یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مصوبات جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در لرستان اعلام شد.
به گزارش یافته، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، مصوبات جلسه شامگاه ۱۹ مهرماه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست موسی خادمی استاندار لرستان و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد را به شرح زیر اعلام کرد:
 
۱- مقرر گردید کلیه ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، مؤسسات دولتی و غیردولتی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و ... در سطح استان از روز دوشنبه مورخ 21 مهر 1399 لغایت روز یکشنبه مورخ 27 مهرماه 1399 با پنجاه‌درصد ظرفیت (حضور نیروها به‌صورت یک روز درمیان) فعالیت داشته باشند.
 
۲- مقرر گردید به مدت دو هفته از تاریخ ابلاغ مصوبه، آموزش در کلیه مدارس سطح استان به صورت غیر حضوری برگزار گردد. بدیهی است در مناطق روستایی نیز در مدت یاد شده اصل بر آموزش غیر حضوری می‌باشد، مگر در مناطقی که از نظر دانشگاه علوم پزشکی مشکلی در تشکیل کلاس‌ها به‌صورت حضوری وجود نداشته باشد.
 
۳- مقرر گردید اداره کل صمت با همکاری تعزیرات، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، بازرسی استانداری و ... نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان اقدام و در صورت عدم رعایت قوانین با متخلفان احتمالی برخورد قانونی به عمل آید.
 
۴- استفاده از ماسک برای کلیه افراد جامعه اعم از اصناف، کسبه، کارمندان دولتی و خصوصی، ارباب‌رجوع و ... اجباری بوده و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی طبق قوانین اعلامی از سوی ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
 
۵- مقرر گردید با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در استان، کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به تعطیل نمودن مراکز تجمعی غیرضروری مانند باشگاه‌های ورزشی، هتل‌ها، مراکز اقامتی، اماکن متبرکه و... به مدت دو هفته اقدام و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی برخورد قانونی لازم صورت گیرد.
 
۶- مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی با همکاری نیروی انتظامی، بسیج و ... نسبت به تشکیل گشت ارشاد سلامت جهت اطلاع‌رسانی و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان اقدام نمایند.
 
۷- برگزاری هرگونه مراسم تشییع و خاک‌سپاری مشتمل بر تجمع که با اعلام قبلی (درج در آگهی ترحیم و بنر) صورت پذیرد ممنوع بوده و خانواده‌ها ملزم به تشییع متوفی فقط با حضور اعضاء درجه‌یک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی می‌باشند.
 در این خصوص نیروی انتظامی برخورد قانونی لازم را با متخلفین به عمل خواهد آورد.
 
۸- مقرر گردید برگزاری هرگونه مراسم جشن و یا عروسی (بعد از پایان ماه صفر) تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

از تعطیلی جشن و عزا تا فعالیت ادارات با 50 درصد ظرفیت


 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1399-07-20 13:00
این مصوبات ضمانت اجرایی ندارن باید مامور تعیین کنن مانع برگزاری مراسم ختم بشن صاحب عزا که نمیفهمه باید با زور بهش فهموند بعضیا زبون خوش سرشون نمیشه.جلوی پخش اعلامیه باید گرفته بشه بعضیا خجالت نمیکشن در این وضع خطرناک چهلم و سالگرد هم میگیرن!!!!!
نقل قول کردن
#2 سروش 1399-07-20 13:19
یکی از شلوغترین جاها همین مراسمات عزاداری است که متاسفانه خیلی از افراد اعلامیه چهلم و حتی سالگرد میزنن که اصلا نیاز به برگزاریشون نیست.بهترین فرصته که این مراسمات چهلم و سالگرد را کامل حذف کنیم چون وجدانا هر جور فکرشو بکنی حالا کار با کرونا نداریم ولی با این گرفتاریهای زندگی فقط وقت مردم را میگیریم،مطمعنا واسه هممون هم پیش اومده که اون روز کامل از دست میدیم.
نقل قول کردن
#3 امین 1399-07-20 18:22
چرا فکری برای آموزشگاه های زبان و آموزشگاه های علمی نمی کنند که دانش آموزان بدون هیچ فاصله ای در این آموزشگاه حضور دارند و کنار هم می نشینند
نقل قول کردن
#4 شهروند 1399-07-20 19:36
تورا خدا سختگیریها شروع کنید.
نقل قول کردن
#5 ارش 1399-07-21 00:47
همه تالار ها براي بعد از صفر نوبت زدن واسه عروسي و قول و وعده دادن به مردم كه ميتونن با اشنا بازي قانون رو دور بزنن و مبالغ هنگفت گرفتن از خانواده عروس و داماد
نقل قول کردن
#6 علی 1399-07-21 08:57
مصوبات کاغذی بسیار خوبی است
ولی در عمل هیچ...
مدیر کل محترم .... اعلام ممنوعیت چاپ اعلامیه کردند، پس چرا دوباره چاپ میشه
نقل قول کردن
#7 ایسان 1399-07-27 08:36
متاسفانه برای بعضی ادارات مثلا بانک سپه قانون پنجا درصد فقط برای مسئولین اجرا میشه و پرسنل اصلی رو به زور میارن سر کار مسخره بازیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا