یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با 175 رأی موافق، 80 رأی مخالف، 9 رأی ممتنع از مجموع 264 نماینده حاضر در صحن، با تصدی علیرضا رزم حسینی در وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت شد.
به گزارش یافته، در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 8 مهرماه) که برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، نمایندگان مجلس با 175 رأی موافق، 80 رأی مخالف، 9 رأی ممتنع، با تصدی علیرضا رزم حسینی در وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کردند.
علیرضا رزم‌حسینی متولد ۱۳۴۰ در کرمان است. او استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم بود، وی در روز چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۷ با حکم وزیر کشور در مشهد به‌عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد. او همچنین استاندار استان کرمان در دولت یازدهم و سال ابتدایی دولت دوازدهم بوده است. وی تحصیل‌کرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

 


مخالفت ویس کرمی با وزیر صمت
بکی از مخالفان علیرضا رزم حسینی جهت تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهرداد ویس کرمی» نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس یازدهم بود.
 ویس کرمی در مخالفت با رزم حسینی گفت: وزیر کسی است که بار را به دوش می‌کشد، باری که در حال حاضر باید به دوش بکشید، سنگین است و دل‌بستگی به برجام و وعده‌های پوچ نیز به آن اضافه شده است.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عزم جدی برای اینکه صنعت لرستان را از خاک بردارید، وجود ندارد، مردم لرستان می‌گویند صنعت ما را به دهه 50 بازگردانید. این وضعیت را همفکران شما در دوران اصلاحات و سازندگی به وجود آوردند؛ چرا باید استانی که 4 درصد سنگ‌های تزئینی دنیا در آن وجود دارد، برنامه‌ای نداشته باشد؟
وی با اشاره به اینکه قلعه گنج به بنیاد مستضعفان تعلق دارد، افزود: تحصیلات شما در حد لیسانس است و برازنده کشوری را این حجم از افراد تحصیل‌کرده نیست که ناخدایی را به کسی بسپارد که به علم روز و پژوهش تسلط ندارد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آیا دل‌بستگی شما به بخش خصوصی و فعالیت شما در واردات خودروهای سنگین به شما اجازه داوری در میان منافع مردم مظلوم ایران و غول‌های واردکننده را می‌دهد؟ تصریح کرد: گویا قصد دارید با مدیران فعلی کار کنید، با این وضعیت باید فاتحه صنعت لرستان را بخوانیم.
ویس کرمی با تاکید بر اینکه برنامه شما را در حد برنامه کسی که در حیطه صنعت استخوان خرد کرده باشد، نمی‌دانم و در اشراف شما نسبت به جزئیات آن تردید دارم، بیان کرد: عدم تجربه کاری شما در حیطه کار دولتی ما را نسبت به کشیده شدن امکانات کشور به نقاطی خاص نگران می‌کند.
وی با بیان اینکه گمان می‌کنم این مجلس به شما رأی اعتماد می‌دهد، اما بدانید ایران به چند استان خلاصه نمی‌شود، گفت: مردم لرستان حق زیادی به گردن شما دارند و خواستار تحول اساسی در مدیریت استان هستند، در غیر این صورت به آن‌ها ظلم کرده‌اید.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه گفته می‌شود وزیر پیشنهادی در دور زدن تحریم‌ها نقش داشته، اما ماهیت دور زدن تحریم‌ها به‌گونه‌ای است که این کار قابل‌اثبات یا انکار نیست، عنوان کرد: توضیح دهید آیا صحت دارد دختر شما شهروند کانادا و در برخی از شرکت‌های اقماری به‌عنوان هیات مدیره دارای سمت است؟
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اگر مجلس به شما رأی اعتماد دهد، از باب رعایت مصلحت است، ادامه داد: مجلس یازدهم دغدغه حل مشکل صنعت، معیشت، بازار و خصوصاً بازار خودرو را دارد. غیبت رئیس‌جمهور را نیز حمل بر شرمندگی از مردم و نمایندگان می‌کنم و خرده‌ای به وی نمی‌گیریم، هرچند خلاف قانون اساسی عمل کرده است و در خصوص شما به دیده عدل و انصاف عمل می‌کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مجلس یازدهم بر سر یک خودروی معمولی ایرانی که به دلیل بی‌تدبیری دولت به یک رویا تبدیل شده، با هیچ‌کس ازجمله خودروسازان معامله نمی‌کند، عنوان کرد: کسانی که مجلس را به کوتاه آمدن در برابر شرکت‌های خودروساز متهم می‌کنند، این مجلس را نشناخته‌اند و دشمنان انقلاب آرزوی ناکامی آن را به گور می‌برند.
ویس کرمی گفت: خون مقدس حاج قاسم که به وسعت جهان هستی رنگین است را در این امور جزئی هزینه نکنید و برای اثبات یا رد خودتان به چنین خونی متوسل نشوید که خون شهید لغزنده است و زمین می‌خورید.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آیا صحت دارد مجوز اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری دارید؟
 
*شایان ذکر است اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه بررسی صلاحیت علیرضا رزم حسینی حضور داشتند که در پایان نمایندگان مردم در خانه ملت، به علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت رأی اعتماد دادند.
 
* طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور یک ساعت فرصت دارد که در جلسه علنی مجلس حضور یابد و از وزیر پیشنهادی خود دفاع کند که رئیس جمهور در این جلسه حضور نیافت.

دیدگاه‌ها  

#1 مهندس روزبهانی بروجرد 1399-07-08 13:45
صبحت های آقای ویس کرمی به فال نیک می گیریم واقعا مدیریت استان به روز مرگی و ناتوانایی تام رسید و به اصطلاح قفل کرده و وزیر نا چار است هر چند دوست نداشته باشد تغییرات اساسی در استان لرستان ایجاد کند واگر جسارت و شهامت اینو نداشته باشد فردای خوبی برای لرستان رقم نخواهد خورد از طرف دیگر جناب ویس کرمی شکی نیست که اصلاح طلبان صنعت لرستان به خواری و فلاکت کشاندند اما مدمدیریت اصول گرایان هم برای استان توفیر نداشت خواهشا اگر می خواهید از حق و حقوق مردم محروم و مظلوم لرستان دفاع بکنید وارد جرگه باند بازی و اصول گرا و اصلاح طلبی نشوید چرا که مرد گوششان از این حرفها پر است و فرصت سوزی نکید اما محکم و با جسارت به همراه دیگر نمایندگان استان باعث تغیی و تحول شوید که فردا دیر است.
نقل قول کردن
#2 لرنژاد 1399-07-08 14:23
ایشان میخواد با مخالفتهای خود خود را چهره کند
نقل قول کردن
#3 شایان 1399-07-08 15:32
از شروع مجلس تا به امروز هر موضع گیری کرده هم در مورد آقای تاجگردون هم گرفتن خودرو و مخالفت با وزیر صمت همگی در جهت ابراز وجود و دیده شدن هست.و فکر میکنه هر چه بیشتر اسمش تو رسانه ها بیاد مردم فک میکنن که داره فعالیت میکنه ولی ایطور نیست.در حالی که داره همه را با خودش دشمن و در حق مردم استان هم یک ظلم محسوب میشه که باعثش هم موضع گیریهای نابجای آقای ویسکرمی هست.دلسوزان رسانه ای استان با نوشتن متنهای در مورد سیاست نمایندگی و طرز صحیح دریافت مطالبات بحق استان از دولت،میتونن ایشون را توجیه کنن.ممنونم.
نقل قول کردن
#4 شهروند 1399-07-08 17:30
به نقل از لرنژاد:
ایشان میخواد با مخالفتهای خود خود را چهره کند

با سلام
آقا جان نماینده بهتر میدونه چرا باید مخالفت کنه چون میدونه این اشخاص چشم اشون به استانهای بزرگه و به استانی مثل لرستان توجهی نخواهد داشت
چرا همیشه مردم ساز مخالف میزنن ؟
نماینده داره کارش رو انجام میده
نقل قول کردن
#5 آریاوند 1399-07-08 18:09
جناب ویس کرمی شما به شعور تمام لیسانس ها اهانت کردی....به نظر شما کسانی که لیسانس دارن به علم روز وپژوهش آشنا نیستند؟اولا که ادبیات شما درحد نماینده نیست دوما شرط کافی برای احقاق حق مردم عرضه می باشدو فقط علم وسواد شرط لازم هستند....در دوران گذشته که شرط ورود به مجلس حداقل دیپلم بود باور بفرمایید شرایط مردم خیلی بهتر از الان بود.....خرد واندیشه نگهدارتان
نقل قول کردن
#6 شهروند 1399-07-08 19:03
باید با سیاست امروزی پیش بروی که این مخالفت های آشکار شما با وزیر و ....عاقلانه نیست و با سیاست امروزی همخوانی ندارد و فقر لرستان را بیشتر می کنی. لطفا دیدگاه های ارزشمندت را در زندگی شخصی اعمال کن و با سیاست امروزی باعث رونق شهرت باش
نقل قول کردن
#7 آرمین 1399-07-08 20:16
عملکرد نمایندگان خرم آباد تا این لحظه 0 هست!
نقل قول کردن
#8 دیار او برده 1399-07-08 20:28
جناب ویسکرمی وقتی از قبل می دونید ایشان قطعا رای میاورن ایندور ااندیشی و زکاوت رو از کجا آوردید که در مخالفت با ایشان صحبت کنید.برادر عزیز از خودت نپرسیدی توی این همه نماینده چطور به شما نوبت رسید اظهار فضل کنید؟ حتما توقع دارید فردا همبه لرستان نگاه ویژه داشته باشن به قول یه بنده خدایی اگر حرفزدن بلد نیستید حرف نزدن که بلدید
نقل قول کردن
#9 ن.ل 1399-07-09 00:45
ی گل و بهاری نموه جناب ویس کرمی
نقل قول کردن
#10 عماد 1399-07-09 05:18
امیدواریم وزیر جدید فکری جدی جهت تغییرات در لرستان بکنند
نقل قول کردن
#11 منصوری 1399-07-09 08:28
در همه حال چه مخالفت کنیم چه موافقت به ضرر مردم لرستان است پس زیاد نگران نباشید پس با تمام قوا مطاله گر باشید و لا غیر
نقل قول کردن
#12 محمد 1399-07-09 10:36
نماینده باید خیلی زیرک تر از این حرف ها باشد که بتواند از طریق آینده نگری دوراندیشی ولابی گری وبتواند از ظرفیت خود برای مطالبه گری استان استفاده نماید نه فقط ساز مخالف بزند واز آن طرف چیزی عاید استان محروممان نشود پس لطفا از این به بعدتامل بیشتری داشته باشید .حق مردم است که مثل سایر استانها به آنها توجه شود بعضی مواقع خاموش بودن خیلی بهتر است
نقل قول کردن
#13 لرنژاد 1399-07-09 12:01
اقای ویسکرمی آگه همین وزیر بخواد در حوزه صنعت کاری انجام بده آیا اول سمت حوزه جنابعالي میاد یا حوزه نمایندگانی که به ایشان رای مثبت دادن میره
نقل قول کردن
#14 بهمن 1399-07-10 14:59
متاسفانه نمایندگان استان های برخوردار خود در دفاع از وزیر حرف می زنند و نمایندگان ساده را برای مخالفت انتخاب می کنند و لرستان همیشه ضربه این افرداد ساده را خورده است و امیدوارم روزی نمایندگانی زیرک و باهوش داشته باشیم.
نقل قول کردن
#15 شهروند 1399-07-11 13:09
سلام
با اعلام میکنیم اقدام جناب آقای ویسکرمی از وظایف اصلی نمایندگی ایشان بوده و قطعا مخالف ایشان با وزیر مربوطه دلیل قانع کننده ای برای ایشان داشته است در تمام این سالها که نمایندگان در خواب بوده و بودجه به استان های دیگر میرفته کجا بودید؟
حالا یه نماینده بلند شده و صدای مظلومیت این استان را به همه ایران اعلام میکنه ، دوستان طرفدار شکست خورده از انتخابات مجلس به جای حمایت از نمایندگان به فکر ایجاد فضای یاس و ناامیدی بین مردم هستن
نمایندگان استان لرستان و خاصه شهر خرم آباد الحمدلله که فعلا خوب دارن زحمت میکشن اجازه بدهیم یک سال که گذشت آنوقت مطالبه گردی رو از همه نمایندگان استان آن هم با لحاظ همه موارد داشته باشیم ، به امید روزی که لرستان گلستان شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا