یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: سپاه لرستان با حداقل ابزارهای جنگ چنان نقش تعیین کننده‌ای در بیشتر عملیات‌ها داشت که در هر عملیاتی که گِرِهی کور دیده می‌شد، فرماندهان ارشد سپاه از نیروهای لرستان امداد می‌طلبیدند.
رزمندگان لرستانی نقش بی‌بدیلی در دفاع مقدس داشتند ماشاءالله بازگیر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که گرامیداشت دفاع مقدس به دلیل مقوله جنگ نیست چراکه خود این مقوله خانمان‌سوز است، اظهار کرد: برگزاری هر ساله این جشن به دلیل مقاومت‌ها، رشادت‌ها و پیروزی رزمندگان کشورمان در برابر استکبار است.
وی ادامه داد: سپاه لرستان با حداقل ابزارهای جنگ چنان نقش تعیین کننده‌ای در بیشتر عملیات‌ها داشت که در هر عملیاتی که گِرِهی کور دیده می‌شد، فرماندهان ارشد سپاه از نیروهای لرستان امداد می‌طلبیدند.
بازگیر با اشاره به این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تهدیدهایی از طرف دشمن صورت می‌گرفت و برخلاف تصور که آغاز جنگ را سال ۵۹ می‌دانند، جنگ از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یعنی سال ۵۷ آغاز شد، عنوان کرد: رشادت‌های رزمندگان لرستان در برخورد با منافقین نمونه بارزی از جنگ‌ ماست که مهم‌ترین این درگیری‌ها غائله گنبد، درگیری با نیروهای خَلق عرب و درگیری‌های کردستان بود.
فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد ادامه داد: با آغاز جنگ تحمیلی در روز ۳۱ شهریور ۵۹ اولین گروه سپاه در خرم‌آباد سازماندهی و تا سال ۶۲ در قالب لشکر ولی‌عصر(عج) خوزستان وارد عمل می‌شد که پس‌از نقش آفرینی سپاه لرستان در عملیات‌های مختلف در سال ۶۲ تیپ ۵۷ ابوالفضل(ع) تشکیل و در قرارگاه کربلا مستقر شد.
وی علت نامگذاری تیپ ۵۷ ابوالفضل(ع) را ارادت مردم لرستان به حضرت ابوالفضل(ع) دانست و افزود: ۵۷ هم که سال پیروزی انقلاب اسلامی بود.
بازگیر با بیان این‌که در فروردین سال ۶۷ طی عملیات بیت المقدس ۴ آزادسازی شاخ شمیران دربندیخان عراق هم از سوی لشکر ۵۷ لرستان انجام شد، تصریح کرد: در عملیات کربلای ۴ که درسال ۶۵ اتفاق افتاد، تنها یگانی که به هدف خود دست یافت و توانست پنج‌ضلعی عراق را تصرف کند، تیپ ۵۷ لرستان بود که شنیدن این خبر برای فرماندهان سپاه غیر قابل باور بود که این پیروزی زمینه‌ساز انجام عملیات کربلای ۵ شد.
فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به این که سپاه لرستان در آغاز جنگ تحمیلی تنها در قالب دو گردان «ثارالله» و «انبیاء» در عملیات‌ها حاضر می‌شد، ادامه داد: پس‌از گذشت مدتی از جنگ این تعداد به ۱۴ گردان در قالب گردان‌های پیاده و تخصصی در همه شهرستان‌های استان افزایش یافت.
وی ادامه داد: در عملیات حاج عمران نیز سپاه لرستان با تقدیم ۳۰۰ تن شهید موفق عمل کرده و جلوی پیشروی دشمن را گرفت که به آن افتخار می‌کنیم، علاوه‌بر عملیات حاج عمران، عملیات‌های کربلای ۴، کربلای ۵ و مرصاد ۸ از مهم‌ترین عملیات‌هایی بودند که سپاه لرستان در آن‌ها نقشی تعیین‌کننده داشت.
بازگیر با اشاره به این‌که شهدای شاخصی از سراسر استان تقدیم انقلاب شدند که هر کدام نقش مهمی در عملیات‌های مختلف داشتند، افزود: محمد بروجردی، حاج رحیم دلفان، داریوش مرادی، محمدجان مدهنی، توکل مصطفی‌زاده، روح‌الله سپهوند، حاج مرادی، ناصر فاضل شیرازی و علی‌حسن نوری، علیمردان آزادبخت، ابراهیم سوری، لشنی، شکارچی، حشمت بیات و جواد میرشاکی از شهدای استان در جنگ تحمیلی بودند.
فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد تأکید کرد: اگر رشادت‌ها و استقامت رزمندگان نبود، ما امروز در مقابل ابرقدرت‌های دنیا حرفی برای گفتن نداشتیم.

تیپ ۵۷ ابوالفضل(ع) گره‌گُشای عملیات‌های مهم دفاع مقدس بود

دیدگاه‌ها  

#1 سیدنصیرموسوی 1399-07-08 11:51
سلام ودرود خدابرسردار حاج غلامعباس زریان مرد دوران های سخت که در رژیم سفاک ستمشاهی مسلحانه وتن به تن با ساواک جنگید ودر دوران انقلاب رشادت هاومبارزه ها به خرج دادند ودر دوران پر التهاب جنگ گوشه وکنار مرزهای ایران از دربندی خان وحاج عمران وسردشت وکردستان عراق گرفته تا خرمشهر وهویزه و.....با نام ویاد ورشادت ها ومبارزه از خاک وناموس این ملک توسط ایشان و همرزمان شهیدش همچون برداران شهید میرشاکی ها وشاپور نعمت الهی وانوشیروان رضایی و محمدرضاآخوندزاد ه وبرادران علی پناه ورشنو وموسوی ها وحسین بیگی و مصطفی زاده وبسیاری ازجانبازان ودلاوران این دیار اشناست....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا