یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به دنیال کشف جسد یک کوهنورد در ارتفاعات کوه یافته، هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان لرستان با ارسال نامه ای به جزییات این حادثه پرداخت.
سید آرش قیاسیان رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان لرستان با ارسال نامه ای خطاب به پایگاه خبری یافته نوشت:
 
سردبیر محترم پایگاه خبری یافته
با سلام و تحیات الهی
 به استحضار می‌رساند در مورخه 18/07/99 رأس ساعت 11 صبح طی تماس تلفنی دو نفر از مدرسان سنگ‌نوردی طبیعت آقایان آرش دوستاریان و رضا میرزایی مقدم که در مسیر سایه یافته کوه مشغول تمرین در ارتفاع 400 متری بودند، خبر از کشف جسدی در این مسیر صعب‌العبور به هیأت کوهنوردی استان دادند که بلافاصله این‌جانب جهت طی مراحل قانونی با اداره آگاهی شهرستان و هلال‌احمر خرم‌آباد تماس حاصل نموده و کسب تکلیف نمودم که با هماهنگی انجام‌شده دو نفر از اساتید کوهنوردی استان آقایان علی روانشاد و محسن حسنوند دبیر هیأت به همراه بنده و یک تیم 4 نفره از واکنش سریع سازمان هلال‌احمر رأس ساعت 12:45 وارد منطقه و در ساعت 14:30 در ابتدای مسیر سایه قرار گرفتیم و امدادگران هلال‌احمر به‌عنوان پشتیبان در اواسط مسیر اسکان‌یافته و سه نفره به مقصد رسیدیم و در آنجا با مشورت با دوستان حاضر متشکل از دو کرده روی دیوار صعود نمودیم که آقایان آرش دوستاریان و رضا میرزایی مقدم به‌عنوان تیم پیشرو جسد را با رعایت موازین بهداشتی در داخل کیسه قرار داده و بعد از 2 ساعت تلاش در مسیر مذکور با درجه سختی 5/10a  به پایین منتقل نمودند و رأس ساعت 18 با همکاری همدیگر جسد را به مسیر پاکوب رسانده و از آنجا با طی مسیرهای دشوار و 3 ساعت تلاش مجدانه در دامنه رأس ساعت 21:30 جسد تحویل آمبولانس و پاسگاه انتظامی منطقه قرار گرفت، در پایان جا دارد از زحمات کارکنان تیم واکنش سریع هلال‌احمر و آقایان علی روانشاد گشایش دهنده مسیر مذکور، آقایان محسن حسنوند دبیر هیأت استان و آرش دوستاریان و رضا میرزایی مقدم مربی سنگ نورد استان نهایت تقدیر و تشکر را بجا آورد. /آرش قیاسیان رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان لرستان
شایان ذکر است که شب گذشته کانال خبری هلال احمر لرستان از کشف یک جسد در ارتفاعات یافته کوه خبر داد. احتمال اولیه این بود که جسد مربوط به دکتر برزویه پزشک خرم آبادی باشد که چند ماه قبل با هدف کوهنوردی از خانه خارج و  ناپدید شده بود.  اما خبر تکمیلی حاکی است که فرد پیدا شده مردی مسن تقریبا ۶۰ ساله است که جهت شناسایی و احراز هویت به مأموران نیروی انتظامی پاسگاه بدرآباد تحویل داده شد.

پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 علیرضا 1399-07-20 07:41
دورود بر آرش دوستداریان آچار فرانسه و مربی درجه یک و آگاه سنگ نوردی و کوهنوردی ایران
نقل قول کردن
#2 علیرضا 1399-07-20 07:48
ولی واقعا جای تاسفه که بعد از گذشت این همه مدت هنوز نتونستن تشخیص بدن که جسد مذکور مربوط به دکتر برزویه است یا نه ، اگر شخص دیگری هست چطور و چگونه تنهایی اقدام به صعود کرده و چرا هیچ گزارشی مبنی بر مفقودی این شخص از طرف خانواده و دوستان یا همنوردان داده نشده، دکتر برزویه بیش از 80 سال سن دارد و چگونه بدون کوچکترین آزمایشی سن این خدابیامرز را تشخیص دادید!
نقل قول کردن
#3 خرم آبادی 1399-07-22 08:20
[quote name="علیرضا"]و لی واقعا جای تاسفه که بعد از گذشت ...

در پاسخ به شما :
ضمن تقدیر از تلاش های خستگی ناپذیر کسانی که در این برنامه مشارکت داشته اند و نه یک فرد خاص؛ دوست عزیز خبر را با دقت بخوانید و بعد اظهارنظر بفرمایید.
در پایان اعلام شده بود که فرد پیدا شده مردی مسن تقریباً 60 ساله است. این ادبیات در تمامی گزارش های مربوط به حوادث رایج است و تخمین حدودی سن افراد پدیده نوظهوری نیست.
نقل قول کردن
#4 ایمان اصلاحی 1401-04-22 22:26
سلام آرش جان لذت میبرم از موفقیت شما دوست عزیز گروه پدافند اهواز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا