نقل قول کردن
#144 Emad 1400-04-26 15:00
به نقل از زهرا:
به نقل از رضا:
اصلشم همینه من ک بومی شهرم هستم نرم سرکار بعد یکی با اشنا بازی از شهر دیگه بیاد اینجا

شما بیشتر بخون که از شهر دیکه نیان تو شهرت

داره میگه آشنا بازی نه لیاقت. بعدشم اصلا شما خودت بیشتر بخون که یه بومی جایگاه شغلی رو نگیره به جات!
نقل قول کردن
#145 Nima 1400-04-26 15:16
بابا این چه وضعیتیه؟! آدم میره شهروند یه کشور دیگه بشه هم نباید ده سال اونجا زندگی کرده باشه که شما میگین برای استخدامی و طرح باید اینطور باشه. ده سال؟! ثانیا، چرا در بومی گزینی همسر یا والد مد نظر نیست؟ مثلا یکی همسرش تبریزیه و باهاش اونجا زندگی میکنه، یا با والدش یک شهر زندگی میکنه و برای کار بره کلا یه جای دیگه که حالا مثلا محل تولدش بوده و از اونا جدا بشه؟! خب این شخص که از اولش هم نعلومه که در آینده انتقالی میگیره میره همون شهر یا زندگیش به هم میخوره (شرایط من نیست کلا گفتم چون این قانون برام عجیب اومد)!!! به علاوه، بعض شهرا بعضی رشته ها یا شغلا رو نیاز ندارن و کلا برای یه سری رشته ها در شهرای خاصی کار هست! چرا باید شانس این افراد کم و تقریبا نابود بشه؟! همچنین، اگر خیلی به بومی گزینی علاقه مندین چرا استانیش نمیکنید حداقل؟! الان در خیلی از شهرستانها افراد "بومی" خودشون میرن مرکز استان ها تحصیل یا کار میکنن. بعد اینجوری اونا سهمیه شهرستان خودشون و سهمیه مرکز استان رو میگیرن و این برای مرکز استانیا بی عدالتیه!
نقل قول کردن
#146 م 1400-07-25 01:23
سلام . اگر مبنا بر عدالت هست این قانون بومی گزینی عدالت نداره. ب چن دلیل . اول اینکه فاصله بعضی همین بومی ها ب هر شرایطی خودشون هم میان انتقالی می گیرن. نکته بعدی اینکه اگر ملاک انتخاب فرد شایسته هس پس باید در یک شرایط برابر همه ازمون بدن... اگر ما مبخوابم اموزش ما رشد کنه مجبوریم شایسته سالاری داشته باشیم. اگر ب ا.پ ب عنوان کار نگاه کنیم ک اموزش این کشور کلا فنا هست... اگر ی ی کم سواد با ضریب بومی بیاد جذب بشه ک همین ادم چطور میخواد ب بچه های مملکتش کمک کنه ک رشد کنن.... خدایی ی قانون ها می زارید ک ادم شاخ در میاره
نقل قول کردن
#147 فاطمه 1400-11-28 13:52
هرچه بابام کارگری کرد برامن ۵ خواهرم هزینه کرد اخرش هم نتیجه بی کاری ناامیدی فقر خدا حافظ معلمی تا عمر دارم حسرت می خورم
نقل قول کردن
#148 نادیا 1400-11-28 14:40
۱۸ استان کلانشهر در سال ۱۴۰۰ در استخدامی فراگیر نهم امتیاز بومی ندارند.
نقل قول کردن
#149 Hana 1401-04-05 22:04
با سلام من همسرم تعهد ده ساله خدمت تو یک منطقه رو دارن من هم آزمون همونجا شرکت کردم آیا بومی محسوب میشم با توجه به تعهد ده ساله خدمتش در اون منطقه؟؟
نقل قول کردن
#150 احمد 1401-05-12 00:05
چرا ۴۰ درصد؟بر چه اساسی؟حرف دلمون رو کجا بزنیم خدایا؟ ما شهرمون ۴۰ کیلومتر تا شهرستانی که نیرو می‌گیرد راه هست ولی جز شهرستان دیگه هستیم .اونوقت کسی هست که ۷۰ کیلومتر اونور تره شهرستان مورد تقاضا هست درخواست بومی داشته.این حقه؟ این عدالته؟ بر چه اساسی ۴۰ درصد؟
نقل قول کردن
#151 احمد 1401-05-12 00:08
مدرک فوق با لیسانس رو فرق نمی‌گذارند ولی بومی رو ۴۰ درصد. خدایا قربون بزرگیت دو سه ماه از کار و زن زندگی زدم خوندم از همه رقیبا بالاتر زدم .خودت حقم رو بگیر
نقل قول کردن
#152 احمد 1401-05-12 00:11
به نقل از رضا:
اصلشم همینه من ک بومی شهرم هستم نرم سرکار بعد یکی با اشنا بازی از شهر دیگه بیاد اینجا
آشنا بازی چیه؟ این حق نیست؟ هر کس علمش بیشتره .بیشتر زحمت کشیده حقش هست.
نقل قول کردن
#153 احمد 1401-05-12 00:39
خدایا عاملان بومی سازی با ضریب ۴۰ درصد رو نابود کن.اینا مملکت رو بیسواد میکنن.نتیجه زحمات ما هم پایمال
نقل قول کردن
#154 ناشناس 1401-05-25 14:38
دین ما اسلام هست و شیعه امام علی. مگه ندیدید امام علی هم به شایسته سالاری نگاه نمی کرد هر کی زن و بچه بیشتری داشت و بومی بود را به حاکم یا فرماندار می گماشت. خدا را شکر که حکومت اسلامی هستیم و پر از عدالت
نقل قول کردن
#155 ناشناس 1401-05-25 14:41
به نقل از Emad:
به نقل از زهرا:
به نقل از رضا:
اصلشم همینه من ک بومی شهرم هستم نرم سرکار بعد یکی با اشنا بازی از شهر دیگه بیاد اینجا

شما بیشتر بخون که از شهر دیکه نیان تو شهرت

داره میگه آشنا بازی نه لیاقت. بعدشم اصلا شما خودت بیشتر بخون که یه بومی جایگاه شغلی رو نگیره به جات!

توی بومی وقتی رد شدی و سال بعد مجبور شدی غیر بومی بزنی اونوقت حرفات شنیدنیه
نقل قول کردن
#156 ناشناس 1401-05-25 14:47
جناب مسئول محترم قانون گزار شهرستان من بیست ساله رشته من را آموزش پرورش نگرفته دقت کن بیست ساله. ادارات دیگه هم رشته من را مرد برمی داشت . سالها منتظر بودم حداقل استانم دبیری برداه بتونم شرکت کنم و با بومی که گذاشتید با وجد نمره خوب نتونستم قبول بشم شرط سنی هم دیگه ندارم شما باید پاسخگوی عمر و جوونیه ما باشید
نقل قول کردن
#157 ناشناس 1401-05-25 15:08
سهمیه جانبازان ایثارگران شهدا آزادگان همسران و فرزندانشان نیروهای مسلح سهمیه بومی تاهل فرزند. از دولت خواهش می کنم حداقل یه قبر به من سهمیه آزاد مجرد غیربومب که شرط سنی هم ندارم بدن تا برم بمیرم
نقل قول کردن
#158 ناشناس 1401-10-29 14:07
در بومی گزینی شهرستان ها اکثر شهرستانی هاس ساکن مرکز استان استفاده میکنند و با امتیاز بالایی که بهشون تعلق میگیره قبول میشن و بعدش انتقالی میگیرن مرکز استان و مجدد پست شهرستان آزاد میشه و کلا شهرستانی ها قبول میشن بیچاره ماها که سهمیه اون شهرستان را نداریم و پست مرکز استان هم با انتقالیها پر میشه نمیتونیم تو استخدامی شرکت کنیم.
این قانون به شرطی خوبه که فرد استفاده کننده از بومی تا اخر بازنشستگی حق انتقالی نداشته باشند.
نقل قول کردن
#159 ناشناس 1401-10-29 14:11
بومی که با استشهاد محلی هست اکثرا غیر واقعی هست الان ما درگیر یه استشهاد دروغین هستیم که رقیبمون با استفاده از اون امتیازش را به ناحق بالا برده. قانون گذار محترم به این قضیه هم دقت کنند تا راه فساد را ببندن.
نقل قول کردن
#160 زهرا 1402-12-20 20:07
تورو خدا امتیاز بومی رو واسه مراکز استان ها هم لحاظ کنین ما گناهمون چیه فقط واسه ۳۰ امتیاز کم داشتن قبول نشیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا